טועמים עולם

עוד כחודש,ליתר דיוק ב23-25 לאוגוסט ייערך  בראשל"צ יריד "טועמים עולם"
 שבו מבטיחים לקחת אותנו למסע קולינרי בטעם בינלאומי. היריד ישתרע על פני שטח של 140 דונם בסיטי בפארק שיקמה מול סינמה סיטי ראשון-לציון ויציע עשרה מתחמים ובהם דגמים ענק של אתרים בינלאומיים מובילים, מוסיקה אותנטית, שחקנים ורקדנים בתלבושות מסורתיות ומסעדות מובילות, המיטב של המטבחים האתניים בישראל. העיצוב, התפאורה, השחקנים, המוסיקה והאוכל ייצרו חוויה רב חושית, המדמה קפיצה קטנה לחו"ל בה המבקרים יוכלו להתפנק עם טעמי המטבח המקומי בכל מתחם.

לי זה מאוד מזכיר את מתחם האפקוט בדיסניוורלד שבאורלנדו,שם ביליתי יום שלם לפני כמה שנים והרעיון דומה-אוכל אותנטי לאותה מדינה עם תפאורה מתאימה.

ביריד יהיה אפשר להתחיל את המסע באמריקה, שם אפשר יהיה לנגוס בהמבורגר תחת פסל החירות, ומשם לנסוע למערב הפרוע, לצפות בהופעה של אלביס וברקדני ברייקדאנס, תוך לגימת קוקה קולה והתענגות על עוגת גבינה ניו-יורקית. לאחר האוכל, כולם מוזמנים להטביע כדור לסל בתחרות בנוסח ה- NBA.

מניו יורק לטוס היישר לפריס. במתחם צרפת, על רקע מגדל אייפל ושער הניצחון שייבנו בגובה מטרים רבים, מאזינים לשנסונים, יושבים לצד שחקן המחופש לנפוליאון במסעדה צרפתית ונוגסים בקרואסון טרי, נהנים ממופעי רחוב וציירי פורטרט, ממש כמו במונטמרט. מטרים ספורים מפריס, מוזמנים לשבת בטרטוריה רומאית, על רקע הקולוסאום, וליהנות מפסטה נהדרת תוצרת בית, לצד כוס קיאנטי ולקנח בגלידה איטלקית משובחת. ומכאן למזרח התיכון – המתחם הלבנוני יעוצב כמו שוק מזרח תיכוני אותנטי. מסעדת סהרה מהגליל תציע חומוס טרי וחם רקדניות בטן, נרגילות ועראק ישלימו את החוויה. ולצד השני של העולם – חיילי טרה קוטה יקבלו את פני הנכנסים למתחם העיר האסורה בסין, ונהגי ריקשה ייקחו אתכם אל מסעדות סיניות מסורתיות, שם תוכלו לטעום ביף סצו'אן לצד מנות דים סאם וללגום תה סיני.

המשך הטיול מסביב לעולם ייקח את המבקרים ליוון, למרוקו, להודו, לרוסיה וחזרה לישראל. לדברי, יזמי יריד טועמים עולם, המטרה היא לייצר לראשונה בישראל פסטיבל שמח, צבעוני ומרגש לכל המשפחה. "ירידים של אוכל בלבד הם כל כך שנת 2000", "טועמים עולם פונה לקהל שנוסע מסביב לעולם ומתגעגע לחוויות מרגשות המשלבות אוכל מצוין, מוסיקה, תיאטרון, נופים ואתרים. קיבצנו את כל אלה יחד במטרה להעניק לקהל חוויה מרגשת, ומתוך כוונה ליצור פסטיבל אחר, שיהפוך למסורת קבועה".

רק נקווה שיהיו ערוכים לכמות גדולה של אנשים שלא נצטרך להצטופף בדוחק בשביל לעשן נרגילה או להטביע סלים,
בסך הכל נשמע מרשים ונראה שיש למה לצפות.

תגובות

Tal Cohen אמר/ה…
איזה יופי! זה משהו שיחזור על עצמו גם השנה?
זו נראית לי כמו דרך מקסימה ללמוד ולהכיר את מפות העולם והתרבויות שבכל מדינה ומדינה.
איך היה?
שובב קולינרי אמר/ה…
היה נחמד ביותר

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש