הכן עצמך לחורף 2




 כשהחורף בפתח ומזג האוויר מתקרר,עוגת תפוחים תמיד מנחמת ונעימה.
בגלל זה התחשק לי להכין עוגת תפוחים על בסיס בצק שמרים,עם תפוחים שהוקפצו בשמן זית שמעבר לטעם העדין והטוב מהשמן,  ההקפצה מונעת נזילות יתר מהתפוחים והפיכתם לעיסתיים.ואם יש לי כבר טונקה,לא נוסיף גם כן?
קצת טונקה,מעט קינמון,במקרר נשאר קצת גבינת שמנת מזלילת הסלמון המעושן עם הבאגט מאתמול,לזה נוספו גם כדורי מוצרלה קטנים שהוסיפו לטעם ולמרקם.את הקליפות תפוחים חלילה לזרוק,כי מהם יחד עם הליבות תפוחים הכנתי סיידר חם שהתלווה יחד עם העוגה שטעים לאכול אותה חמה היישר מהתנור.
לא הרבה יודעים שניתן לקנות בצק שמרים מוכן לקינוחים וזה מה שעשיתי כאן.לא מתאים לי,אני יודע,אבל זהו בצק מצוין שמקצר תהליך לטובה.

200 גרם בצק שמרים מרודד דק
3 תפוחים חתוכים לקוביות
1 פול טונקה
כפית שטוחה אבקת קינמון
5 כפות סוכר
2 כפות גדושות גבינת שמנת 30%
5 כדורי מוצרלה קטנים או אחד גדול
5 ביסקוויטים או עוגיות חמאה מרוסקות

הכנה:
מקפיצים תפוחים ב2 כפות שמן זית,מוסיפים סוכר,קינמון וטונקה מגורר.מקפיצים עוד כדקה ומעבירים לקערה לצינון.מרדדים את הבצק על משטח מקומח.מוסיפים למילוי את הגבינה והעוגיות המרוסקות ומערבבים.מניחים את המילוי לאורך כל הבצק,מוסיפים מעל את כדורי המוצרלה ומקפלים כמו מעטפה ומהדקים קצוות.חורצים בסכין את הבצק לאורכו,מורחים בביצה טרופה  ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות לחצי שעה.


סיידר תפוחים-
שומרים את ליבות התפוחים והקליפות מ3 תפוחים ומניחים בקנקן,מוסיפים 4 כפות סוכר ומקל קינמון,מכסים במיים רותחים ומניחים בצד לחצי שעה לספיגת טעמים.מסננים ומחממים שוב.מוזגים ושותים.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש