להכין שוקולד לבן

מה זה למעשה שוקולד לבן?
שוקולד לבן מורכב מחמאת קקאו,אבקת חלב,סוכרים,וניל וחומר מתחלב שהוא בד"כ לציטין.אין בו את מוצקי הקקאו שיש בשוקולד מריר וחלב,בגלל זה נוהגים להגיד ששוקולד לבן הוא לא שוקולד.
לפני זמן מה פנה אליי קורא נאמן,שי שם בדוי,שעוסק בביולוגיה מולקולרית ושאל את עצמו ואותי למה אף אחד לא חושב לעשות שוקולד לבן אבל בטעמים אחרים.מהזמן שהשוקולד לבן הומצא, שזה לאחר מלחמת העולם הראשונה ועד היום טעמו של השוקולד היה ונשאר וניל או יותר נכון ונילין שזהו תוצר סינטתי בריח הוניל.בשוקולד שאנו מכירים יש גם כמות גדולה של סוכר,כ-50 אחוז מסך שאר מרכיבי השוקולד.למה לא לשלוט בטעם ובכמות הסוכר?
בזמן שהייתי בלונדון גיליתי חנות נחמדה שמוכרת שוקולדים כאלו בשלל טעמים לימון,תפוח,תפוז ועוד.
החלטתי להרים את הכפפה,אך יש בעיה אחת.
את הקקאו טוחנים במטחנה מיוחדת תוך כדי חימום ולזמן ממושך  דבר ששוחק את חלקיקי הקקאו הטחון עד לדרגה בה הלשון אינה יכולה לחוש בהם.את אותו הדבר עושים במרכיבי השוקולד הלבן,הסוכר ואבקת החלב.מכיוון שאין לי מטחנה כזו אני יוצא מנקודת הנחה שהשוקולד שאני אכין לא יהיה בעל מרקם נעים וחלק לגמרי.
לשוקולד ניתן להכניס מרכיבים יבשים בלבד,שהם מתערבבים עם חמאת הקקאו הנוזלי והמחומם.
החלטתי להכין שוקולד קוקוס בעזרת אבקת קוקוס ותמצית קוקוס.יחסי המרכיבים הם:
-30% חמאת קקאו
-20% אבקת חלב
-10% אבקת קוקוס,ניתן להשיג ממזרח ומערב
-40% אבקת סוכר
-תמצית קוקוס,כמות זניחה

את כל המרכיבים היבשים טחנתי במטחנת תבלינים כמה דקות לקבלת אבקה דקה ככל האפשר.תערובת האבקות נשפכה לחמאת הקקאו בתוספת התמצית,עורבבה ונשפכה לתוך תבנית של טבלת שוקולד.כמה דקות להתמצקות ואז מבחן הטעם:
שוקולד קוקוס קל ועדין,המרקם בפה אבקתי אך נסבל.טעים.

עכשיו אפשר לחשוב על טעמים חדשים לשוקולד,אך חוץ מתמציות טעם אפשר לחשוב על שילוב שומן נוסף לחמאת קקאו כמו שמן זית או שמנים אחרים שיתנו טעם טוב לשוקולד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש