מה לשים לך בפיתה?


אוי אוי אוי,עוד לא הייתי עד היום במזנון של אייל שני,המקום הטרנדי הכבר לא כל כך חדש,בשביל להיות מעודכן ועדכני כמו כל שאר התל אביבים שלא מבשלים בבית ומבלים את זמנם בחוץ רוב היום.את השגעונות של אייל שני אני כבר די מכיר ואת קו הבישול שלו-ירקות שרופים מכל הבא ליד,שילוב עם בשר וטחינה נוזלת בשפע,שבכל זה מעורב בצק כלשהו,מה רע,גם אם אין שום חידוש?
אז בפעם האחרונה שאכלתי במיקוני שממול ובאתי לתצפת במזנון מבחוץ איך הסועדים שם מנגבים בחינם רבעי פיתה מהקערות הגדולות עם הטחינה,פלפל חריף,רסק עגבניות ושמנת חמוצה ומטפטפים חזרה לקערה,היה נראה לי שמדובר בתרבית חיידקים לא קטנה.אמרתי לעצמי אני אגיע מתי שהוא ונבדוק את הנושא.
אז הנה הגעתי למזנון אתמול עם כל המשפוחה ומיד לאחר שהזמנתי לי סייניה טלה בפיתה כמובן, וזה רק לאחר שפיתה עם שפונדרה ופיתה עם נתחים סודיים של קצבים לא היה בנמצא מהתפריט המשורבט בגיר על הלוח,אז התפנתי לרבעי פיתה ולתרבית החיידקים,למה שלגולנצ'יק כמוני זה מה שיפריע,אחרי שאכלתי רפש ובוץ כל שירותי בצבא וגם עד כה במילואים?
סה"כ אין מה לרפי גינת להגיע לפה,התרבית בטחינה נקייה,השמנת חמוצה קרה,מה שמעיד על תחלופה מהירה של המטבלים.
שקד וגפן תפסו מקום טוב על כסאות הבר והחלו לרקוד לצלילי המוסיקה ברקע ולאחר שמאסו מריקודים הלכו לנגב גם כן רבעי פיתה עם טחינה.הסינייה שהגיעה הייתה למעשה מעין קבב שטוח בפיתה טובה ורכה,מלאה בעגבניות שרופות,חריף,טחינה ועוד שאר ירקות,סביר, לא וואוו של פיתה.
האווירה השכונתית במקום מספקת את הסחורה,המוסיקה,הניגוב החינמי,האוכל המנחם ששוכב לו בפיתה גם אם אין באותו יום שפונדרה,אותה פיתה פשוטה עם שלל מרכיבים מורכבים שאין ידם משגת לכל אותם אלה מהשורה השנייה שכתבתי...






תגובות

יובל אמר/ה…
האמת שאת הסיניינה לא אכלתי (זה ספיישל, לא?). לדעתי דווקא המנות הקבועות הן הטובות יותר - הפיתה עם "כבד של תרנגולת" עם בצל ירוק, הפיתה עם תפוח האדמה עם שמנת חמוצה (כן! פיתה עם תפו"א נשמע דפוק לחלוטין אבל זה מעולה) - הן באמת מצויינות.
‏דנה מלמד אמר/ה…
אין עליכם. המשפחה הכי מתוקה בארץ
‏אנונימי אמר/ה…
אין עליך דנהל'ה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש