ביקור בוונג




מסעדת וונג,זו מסעדה ויאטנמית השוכנת ברוטשילד 15 בת"א,ומביאה איתה משב רוח מרענן בנוסף לכל הגל מסעדות האסתייתיות שנפתחו בתקופה האחרונה בעיר.

ביקור בוונג הותיר בי רושם רב,התרשמתי לטובה מגיוון המנות,הטריות,הטעמים,הכלים עבודת יד בהם מוגשות המנות ובכלל מהאווירה.

התחלתי בקוקטייל,כי במקומות כאלה יש מקום למשחק בטעמי הקוקטייל ואכן היה.
לקחתי מוחיטו שבו היו מלפפונים שרעננו מאוד את המשקה ולאחר מכן קוקטייל לוהט תרתי משמע שהכיל כוסברה וצ'ילי שנתן עקיצת חריפות.

כמות המנות שאכלתי הייתה מטורפת,כולם טובות עד מצויינות-
פתחתי בסלט פפאיה עם בוטנים,כוסברה,נענע ואצות היג'יקי,סלט שמכבב ברוב המסעדות האסייתיות,כאן הוא היה ברוטב הויסין ומנעד טעמיו של הסלט היה בכיוון המתוק,חמצמץ וחריף,בכלל רוב המנות פה די חריפות,בדיוק כמו שאני אוהב.

סלט של עוף עם רצועות ירקות,הרבה עלי נענע וכוסברה,רוטב על בסיס ג'ינג'ר ומשרה של האוף גם הוא עם ג'ינג'ר,היה מצוין.מראה העוף החיוור אולי לא מחמיא לסלט,אך הטעם מפצה בהחלט בעסיסיות שבו,החריפות ותועפות הג'ינג'ר שמרימים את כל העסק.

האגרול כאן בוונג הוא מדף אורז פריך,עוטף ירקות,שרימפס או עוף,הוא קליל וטעים עם ליווי שני המטבלים שמגיעים איתו,אחד על בסיס בוטנים ואחד על בסיס רוטב דגים,שום וצ'ילי.

הכיסונים המאודים בוונג מעלפים,לא צמיגיים למרות שעשויים מבצק טפיוקה,מילוי עשיר של שרימפס ורוטב טוב.

כידוע,בזמן האחרון יש לי פטיש ללחמניות מאודות,אז אין זה פלא שאבחר בהן גם כאן.
הלחמניות כאן מכונות לחמניות ענן ואכן הם כמו ענן והם מהטובות שטעמתי,נימוחות ביותר,עם בשר בבישול ארוך,ירקות ואיולי,פשוט מצוין.

מנה מצויינת נוספת שמאוד אהבתי הייתה נתחי פרגית עטופים ברוטב שחום על "עוגת אורז" שלמעשה שכבה דקה של אורז פריך שמשמש כמצע, עליו יוגורט,קצת פלפל חריף ותלתלי בצל ירוק.מעולה,האורז הפריף מוסיף כל כך,הטעמים במנה מצויינים,מנה חובה.

עלי גפן ממולאים בשר קצוץ וכמיטב המסורת,עם הרבה למון גראס,קטנים קטנים אך ממזרים.

כשהבטן כבר כמעט מדושנת טעמתי גם מנת אטריות שעועית תוצרת המקום,עם פירות ים ורוטב צדפות סמיך,שהיה טוב אך כבד,ומנת אטריות עם נתחי בקר ברוטב מתקתק ,שבשביל שלא יהיה רק מתוק אז הוסיפו מעט פרוסות פלפל חריף,כאילו עד עכשיו לא הספיק לי.










בקינוחים-איך לא,טפיוקה עם פירות,מעודן ומרענן ביותר וגם כן בננות מקורמלות בקליפתן מוגשות עם קציפת יוגורט.
קינוחים שמיישרים קו עם המנות הראשונות והעיקריות,לא מכבידים וכיפיים לאכילה.

באתר של המסעדה יש קליפ מדליק שמשדר שיקיות ומראה את ההשקעה שלהם,חובה לנסות.








תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש