השובבה הקולינרית

לאחרונה יצא למאיר ולי להגיע להרבה אירועים, מסעדות וסדנאות. מאיר כותב על האוכל והטעמים מנקודת מבט של "מבשל" והחלטתי שמידי פעם גם לי בא לכתוב את דעתי על הכל אבל בשביל זה אני לא אפתח בלוג... אז מאיר הסכים לנדב לי פינה ב"שובב" שלו לתת דעה מכיוונה של ה"לא" מרבה לבשל אבל מרבה לאכול.
אז נתחיל מהיומולדת שלי


ביום הולדת שלי שקיבלתי ממאיר קטנוע מהמם וחתיך הלכנו למסעדת "כתית" של מאיר אדוני ואכלנו ארוחת טעימות שהאוכל שם מפתיע, מעניין ומרענן, אפילו מנה שנראית כבדה ניתן למצוא משהו שירים אותה ויגרום לה להיות רעננה ומרתקת כמו קלמרי ממולא בעשבי תיבול (ועוד משהו) סלט של שקדים ירוקים, פול ירוק, יוגורט, עשבים וגרניטה תפוחי עץ. מנה מרעננת מאוד.
אני מנסה להיזכר איפה היינו לאחרונה ונזכרת במסעדת "תאיו" בחוף בבת ים, כשהלכנו חשבתי לעצמי מה כבר יכול להיות בבת ים.. אבל המסעדה הזו ממוקמת ממש על החוף והאווירה מדהימה עם השקיעה ברקע ולאכול פירות ים ולא רק שם ממש נהנתי בעיקר ממנה של קדרת פירות הים ברוטב שמנת לימוני שליקקתי וליקקתי... ממש רומנטי נעים ושקט.

היינו בסדנת בשר ב"כצל'ה" שאחרי זה לא יכולתי להסתכל לבשר הטחון של הסופר בעיניים. טעמנו בין היתר סוגי בשר טחון, בשר פרה לעומת פרה אורגנית, שלאורגנית טעם חזק ועמוק וטלה לעומת קבב קפוא שהיה זוועההההה אחרי הבשר המעולה שטעמנו. חבל שאין קצבייה איכותית בחולון, או שאני לא יודעת עלייה ספרו אם ידוע לכם.
במסעדת "אוג'רה" החביבה והאינטימית מגישים אוכל בסגנון טוניסאי שמאוד אהבתי את הסלט הירוק ולא מדובר בחסה אלא בכוסברה פטרוזיליה בוטנים ולימון ממש אהבתי למרות שסביבי התלוננו על חמוץ מידי לי הוא בא בטוב.

במלון לאונרדו ברמת החייל יש מסעדה ששמה "אי זוגי" קונספט מקסים שמחייב אותך לחלוק עם האנשים שאיתך. בוחרים 1 או 3 או 5 וכן הלאה מנות אווירה לא המונית ונמצא בתוך מלון בוטיק  עד אמצע הארוחה לא הרגשתי שהיא כשרה ונהנתי ממנה של סלט  אסייתי שהייתה משביעה ומרעננת הספריבס טלה היו מקסימות על פירה שהיה מוצלח על אף שלא הכיל חמאה.
ביקרנו במלון "הרודס" ת"א שהאוכל באיכות גבוהה ומפנק והטרקלין בקומה הגבוהה שמשקיף על ת"א נותן אווירה של יוקרה ואיך לא... קינוחים בלובי.
"סוזט" אוי איזה כיף מקום מתוק בפינסקר שבעלת המקום היא צרפתייה מתוקה והקרפים דווקא לא כולם מתוקים נשאר לי טעם של עוד מ2מנות במיוחד שבא לי לחזור ולאכול אותם קרפ במילוי סלק וגבינת עיזים שמאיר אמר שזה מבוסס על איזה סלט קלאסי צרפתי כשנגמרה המנה עדיין היה לי את הטעם שלה בפה והקינוח שהכי אהבתי זה דווקא מה שבעלת המקום המליצה קרפ עם קרמל זה היה מלוח מתוק ועם גלידה בצד ממש קינוח ללקק את הצלחת.
בעזריאלי יש את המסעדה של ליאון "טרנטינו" ששם הייתה מנה שליאון אמר שרוב הישראלים באמת אוהבים, קדירה של פסטה ופיטריות בשמנת, אני יודעת "משמין" "קלאסי" "פאסה" אבל טעים ואי אפשר לגמור מנה לבד ואת הטירמסו הזמנו עוד אחד כי נגמר מהר מידי...

עם נוגה השכנה שלי הגעתי לסדנאת לחמים אצל "ברינה" בכפר סבא שהסבירה לנו על סוגי הקמחים ועל התועלת שלהם הכנו לחמניות בריאות ואפילו פיצה עכשיו אני יודעת לעשות חלה מצמה של 6 נראה מתי אכין בבית חלה כזו. רינה היא דנית ובין שאר המטעמים שהגישה היו עוגיות דניות נהדרות ולחם מחמצת עם פירות יבשים שאפילו שהוא בריא היה טעים...

הגענו ליום ההולדת של מאיר שבו לקחתי אותו לשדה דב ורק בכניסה לטרמינל כשהוא היה בטוח שעושים טיסה בשמי הארץ עם הילדים שלחנו אותו לשייעור טיסה פרטי במטוס מעל המרכז. ואי אפשר לחגוג יומולדת בלי אוכל: מזללה, שם פשוט למקום מקסים ואוכל טעים וכמו שאדוני יודע לעשות מרענן שמזכיר משהו אחר עם טוויסט מדליק ומפתיע, אהבתי שם את הבוייאבז מאוד והקינוח של הקסאטות היה משגע למרות שהייתי שבעה לחלוטין.
אבל למה רק על אוכל? בא לי משהו קצת אחר יש לי פוטושופ cs5 (אני מעצבת גרפית אם לא סיפרתי, מי נראה לכם מכין למאיר את כל הלוגואים) ויש שם אופציה להשלים או למחוק משהו בתמונה בכמעט 2 דקות שפעם היה לוקח הרבה זמן, זה נקרא content  aware הסרטון מסביר מעולה תנסו http://www.youtube.com/watch?v=vfkjHnsAsvg&feature=related
אחרי כל זה בא לי לאכול עכשיו אבל השעה 00:30 )-: ]
אצבור עוד מקומות מעניינים שאהיה בהם ומסעדות שאסעד בהן וסדנאות שאשתתף בהן ואספר, נתכתב בקרוב....

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש