פוסט אסונות


עבודה במטבח היא בטוח לא קלה ואף מסוכנת.סכינים חדות,ריצפה מחליקה,שמן רותח,הרבה אש וחום.יחד עם זאת יש את החומר האנושי שבאיזור מלחמה שכזה דינם נחרץ-טבחים חדשים בהלם באקום,כאלו שהם חמומי מח,או כאלו שהם פשוט בלי מזל.מרגע ההתחלה שלי במקצוע ועד היום,ראיתי הרבה תאונות עבודה ואסונות במטבח ואני שלם ובריא בשביל לספר על זה.
הכל התחיל כבר בלימודיי בתדמור,שם המדריך היה דופק כמה אגרופים לדלת לפני שנכנס לכיתת הלימוד,בשביל להרגיע את סף העצבים הנמוך שלו.מסיפוריו,כבר קרה לו שבמקום עבודה קודם רדף אחרי מלצר עם סכין והיה מכניס אנשים מעצבנים לצ'יפסר.
ובכיתת הלימוד,מגדלים את דור העתיד של הפסיכופטים.תלמיד שצועק וזורק כסא על תלמידה,נשמע מקובל?
הלאה.סטאז' במסעדה,שני טבחים מרימים סיר גדול עם ציר בקר רותח,האחד הולך עם הגב לכיוון המקרר,ברור ששום דבר טוב לא ייצא מזה,כי ברגע של אי תשומת לב מה קורה מאחור,הטבח מעד ואז גל צונאמי של ציר רותח שטף לו את כל הגוף.התוצאה-גוף מלא כוויות וכמה חודשים בבית.המסקנה-להרים את הסיר במקביל לטבח השני או לסנג'ר מישהו אחר.
אותו בחור,מקרה אחר.אירוע קייטרינג עם הוצאת אוכל בסגנון בופה.מתחת למגשי האוכל,ישנם כלים קטנים שמכילים ג'ל דליק שמחמם את האוכל.לקראת סיום, הטבח מתכונן לסגירת העמדה ומנסה לכבות את אותם מחממים.נהוג לכבות אותם ע"י סגירת הפתח וחניקת האש.אך אותו טבח מנסה לכבות את האש בניעור הכלי,הג'ל הדולק נשפך לו על כל החולצה ואיזה מראה יפה של לפיד אנושי.לעומת הציר הרותח,זה תענוג.
במסעדה אחרת,שוטף כלים בריון וקריזיונרV טבח שלא יכול לסתום את הפה.התוצאה=טבח שמתגונן עם מגש בעוד השוטף כלים בתנוחת אגרופן מפציץ באגרופים לעברו.לאחר שהשוטף נשלח מיד לביתו,הוא משליך כלים לכל עבר.

מעשה בבחורה בשם מ',שהיא די חסרת מזל.תוך כמה חודשים ספורים היא מספיקה להתגלגל במדרגות דירתה בדרך לעבודה,להכניס לעצמה סכין לתוך היד תוך כדי חיתוך פירות,לשרוט לעצמה את הלחי מדלת של תנור ולקבל כוויות אין ספור על הידיים.
מעשה בבחורה בשם א',שעברה ליד צ'יפסר דולק ופשוט החליקה לתוכו.בשביל לעצור את הנפילה נאלצה לדחוף את כל כף היד לצ'יפסר.אוי לשלפוחיות,הפזיותרפיה והחודשיים שיקום בבית.
יש גם את הטבח שהרים סיר מיים רותחים לבד שנשפכו עליו,והטבח שטחן בבלנדר קרם חם שפרץ החוצה וכיסה את כולו.
אה,כמובן יש את הקצב ששיסע את עצמו.תוך כדי התעסקות עם בשר,הסכין ברחה לו לכיוון הבטן,עברה את הסינר והחולצה וחתך לעצמו את הבטן בצורה די קשה.חוויה.
מעשה בכמה טבחים שמסיר שומנים התיז ישירות לעיניים שלהם והתקשו לראות למשך כמה דקות
ואין ספור טבחים שחתכו פלפל חריף בידיים חשופות,נגעו בעיניים,חיטטו באף או ניגשו לשירותים ויצאו משם עם עכוז בוער.

יש גם כן שף מוכר שבצעירותו,מרב שעמום היה מלהיט צלחות  בתנור,מעביר למלצרים  ואלו היו צריכים לקלף את הצלחות מהעור על הידיים.

לי קרו פה ושם מקרים קטנים של הורדת הציפורן עוד בזמן הלימודים וטפטוף דם בכל המסדרון,הכנסת 3 אצבעות לצ'יפסר בטעות,במשך חודש האצבעות נראו בגודל קבב והרבה כוויות תנור בידיים שמהם נשארו רק צלקות פז"ם.

מה מסקנה מכל זה,נראה לי שאם אתה לא שפוי,הגעת למקצוע הנכון,זה לא תמיד אומר שלסביבה שלך יקרו דברים טובים ואם אתה כן שפוי, תוך כדי עבודה השפיות תברח ממך.
לסיום הנה סרטון של גבר בן 50 שגילה ששמן רותח לא משפיע עליו והוא מטגן עופות עם ידיים חשופות,רק אם היו לי כמה טבחים כאלו במטבח.

תגובות

‏אמיר אמר/ה…
יפה כתבת.. :)
אחלה בלוג.. כמו שאני אוהב !!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש