אבן יוגורט

אבן יוגורט או בשם הערבי שלו לאבן קיש,זהו למעשה יוגורט קשיח שעבר ייבוש ואותו משרים במיים ומוסיפים לסלטים או מגרדים מעל מאכלים.את הלאבן קיש ניתן להשיג לרוב בעיר העתיקה בירושלים,אבל למה לי להגיע עד לשם,אם אני יכול לאתגר את עצמי להכין את האבן המולקולרית הזו.
אז חשבתי לעצמי באיזה דרך להתחיל לייבש  יוגורט,כי אני יכול לחשוב על כמה דרכים-קודם ליצור ג'ל יוגורט עמיד בחום ואז לייבש אותו  כדף דק או כקוביות גדולות.החלטתי להשתמש  בדרך ייבוש רגילה.קניתי לאבנה שזהו למעשה יוגורט נטול נוזלים
אותו סיננתי יום שלם עד שהגיר את רוב הנוזלים.שמתי את הלאבנה בבד חיתול שישב במסננת והכנסתי לתנור ב60 מעלות ליום שלם,ז"א כ-15 שעות.לאחר 15 שעות הלאבנה איבדה את רוב הנוזלים והקשיחה אך עדיין לא הייתה מספיק מוצקה.השארתי את גוש הלאבנה בחוץ באוויר הפתוח במקום קריר,שבשלב הזה כבר לא יכול להתקלקל כי כמות הלחות בו מזערית ולאחר ייבוש של יום שלם,נוצרה האבן שהתחילה במשקל 250 גרם וסיימה  בקושי ב-100 גרם.המרקם כמו פרמז'ן,כך שניתן לגרד אותה על פומפייה,כמו על סלט הקפרזה שהכנתי לי,אפשר גם על פסטה,בשר וכו' להוספת חמצמצות של יוגורט על המנה.

תגובות

Idan.Hen אמר/ה…
תמיד שמגיע שלב שצריך לעשות dehydration למזון, אני רק חושב על כמות החשמל שהתנור צורך ומוותר.

אולי זה הזמן לקנות dehydrator...
‏אני אמר/ה…
האמת שהם מכינים את זה עם בורגול ומייבשים את זה בשמש
Idan.Hen אמר/ה…
כן, הנחתי שהם מצאו דרך פשוטה יותר...
דיברתי על המתכונים בספר של מסעדת ALINEA (אחד מהספרים שהמלצת לי עליהם בזמנו)
אני אפילו לא חולם (וגם לא באמת מעוניין) להשלים מתכון מתחילתו ועד סופו, אבל העניין הזה של ה-dehydrator מופיע הרבה, יחד עם דרישות למיכשור יחודי הרבה יותר.

אבל למדתי המון מהבחור, פשוט גאון.
Atalia אמר/ה…
היי איך מאחסנים אותה? במקרר? בארון מוצל?
Atalia אמר/ה…
היי איך מאחסנים אותה? במקרר? בארון מוצל?
שובב קולינרי אמר/ה…
מאחסנים בחוץ, היא קשה לגמרי ונשמרת כך

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש