החורף בפתח?




הבטיחו השבוע שיהיה חם מאוד,אבל הרוח נושבת קרירה,הכל מעונן ועל האופנוע כבר צריך ללבוש ז'אקט.
ברגע שהתחיל להרגיש חורפי משהו,התחשק לי לבשל תבשיל כבד וחורפי ואין כבד וחורפי מאשר-ביף בורגיניון,תבשיל רווי יין,ירקות ועשבי תיבול.הריח של היין והרוזמרין שמפיץ התבשיל בבית כה משגע,שאי אפשר להתאפק ולטעום אותו עוד לפני שהוא מוכן.
אז שלא כמנהגי, החלטתי לצלם את אופן ההכנה שלב אחר שלב כמו בבלוגים "רגילים" ואף לצרף מתכון,בו הוספתי גם חבושים וארטישוק ירושלמי,להוספת טעמים אדמתיים ואקסטרא חורפיים.











 חצי קילו בשר בקר-צוואר\כתף\מכסה אנטריקוט
2 תפוחי אדמה
2 גזרים
1 בצל
1 חבוש
2 ארטישוק ירושלמי
1 שומר
1 ראש שום
4 ענפי רוזמרין
4 ענפי טימין
2 בקבוקי יין אדום יבש
חצי כוס ברנדי
5 פלפל אנגלי
כף סוכר
מלח
פלפל שחור גרוס


מקלפים את כל הירקות וחותכים לקוביות גדולות.מקלפים את שיני השום.את הבשר חותכים גם כן לקוביות גדולות.
מלהיטים סיר רחב עם מעט שמן זית וצולים את הירקות כ-5 דקות תוך כדי ערבוב,אם הכמות גדולה מידי, עושים זאת בשתי נגלות.מוציאים לקערה וצורבים היטב את הבשר מכל הכיוונים.מוסיפים לסיר את הברנדי ומערבבים.יוצקים בקבוק אחד של יין,מבשלים עד לצמצום קל של הנוזלים,כ-5 דקות.מוסיפים מלח,פלפל שחור,פלפל אנגלי ואת הירקות הצרובים.מערבבים.שוזרים בתוך התבשיל את הטימין,רוזמרין ושיני השום ויוצקים על הכל את הבקבוק יין הנוסף,מכסים את הסיר במכסה.
מחממים תנור ל180 מעלות ומכניסים את הסיר  לכ-3 שעות עד שהבשר רך לגמרי.במהלך הבישול ניתן להוסיף כוס מיים אם יש צורך.אוכלים עם פירה מועשר בחלב וחמאה.

תגובות

‏שירי אמר/ה…
רקע ממש יפה!
Shaike אמר/ה…
אני רוכב עם קסדה-מעיל-כפפות בכל ימות השנה.
כששואלים אותי בקיץ ברמזור אם לא חם לי עם המעיל, אני עונה אותה תשובה - יותר חם להשתפשף על האספלט...

והרקע באמת יפה (-:
Shaike אמר/ה…
כשקניתי טחינה כמו בתמונה זה קרה לי.
כשקניתי טחינה "אל גמל" זה לא קרה לי.
תקראו לנו בפעם הבאה, מאיר

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש