בזיליקום בבקעת הירדן

 השבוע הגעתי עד למגדל של העשבי תיבול שמספק לנו את הסחורה למסעדה.המגדל מסתבר,חבר טוב עוד מימי השירות הסדיר שחולש על כמה דונמים טובים במושב נעמה שבבקעה ומגדל לרוב בזיליקום שרובו הולך לייצוא,אך גם כן מגדל אורוגולה,נענע,טרגון,טימין,אורגנו,עירית וגם כורכום שאת עלי הפרא שלו ניתן לראות מרחוק בתמונה שלמעלה.

השטחים עצומים,הגידול מרהיב והאיכות מהגבוהות שיש.
עשינו סיור בין כל החממות והשטחים הפתוחים,תוך כדי שאני קוטף ומנשנש עלים טריים.



 בזיליקום בתחילת דרכו
 הבזיל בשיא תפארתו
 גם למון גראס גדל כאן

 חממת אורוגולה

                                                                           קטיף הבזיליקום

לאחר הסיור הגענו לבית של ניר,המארח שלנו,בישלנו אצלו דגים עם מיטב העשבים שלו,הוא הביא גם אספרגוס ממושב שליד שהקפצנו עם קצת שום ואורוגולה,אני הייתי מצויד בחלה טרייה שהבאתי איתי ויצרנו ארוחה מדברית מלהיבה.

לפני שחזרנו למרכז,קפצנו גם כן לבריכה המקומית וניר אחר כך צייד אותנו בערימות של כל טוב מהיבולים שלו.קיבלתי תמרי מג'הול שנקטפו בבוקר מהעץ,תמרים נדירים שכמעט לא ניתן להשיג בשוק במצב כזה בדרך כלל,הם היו רכים,שמנמנים,עסיסיים בטירוף,מתוקים מתוקים וטעימים נורא.
יצאנו לדרך חזרה הבייתה,תוך כדי שאני חושב מה התירוץ שלי בשביל להגיע לכאן שוב...

תגובות

ביסטייל אמר/ה…
הנה קיבלת תירוץ
מתי נוסעים?????
שובב קולינרי אמר/ה…
אחחחח...איזה תענוג שם,חייב לחזור לשם
טל אמר/ה…
תשאל את החבר שלך, למה אין טרגון בחנויות? אני מגדל לבד כי אין להשיג.
אמנון אמר/ה…
מגניב

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש