חופש באמצע שבוע

 איזה כיף זה לקחת פסק זמן מעבודה באמצע השבוע,בשביל לטייל.
איפה?איפשהוא דרומה,ניר בנים.התגעגתי כנראה לסיור ביקבים ושתיית היין הבלתי פוסקת שעברתי בריביירה הצרפתית,אז הגעתי ליקב רמאן שבניר בנים.יקב קטן עם משפחה כמו אלו שמספרים עליהם בטלויזיה-אבא עורך דין שנהיה ליינן ובין השאר הוא גם פקח טיסה,הילד בן ה-13 בונה להם את אתר האינטרנט של היקב,והילדה בת ה-11 בעלת חיך מפותח,כולם עוסקים בסחיטה,התססה וביקבוק היין יחדיו.לאחר טעימת יינות היקב אפשר להגיד שהיין צעיר,היקב קיים שנים לא רבות,הוא יצטרך להתיישן עוד קצת,אך בסה"כ הוא ארומטי ולא אגרסיבי וניכר ההשקעה של המשפחה שגם כן מארחת בביתה,בהזמנה מראש לארוחות פרי עמלם.
בדרך חזרה לרכב קטפנו אגוזי פקאן היישר מהעץ והאכלתי את הסובבים אותי עלי כובע הנזיר שגדלו שם בשפע,שהם בעלי טעם חריף ותוספת מצוינת לסלט.
ההמשך היה למסעדת ערמונים הנמצאת באותו איזור,מקום פסטורלי שנראה במבט ראשון כמו גן אירועים ,אך משרה שלווה עם המדשאות והמזרקה,הברווזים ושיחי הענק של הפסיפלורה.במסעדה מקפידים על שימוש בתוצרת מקומית-יין מהיקב של רמאן ועוד כמה מהסביבה,דגים דרומיים כמו הברמונדי וכו'.
האוכל פשוט יחסית אך טוב ועם כמות מנות ראשונות כמו קבב דגים,סיגר דגים,פטה כבד,סלט של פטריות חמות,מנגולד ממולא בשר בתוך טאג'ין,פלאפל חצילים,ברבוניות,סלט עלים אגסים ורימונים,טרין ירקות וגבינת עיזים וקרפצ'ו חציל קלוי ההנאה הייתה גדולה.בעיקריות מתבססים על בשר כגון פילה,אנטריקוט,נתחי טלה ודגים שלמים בגודל עצום של 1 ק"ג,המנות בכלל גדולות ונדיבות גם בראשונות וגם בעיקריות.
הבחירה שלי הייתה אנטריקוט במשקל 550 גרם,שהיה חסר לי בו מעט מהעסיסיות המתאפיינת לאנטריקוט,אך סביר.
הקינוחים נעים בין ברולה,פאי שוקולד,ופל בלגי וגלידות.סטנדרטי אך טעים ומספק.בדרך חזרה הבייתה שאני כבר מדושן,חשבתי על הפעם הבאה שנעבור באיזור כל המשפחה ונעצור בערמונים,מקום שנראה מאוד מתאים גם לילדים.




תגובות

אמנון אמר/ה…
זה האיזור שלי.....המקום הכי טוב בארץ :-)
יש כמה יקבים מאד מוצלחים ברדיוס הקרוב לניר בנים

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש