תערוכת ישראפוד 2011

סיירתי לי אתמול בתערוכת ישראפוד,המיועדת לרוב למסעדות ולמטבח המוסדי אך לא רק,בה מתכנסים עשרות ספקים ונותני שירות המציגים חידושים בתחום המזון.
בין היתר הציגו שם חברת ריסטרטו המייבאת מוצרים איכותיים מאיטליה ושם אכלתי גם פיצה וגלידה טובים,הרי באתי גם בשביל לשבוע.
פלאפל מאבקה ומכונה המיועדת לכדרור ולטיגון שלהם הפתיע לטובה בטעם ובמרקם,מוצר חדש של ארטיק יוגורט ורימונים,אמבט ענקית לטמפרור שוקולד שהייתי מוכן להתרחץ בה כל יום,דוכן של מזון מחלבון סויה בתלבושת שווארמה או מעורב ירושלמי,שמכוון בין היתר לציבור הדתי-חרדי והיה מוצג בצורה נוראה ולא אסתטית.גם כן שמן אבוקדו שמקבל יחצו"ן כבר שנים בלי כיסוי לטעם הלא נעים שלו,מעין אבוקדו בשל על גבול הרקוב.
לתערוכה הטיסו במיוחד את השף מושיק רוט,שף ישראלי כמובן, העוסק בבישול המולקולרי ולו מסעדה בהולנד בעלת 2 כוכבי מישלן.מושיק הגיע למסה לפני כ-4 שנים לארוחה מולקולרית שאני הייתי אחראי לה,כנראה בשביל לראות מה מצב המולקולריה בארץ וכאשר הבנתי שלו אני אמור להכין ארוחה מיד אמרתי שזה לא הוגן-שף בעל מסעדה מולקולרית מובהקת מגיע לישראל, שהקונספט וסוג הבישול הנ"ל עדיין בחיתוליו ואישית אצלי עדיין בבדיקה,ניסוי ותעייה.
אז הוא בסוף אכל מה שאכל,החמיא היכן שהיה צריך להחמיא ועקץ היכן שגם צריך וזה הכל.
בתערוכה מושיק יצר סדנאות בשם כולל של "שבעת ימי בריאה",בהם יצר מנות דמויי גקלסיה עם כוכבים,ים עם אלמוגים ויער עם פטריות.
בסדנא מושיק הציג את הפילוסופיה שלו ואת סיפור חייו ואז התחיל במלאכת מחשבת של הרכבת המנות.
בתחילה הכין מנת סרדין שעל כל נתח הניח סוג של עלעל או פרח כגון אצה שהביא מיפן שגדלה בגובה 3000 רגל ובוטנאי שעובד איתו מגדל לו את הצמחים הללו שבהם הוא חושק.פרח אוייסטר זהו פרח בטעם של...אוייסטר.
מושיק דאג לחלק לקהל טעימות של המוצרים המיוחדים שבהם השתמש ואני כמו קפיץ קם מהכסא כל רגע בשביל לטעום,להתרשם ולהשכיל.
אז פרח האוייסטר נותן את המליחות והטעם האופייני לאוייסטר וכך גם פרח השוקולד שלו טעם מתקתק של שוקולד.
אורז וערמונים בהקפאה יבשה קישטו את הצלחת ונצבעו בצבע כסף וברונזה,יחד עם איולי לימון,עריסה,זיתים וביצי סלמון.

במנה הבאה הציג אדמה עם גזע ופטריות.הגזע נעשה ממרנג מיובש שנצבע בספריי שוקולד ובעזרת משייף חשמלי הקנה לו שפשופים וחתכים כמו בגזע אמיתי.פטריות נעשו ממרנג של אבקת חלבון שהוא הרבה יותר קליל ואוורירי ממרנג רגיל ופשוט נעלם בפה(כמובן שטעמתי).האדמה נעשתה משלל מתוקים-בראוניז,שבקיה,בקלווה ומרנג שיובשו ורוסקו.מתחת לגזע הוא שם קרם רימון,קצת כדורי שוקולד קטנים,קאנל של גנאש שוקולד ועלה בטעם אניסי.
סך הכל היה מהנה,מרשים ומעניין,זה כדאי.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש