המשך...


המשך הארוחה המולקולרית-
כבד אווז צרוב,קרם פופקורן,גלידת תירס ומלח שחור,טופי בלסמי.כל מה שפופקורן אוהב, נכנס למנה הזו.גם מתיקות,גם מליחות.הגלידת תירס שאני אישית מאוד אהבתי,טעימה עוד יותר עם מלח עליה,אז הטעמים נפתחים יותר,כמו לאכול תירס מברביקיו.
המנה הבאה-אספרגוס חלוט,עטוף בקרפצ'ו אגס שהושרה בלימון וסוכר,קרם אגס ויסמין,כיפות של גבינת בלו בוואריה.
הכיפות בלו בוואריה התמצקו בתוך תבנית סיליקון ליצירת חצי כדור חלול,האספרגוס התמזג עם האגס,כשהיסמין מצטרף בסוף כליווי ברקע.ארוחה ארומטית כבר אמרתי?

-סלמון מקורמל,קציפת קוקוס,ניוקי עם ג'ינג'ר ויוזו.מצטער שאין תמונה
-שקדי עגל,קרם ארטישוק ירושלמי,"רביולי" שקוף עשוי מג'לי גמיש ממולא בחציל ולבנה,עגבניות ובצלים צלויים.
-פילה בקר מושחר,"גחל סטייל",קרם ערמונים,קרם טונקה.עם המנה הוגש גחל אמיתי בוער ומעשן להשלמת החוויה.
-צלעות טלה שנמשחו בחרדל עם פסיפלורה וישבו על קרם כמהין.הצלעות הונחו על הצלחת ועליהם נערמו עלי שלכת(שעברו שטיפה וייבוש)שאת קצוות העלים הדלקתי ליצירת עשן קליל בניחוח סתווי.
-מנת הבשר האחרונה הייתה נתח קטנטן של סינטה צרובה שנפרסה והונחה בכוס וויסקי.לסינטה התלוו ערמונים,עגבניות צלויות,ארטישוקים,זיתים ומעל הכול קציפת שיפקה פיקנטית.להשלמת הטעם הים תיכוני הוגש לצד המנה מרשמלו עגבניה.
המרשמלו נוצר ממי עגבניה עם תוספת מתיקות,כשבפנים המרשמלו ממולא בסירופ זרעי עגבניה ומצופה באבקת קליפות עגבניה.ניצול מירבי  של העגבניה.על השיטה והדרך של המרשמלו ניתן לקרוא כאן בפוסט קודם.
על  הקינוחים של הארוחה בפוסט הבא.


גלידת תירס:

1 ק"ג גרגירי תירס
70 גרם אבקת גלוקוז
חצי ליטר שמנת מתוקה
4 חלמונים
200 גרם סוכר
3 דפי ג'לטין
קורט מלח

חולטים את התירס 7 דקות במיים רותחים.טוחנים בבלנדר.משרים את דפי הג'לטין במיים קרים.מחממים את השמנת  עם אבקת הגלוקוז,מלח וסוכר.מורידים מהאש ומוסיפים את החלמונים לשמנת תוך כדי טריפה.יוצקים את השמנת על התירס הטחון וטוחנים ביחד עד למרקם חלק.מסננים את התערובת ומוסיפים את הג'לטין כשהתערובת עדיין חמה.מצננים ומעבירים במכונת גלידה.

*ניתן להוסיף מתיקות לפי הטעם האישי,ניתן לחרוך מעט את התירס לפני הטחינה ליצירת טעם של תירס קלוי.








תגובות

amir אמר/ה…
כבד אווז התעללות בחיות.
שובב קולינרי אמר/ה…
צר לי על כל החיות:הפרות,הדגים,הטלאים,האווזים.
‏שירי אמר/ה…
מסכנים, איזה בעסה להם שהם כל כך טעימים!
Idan.Hen אמר/ה…
מאיר, אני רואה את התמונות הללו ומתענג מחדש.
היה מעבר למעולה, נהנו מכל רגע ושאבתי ממך שפע של השראה וידע.
מקווה שנתראה בביקורי הבא ב"מסה".

בנוסף, אני רוצה להודות לכל החיות שהיו מעורבות בהכנת הארוחה הזו...

אגב, יש לי תמונה של הסלמון הנפלא שהכנת, אשמח לשלוח לך אותה.

סופ"ש מצויין.

עידן.
שובב קולינרי אמר/ה…
אני שמח שאתה נהנה.נשאר לעלות רק את הקינוחים,שעליהם אני אפרט על דרך עשייתם.המחשב שלי עושה בעיות,אז אולי זה ייקח קצת זמן.
‏יערה אמר/ה…
תודה על המתכון לגלידה!
ניתן את אותו המתכון להכניס לסיפון, להקציף ולהקפיא, או שיש צורך לשנות אותו?
‏אנונימי אמר/ה…
אפשר גם אפשר בסיפון

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש