ארוחה מולקולרית מספר...מי יודע כמה

שוב ארוחה מולקולרית,ואני לעצמי מכנה ארוחה כזו ארוחה של מטבח מודרני,כי מה זה המולקולרי הזה?אם אני לא אשתמש בשום אבקה מהפכנית,ולא בטכניקה מרהיבה,ובסה"כ אני ימלא משהו עם משהו,שיתפוצץ בפה ויהיה כל כך טעים ומיוחד זה יהיה בישול מולקולרי?בעולם זה נקרא בישול פרוגרסיבי,בישול מתקדם.


אז מה היה הפעם?הפעם נתתי אפשרות לטבחים מהמטבח לתת השראה למנות,ואני נתתי דגש על מנות של טבע.

אויסטר,ספירת ג'ינג'ר שמכילה פנינים של הדרים,ויניגרט פסיפלורה ושמן קוקוס

סשימי טונה עם יוגורט נענע,קוביות אבטיח,פקאנים מסוכרים,קליפת תפוז,ו"סורבה שמן זית".

הסורבה הוכן בצורה לא סטנדרטית של סורבה,והוא מכיל שמן זית,סוכר וחומר שגורם להסמכה של השמן.


המנה הבאה היא מנת שקדי עגל,קרם שקדים,פנינים של אמרטו,"רביולי" עלי גפן,טוויל עלי גפן,רוטב יין אדום.

מנה שמוקדשת לילדיי גפן ושקד.

גינת ירק-קרם חציל,מעל שטרוייזל שיפון מלוח שמדמה אדמה,פטריות,ברוקולי בתפקיד עצים ננסיים,וקרפצ'ו בקר שגם מתפקד בתור עץים כחול עמוק-המנה הבאה היא מנה מאוד מיוחדת,נראית כמו ים ומחליפה צבעים תוך כדי האכילה.

הרעיון למנה התחיל לפני כשנתיים די במקרה כשחלטתי בזיליקום סגול,ומי החליטה נצבעו בכחול.מיד נדלקתי על הרעיון,מפני שאין כמעט אפשרויות ליצור אוכל בגוון כחול בלי צבעי מאכל.מה שעוד יותר הפתיע אותי שכשרציתי לתבל את הנוזל הכחול הזה במעט מיץ לימון המיים נצבעו בצבע וורוד.קסם.את הקסם הזה תמיד חיפשתי לממש במנה והרגע הזה הגיע.

במנה עצמה ישנו דג פארידה בקרסט כמהין,סקאלופ,ניוקי גזר,טפיוקה,ג'לי קוקוס,פטריית יער ואספרגוס.רצועות של כרוב סגול מתובלות בלימון הם הגורם להחלפת הצבעים במנה.

"הים" הוכן ממי חליטה של בזיל סגול וכרוב סגול שתרם גם כן לצבע ולטעם.המנות הוגשו לסועדים,ובו במקום נמזג להם
מקנקן ה"קונסומה ים".תוך כדי האכילה הים הפך לוורוד.












כבד אווז ומנגו.כבד על קדאיף וצ'אטני מנגו ומנטה,קרם מנגו ויוזו,ארטיק כבד אווז מצופה ג'לי מנגו עם אבקת קרמל.


"שיש" של תמר.קרפצ'ו של תמר שישתלב עם המנה הבאה
סינטה,קרם כמהין,קרפצ'ו תמר,רוטב קוקוס,סלט דובדבנים וטוויל קקאו

שלב הקינוחים-בתור קדם קינוח הגיע לכל סועד מבחנה של שאט פופקורן.מתקתק,קרמי עם מעט מלח גרוס לתת ניגוד טעמים.
הקינוח הבא שלא צולם,רביולי מסקרפונה בקרם תמרים וטונקה,ספירות של ברנדי ואספרסו.
הטונקה,פולים ריחניים,הוא דבר מדהים שרק עכשיו הגיע ארצה,וכל מי שטועם או מריח אותו מתאהב.


הקינוח האחרון הוא עוגת ספוג של בזוקה,ג'לי פטל,קוביות ג'לי גרניום ופיסטוק,כדור נוזלי של בזוקה וסורבה אסאי,פרי מדרום אמריקה בעל טעם אקזוטי.


תגובות

כלי מטבח אמר/ה…
הקינוחים נראים מקסים. במיוחד אהבתי את צורת ההגשה של השאט פופקורן - בתוך מבחנה. מאיפה המבחנות עם הפקקים האלו? רעיון ממש מגניב
‏ערן אמר/ה…
ואו, סורבה שמן זית, איך מכינים בדיוק?

תודה רבה!
‏אנונימי אמר/ה…
הסורבה הוא לא סורבה קונבנציונלי,הוא עשוי יחד עם חומר שמסמיך שמן זית בטמפ' החדר,שבו שמתי גם מי סוכר וווניל ומגיע בטמפ' של מקרר ולא מקפיא.החומר נקרא glice
לסורבה שמן זית בדרך רגילה-

500 מ"ל מיים
150 גרםסוכר
100 גרם שמן זית
2 דפי ג'לטין
1 מקל וניל חצוי

מרתיחים סוכר מיים ווניל.מצננים מעט ושמים את הג'לטין שהושרה לפני כן במיים קרים,לתוך הנוזל.מקררים וטוחנים בעזרת בלנדר את הנוזל ומזלפים את שמן הזית למי סוכר.מעבירים למכונת גלידה.
‏ערן אמר/ה…
תודה רבה,
אם אני אשתמש ב-GLICE אני אוכל לחסוך את מכונת הגלידה?
מה לגבי אמולסיפייר אחר, נאמר לציטין?

בנוסף, איך יצרת ספירה מלאה ב"קוויאר"?

תודה רבה מאיר.
שובב קולינרי אמר/ה…
הגלייס רק יסמיך לך את השמן ובמקפיא יהיה קשה מאוד אך עם מעט הפשרה יהיה יותר נוח לעבודה.אם יש לך אפשרות להשתמש בסופטין שאותו הזכרתי לא מזמן בפוסט,הוא יועיל לך מאוד.
שובב קולינרי אמר/ה…
בקשר לספירה-הכנתי הרבה כדורי ג'לי בכל מיני טעמים אותם הנחתי על כף יחד עם נוזל מתקתק שאיתו הכנתי את הספירה והכדורים היו לכודים בפנים
‏ערן אמר/ה…
כדורי ג'לי עם אגר אגר+שמן קר?

וראיתי את הפוסט על הסופטין, אך לא מצאתי היכן להשיגו, אשמח לעזרה...

תודה רבה.
שובב קולינרי אמר/ה…
אכן-הכדורי ג'לי עם האגר אגר,סופטין ניתן למצוא במר קייק הנמצא בנתניה וגם עושים משלוחים או חברת פלאשף-אך אני לא בטוח שהם שייכים למגזר הפרטי.
‏ערן אמר/ה…
היי מאיר,
התקשרתי למר קייק, הם אומרים שאין להם סופטין. גם לא שמעו על זה.
עזרה?

תודה רבה.
‏אנונימי אמר/ה…
הי ערן
הפנתי אותך למר קייק כי הם עובדים גם עם לקוחות פרטיים,מסתבר אז שאין להם את המוצר.
תפנה לפלא שף,משם אני משיג את הסופטין,אני לא בטוח שהם מוכרים ליחידים אבל תנסה
http://www.pelechef.co.il/Default.asp
‏אנונימי אמר/ה…
הי ערן
בקשר לסופטין-החברה היא פרסקו ולא פלא שק,בלבול קל,אך עדיין אני לא בטוח שהם מספים ליחידים.מאיר.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש