אבולוציית הספירה



חלק מתהליך הלמידה האינסופי שלי באוכל,הגעתי לבישול החדשני\מולקולרי\טכנולוגי\פרוגרסיבי\עתידני שמאוד מרתק אותי.בארץ ובעולם הרבה עוסקים בזה ,אך גם הרבה לא בקיאים בסוג הבישול,הטכניקות והשיטות ויוצרים מנות עם שימוש יתר בקציפות וספירות,וטעמי לוואי של עודף אבקות בשביל לקבלאת המרקם הרצוי.סוג הבישול הזה יצר מנות מרשימות עם מרקמים וצורות שלא נראו לפני כן,אך לפעמים נשכח הפרט החשוב ביותר,שהאוכל צריך להיות גם טעים,וליצור ספגטי מג'לי של ציר בקר אולי יכול להיות יפה אך גם המבינים ביותר לא ירצו להכניס דבר כזה לפה,אולי רק טעימה לשם התנסות. גם אני השתוללתי עם רעיון הספירה,דבר מדהים כשחושבים עליו,ליצור מעין חלמון ביצה באיזה טעם שמתחשק,כברוב הפעמים שמרתי על קו של פשטות,דבר שיצור טעם נקי שמתפוצץ ישר לפה.



ספירת זרעי עגבניה-טעם נקי ופשוט שמצליח להפתיע
ספירות אננס בקוקטייל

ספירת ברולה על בננה מקורמלת



ספירת ברולה עם סוכר לימון מעל,אננס מקורמל,קרם אגס ולמון גראס,סורבה בירה לבנה



ספירות היין-כל סשימי עם קרם ,רביולי ושאט-ספירה מותאמים לצבע הדג




ספירת זית-לבנה,קרם רוזמרין,אבקת שמן זית





ספיישל ראש השנה-ספירת תפוח ואבקת דבש






ספירת ביצת עין-הדבר המתבקש מספירה,חלמון מנגו,חלבון של ג'לי קוקוס.

תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
מאיר... פה זה לא קומי קומי!
‏מיכל אמר/ה…
שלום מאיר,

נראה מדהים!

איך אתה ממליץ לעשות את הספירות הללו? בספריפיקציה רגילה או הפוכה?
אני רוצה לשמור על הבפנים נוזלי לגמרי, כדי לתת את חווית "פיצוץ" הטעמים בפה...

תודה , מיכל
‏אנונימי אמר/ה…
הי מיכל
ההפוכה עדיפה,בדרך הרגילה הספירה הופכת לכדור ג'לי עם הזמן אשמח לענותלך אם יהיו עוד שאלות
מאיר
‏מיכל אמר/ה…
תודה מאיר!

ואיך עשית את אבקת הדבש\שמן הזית? מלטודקסטרין?
‏מיכל אמר/ה…
עוד דבר, איך עשית את הספירה של זרעי העגבניה? אני אשמח למתכון...

הקרם אגס-למון גראס נראה מדהים (מתכון?), איך הקרמים שלך יוצאים בצבעים כאלה יפים?

המון תודה!
‏אנונימי אמר/ה…
אבקת דבש רכשתי ,אבקת שמן זית עם מלטודקסטרין.
לגבי הקרמים-אלו בעלי צבע ירוק דורשים התערבות של ויטמין סי או סודיום סיטרט למניעת השחרתם,או תוספת של עלים ירוקים חלוטים וטחונים להוספת ירקרקות,כי העין אוכלת ומה שיהיה יותר צבעוני ובעל צבע חזק,יהיה גם טעים יותר.

ספירת עגניה

סודיום אלגינט 5 גרם
1 ליטר מיים

טוחנים יחד בבלנדר

50 מ"ל זרעי עגבניה
2 גרם קלציום לקטט(גלוקו)

לערבב יחד

בעזרת כף עגולה קטנה מרימים מעט מזרעי העגבניה ומשליכים לאמבט עם האלגינט.ממתינים 1-2 דקות ומרימים בעזרת כף מחוררת.פשוט לא?
‏מיכל אמר/ה…
אכן פשוט... תודה רבה.
קלציום לקטט גולוקונאט? זה כמו הקלציום לקטט שסרחיו מוכר?
http://www.texturot.co.il/product.asp?productid=10

לגבי הקרמים, איך עשית את קרם האגס? מאיפה בא הצבע? והמרקם נראה מדהים... כנ"ל לגבי הקרמים במנה עם ספירות היין. מדהים... אני אשמח למתכון ועצות כלליות.

לגבי סורבה הבירה לבנה, יש סיכוי לעשות את זה בשיטת הפקטין+סיפון? כלומר בלי מכונת גלידה וכו. אם כן, איך בדיוק?

אגב, בנוגע לסיפון, יש לי כזה של KAYSER. אתה יודע היכן מוכרים בלוני גז של CO2 ולא של חנקן שמתאימים לסיפון קצפת?

המון תודה מאיר!
‏אנונימי אמר/ה…
הי מיכל,שלחי לי את המייל שלך ואני אענה לך בהרחבה
מאיר
‏מיכל אמר/ה…
michaldes1@gmail.com

תודה רבה!
Unknown אמר/ה…
הי מאיר
דברים ממש מדהימים.
קניתי את כל החומרים שציינת מסרחיו.
אשמח שתעביר לי את אותו מייל שהעברת בזמנו למיכל כי יש לי את אותם שאלות
תודה רבה
בועז
boaztaner@gmail.com
שובב קולינרי אמר/ה…
הי בועז
תוכל להיכנס לקישור הבא שמפרט את כל התהליכים
http://shovav-culinary.blogspot.co.il/2011/11/blog-post_3289.html
‏אורית אמר/ה…
הי,
רציתי לברר אם יש מתכון כללי ליצירת ספירות?
אם אני רוצה להכין את הספירה בגרסה מתוקה תפוח,אגס,וניל

האם זה משנה לגבי החומרים במתכון הבסיסי מבחינת חומציות ?

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש