בריוש וכבד אווז-מתכון לסתימת עורקים





אחרי הארוחה הגיע שלב ההסברים.בארוחה האחרונה שהכנתי, היה את מנת ברולה כבד אווז שאליו התלווה בריוש,אותו לחם מפוצץ חמאה וחלמונים שכיף לאכול ולא להפסיק,עד שהקוצב לב מתחיל לצפצף.
הברולה למעשה מעין גנאש של כבד אווז,שילוב בין שמנת חמה וכבד אווז שמתמוסס בה לאיטו וכשיישבו בחברותא במקרר ויתייצבו,התקבל מרקם רך ונעים שהתנגב היטב עם הבריוש.
הבריוש שהכנתי נחשב כ"מעמד הביניים" ,שיחס החמאה לקמח  הוא 50 אחוז,שזה המון גם כך ונותן תוצאה אוורירית,אך ישנו את "האלפיון העליון",כמות שווה בין חמאה לקמח,מה שנותן מרקם יותר עוגתי,מעט דחוס אך נימוח.
קחו מתכון.

ברולה כבד אווז-

200 גרם כבד אווז
100 מ"ל שמנת מתוקה
כפית מלח
סוכר
חותכים את הכבד לקוביות קטנות.
מרתיחים בסיר קטן את השמנת והמלח.
מנמיכים את האש ומוסיפים את קוביות הכבד אווז.מערבבים ומבשלים לדקה.מכבים את האש וטוחנים בעזרת בלנדר או בלנדר ידני,להקפיד על טחינה בפולסים וטחינה קצרה שלא תפרק את התערובת.יוצקים לכלים אישיים,בגובה 1-2 ס"מ.מניחים במקרר לשעתיים לפחות להתייצבות.מפזרים על הכבד אווז סוכר ושורפים בעזרת ברנר.

בריוש-
1/2 כוס חלב
25 גר' שמרים טריים
5 ביצים
10 גר' מלח
50 גר' סוכר
500 גר' קמח
250 גר' חמאה

אופן ההכנה:

 מערבבים בקערת המיקסר את החלב,השמרים ואת הקמח.
מערבבים בקערה נפרדת ביצים, מלח וסוכר , מוסיפים לקמח ולשים 12 דקות. מיד לאחר מכן, מוסיפים את החמאה החתוכה לקוביות קטנות ומערבבים במהירות בינונית עד שהחמאה נבלעת בבצק ומתקבל בצק בעל מרקם חלק.
משאירים בטמפ' החדר עטוף בניילון נצמד לשעה, או עד אשר מכפיל הבצק את נפחו. פותחים את הניילון הנצמד, מרדדים אותו שנית ומוציאים את כל האוויר מהבצק.
עוטפים בניילון נצמד שוב ומכניסים למקרר למשך 3-4 שעות (או ללילה על מנת לעבוד עם הבצק ביום המחרת).
 לאחר מס' שעות במקרר, מגלגלים את הבצק ומניחים בתבנית לחם או לגלגל לנקניק ופורסים פרוסות ברוחב של 2 וחצי ס"מ, אותם מגלגלים לכדורים ומניחים בתבניות מאפינס ומתפיחים במשך שעה. מורחים ביצה ומפזרים סוכר מעל. אופים 13 דק' בטמפ' של 170 מעלות,או ללחם שלם כחצי שעה.

תגובות

ori אמר/ה…
היי

האם ניתן להחליף את כבד האווז בעוף?
שובב קולינרי אמר/ה…
אפשרי להחליף לכבד עוף אך יש להוסיף למתכון 80 גרם חמאה אחרת התערובת לא תתייצב
דני אמר/ה…
נפלא. פעם אכלתי בפריז בריוש שבתוכו היתה פרוסת פואה גרה עם כמהין.
דומני שעל בסיס הברולה אפשר להכין גם קפוצ'ינו כבד אווז.בכל מקרה, רשמתי לי לסיבוב הבא.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש