הכן עצמך לחורף 3-לנצל את כל הפרי

בעבודה היומיומית שלי,אני תמיד סביב אוכל יצירתי,מרובה מרכיבים איכותיים שמתחברים יחדיו בשלל טעמים וטכניקות למנות מצוינות.בבית אני מרבה לבשל,אך מרבה לבשל אוכל יחסית פשוט,מלא בירקות ובשר.בעבודה השמן כמהין נשפך כמו מיים,בבית השמן והמלח כמהין שלי הצטרכו לחכות הרבה זמן עד שאשתמש בהם,מפני שלא אשתמש בהם לסלט ירקות או לעוף שאני עושה,זה מרגיש לי מסעדתי מידי ופלצני מידי,למרות שעל מרק ארטישוק ירושלמי שהכנתי דווקא כן זילפתי מהשמן וברור שנותן ערך מוסף,גם הילדים נהנו מזה וכמובן ששירי כאילו טעמה כמהין בפעם הראשונה התלהבה מהרעיון למרות שלי זה כבר כאילו טבעי ורגיל,ככה זה שמתעסקים באוכל- סף הריגוש קטן ולפעמים זה חבל,שאוכל שכל כך מרגש גורם לי לגלגל עיניים מהשעמום שלו.ככה מסתכלים על השפים שמבשלים פשוט והתגובה היא "וואו,מכלום עשית אוכל".זה כמו ששירי ביקשה ממני סלט ולא סתם סלט, סלט מיוחד לא כזה של עגבניה ומלפפון ואז לא האמינה לבלוטות הטעם שקפצו לה בפה כשחיברתי עגבניות שרי,כרוב,חסה,ערמונים,חמוציות,צנוברים,בזיל,סלרי,סלק טרי,גבינה כחולה וויניגרט חרדל ודבש לסלט שופע טעם והפתעה בכל ביס.
כך גם עם זביון,אותה קציפת חלמונים שאותה אני פוגש כל יום בעבודה,אומר לה בוקר טוב,מלטף אותה ברכות,משדך לה חברים בעלי טעם ורואה אותה מוקצפת ואוורירית עם חזה נפוח מגאווה.
בבית כל ארוחה מסיימת בקינוח שלרוב אני מכין,הזביון מכבב לעיתים רחוקות,לא שמסובך להכין,אך היא גם כן מרגישה מסעדתית שצריך לחלוק לה כבוד בארוחה חגיגית פעם ב...
הנה הגיע לו החורף ואיתו ההדרים,מילאתי את קערת הפירות בפומלה ורודה,אשכולית,תפוזים וקלמנטינות ומיד התחלתי לחשוב על פלחי הדרים קרים עם זביון חם,אמממ...
אז הנה הגיע לו הרגע המיוחד שהזביון צריך לככב.כל פירות ההדר קולפו מקליפתם ופלחי ההדרים הוצאו מציפתם,אותו תהליך שבו שולפים רק את בשר הפרי בלי שום קליפה,ציפה וגרעין.הקליפות נקלפו בעזרת קולפן ונחתכו דק ליצירת שערות מסוכרות,שהתנוססו מעל הקינוח וגם נכנסו לתוך בצק פריך ליצירת שטרוייזל הדרים.
הזביון קל להכנה-על כל חלמון אחד ,כף שטוחה סוכר וכף נוזל כלשהו בד"כ כלל אלכוהול.אני קודם כל סחטתי קצת מיץ משאריות ההדרים לחלמונים והוספתי להם א"כ גם יין רימונים טעים של יקב רימון.
מקציפים,מקציפים,מקציפים(מעל בן מארי)עד שנוצרת קציפה נפוחה,חמימה ונעימה,רק להיזהר שלא תיהפך לשקשוקה.
מסדרים את הפילטים של ההדרים בכוס עם מעט שטרוייזל,עורמים מעל הרבה מהזביון ועליה קליפות מסוכרות.קליל,מרגיע,חורפי ומנחם.זה מה שצריך בימים טרופים אלו.










תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש