בלאק פורסט





 בארוחה לחברים ב"מסה", בקינוח חד פעמי כנראה, גרנדיוזי, גס, מחוספס, אך עם הרבה חן, יצרתי את מה שקראתי לו- בלאק פורסט.על פלטה גדולה בניתי קונסטרוקציה של מה שנראה מעין יער עם אדמה, עצים, פטריות וסלעים.
על הפלטה הגדולה זילפתי קרם פטיסייר של חמאה שרופה, מה שנתן טעם אגוזי וחרוך למנה.
על כל שטח הפלטה הונחו חתיכות קטנות של פאי תפוחים דקיק,חם ומקורמל.
על כל זה פוזרו אבקות למינהם ליצור אדמה-שטרוייזל קקאו,שטרוייזל לבן,אבקת שקדים מקורמלים,אבקת שוקולד לבן מקורמל.
פטריות נעשו חלקם ממרנג, חלקם מגנאש של שוקולד מריר ודובדבן.סלעים נוצרו משוקולד אוורירי, משוקולד לבן מקורמל וטראפלס שוקולד לבן עם קוקוס וקארי שבתוכו אגוז מקדמיה.
העצים עשויים מפילו פריך ממולאים גלידת קרמל,קונוסים של פילו ממולאים סורבה פסיפלורה ובתוכם נעוץ תפרחת נענע נראו כמו גזרים(ביער צומחים גזרים?).מתחת ל"עצים" הונחו מיני תפוחים שנוצרו באמת מתפוחים, בעזרת כף פריזיאן קטנה במיוחד.בקצה שלהם נעצתי מקל וניל קטן להשלים את המראה, התפוחים האדומים הושרו בסירופ רימונים.
הדבר האחרון זה הפטל, שנראה כמו פטל וטועם כמו פטל אך זהו למעשה לא פטל טרי.בתבנית מיוחדת שהצגתי כאן בעבר בצורת פטל, הנחתי טראפלס של שוקולד ודובדבן, כיסיתי אותו ברוטב פטל והקפאתי. הצורה שנוצרת היא ממש כמו פטל.
כל הרעיון בקינוח הוא מרקמים.יחד עם כל הפריכות של מיני האבקות, להרגיש את הקרמיות של הפטיסייר, להתקרר עם כל המילויים הקרים או הקפואים, להרגיש חמצמצות ולהנות מכל סוגי השוקולד שבקינוח.


תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
נראה ונשמע מעולה
Idan.Hen אמר/ה…
אני בהחלט שמח שזה לא היה חד פעמי...

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש