קאדה




רגע לפני שכל המדינה תדע פתאום מה זה קאדה החל מהערב עקב התכנית מאסטר שף ילדים,אני אספר שאני אתמול הכנתי את הקאדה שלי.
ב"מסה" הקאדה מככב כבר מלפני כמה שבועות בודדים בצהריים וזהו למעשה מאפה כורדי ממולא גבינות מבצק בסיסי נטול שמרים או עם כמות מזערית של שמרים,שעובר טיגון במחבת ונטרף מיד.
אביב בהיותו כורדי היה מידי פעם מכין לארוחות הלילה של הטבחים קאדה,עד שהוחלט לאחרונה שהיכנס לתפריט הצהריים בתור מנה ראשונה יחד עם סלסת עגבניות ובצל חרוכים על הגריל.
אני את הגרסה שלי הכנתי עם תפו"א שנאפה בתנור ורוקן מקליפתו ועורבב עם גבינת קוטג',גבינה לבנה וגבינת קממבר.
זו הגרסה הידידותית שהייתה לילדים.לגרסת המבוגרים הוספתי למילוי חלמון ביצה,הבצק נסגר ואז טוגן על מחבת עד למצב שהחלמון עדיין רך ונוזלי ובזמן נגיסה נוטף על השפתיים וממלא באושר.להשלמת ארוחת הערב הקאדה קיבל ליווי של מטבל שמנת חמוצה עם הרבה שום ועשבי תיבול.קחו מתכון.


בצק-

500 גרם קמח לבן
כף שמן זית
250 מ"ל מיים
קורט מלח

מילוי-
תפו"א אפוי ומרוקן
גביע קוטג'
חצי גביע גבינה לבנה
100 גרם גבינת קממבר חתוכה לקוביות
מלח
פלפל
חלמוני ביצה

לשים את כל מרכיבי הבצק כ-7 דקות ומניחים למנוחה חצי שעה בכלי מכוסה.
מעררבים את כל מרכיבי המילוי,מתבלים במלח ופלפל.יוצרים כדורים מהבצק ומשטחים במערוך לעגולים דקים מאוד.
מניחים לאורך כל עיגול בצק מהמילוי ובאמצע כל מילוי מניחים בעדינות חלמון.סוגרים את הבצק לצורת חצי עיגול ומהדקים היטב.מחממים מחבת עם שמן זית ומטגנים כ-2 דקות מכל צד.אוכלים מיד עם מטבל של שמנת חמוצה,שום קצוץ ועשבי תיבול קצוצים.את הקאדה ניתן לאפות בתנור בחום גבוה ליצירת מעין קלצונה כורדית.

תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
הי אביב המקסים,
אנחנו קרובי משפחה סבתא שלי גרה בדלת ממול הסבתא שלך.
אני אישית אוהבת יותר את הקדה הרגיל עם גבינת חמד אבל אשמח לנסות את הגרסה שלך .

חג שבועות שמח
דקר (הבת של חביבה)
:-)
‏אנונימי אמר/ה…
לא ממש לא קאדה זה קאדה גבינה מלוחה ופשטות שבה חבוי כל הקסם הכורדי כל שינוי שעושים זה כבר לא קאדה זה סתם פלוץ...(גם אםזה פלוץ עם חלמון ביצה, מה הקטע עם לתקוע חלמון ביצה בכל מקום אנשים? תירגעו ומיד) ומה הקשר קממבר? אויששש התל אביביים הטרחניים לא ינוחו לעולם...
שובב קולינרי אמר/ה…
חמוד את\ה,ככה בא לי
Unknown אמר/ה…
קאדה זה או עם גבינת חמד או עם סוכר
שובב קולינרי אמר/ה…
זה מה שיפה באוכל, המשחק בו, ככתוב למעלה שובב קולינרי

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש