דפי "פסטה"


המטבח החדש נותן אפשרויות רבות ליצירת ג'לטינים חמים או קרים,אבל אני בד"כ לא אוהב לערב ג'לי באופן מסיבי באוכל,כי לרוב הוא יכול רק להפריע מאשר להוסיף ואין סיבה לתת במה לג'לי במנה רק לשם המגניבות שבדבר.

אבל...
יש סוג של ג'לטין שהוא מאוד גמיש וניתן לשחק בו מבלי שהיקרע והוא עמיד בחום וגם המרקם שלו נעים בפה,מה שגרם לי לשלב אותו במנה וליצור "רביולי" פתוח מג'לי גזר.
הג'לי גזר שימש בתור דפי פסטה שבינהם התחבא בשר לחי עגל קצוץ יחד עם ערמונים,עגבניות ותרד שישבו על קרם ארטישוק ירושלמי.הג'לי,מחום הבשר מתרכך לו מעט אך לא מתמוסס ומהווה חלק טרוייאלי במנה ומשמש כמעט כמו עוד קרם במנה,מבלי שיתן מרקם קשיח ולא נעים.

תגובות

ליאורה אמר/ה…
האם זהו אגר?
שובב קולינרי אמר/ה…
הי ליאורה

סוג הגלטין נקרא פלקסיג׳ל וניתן להשיג אותו באתר טקסטורות
‏יערה אמר/ה…
היי מאיר... כרגיל נראה מצויין.
רכשתי את הפלקסיג'ל ואשמח לעזרה כיצד להכין את ה"פסטה" הזו, יחסים וכמויות...

תודה רבה!
שובב קולינרי אמר/ה…
500 גרם מחית או נוזל, 20 גרם פלקסיג'ל,מערבבים יחדיו מרתיחים ויוצקים מיד למגש שטוח.
‏יערה אמר/ה…
תודה רבה מאיר!

באיזו טמפרטורה המחית צריכה להיות?
ואיך לערבב את האבקה אל המחית? להמיס בנוזל לפני?

תודה!
שובב קולינרי אמר/ה…
מערבבים את האבקה עם המחית\נוזל שהוא פושר או קר ואז מחממים.אין צורך למדוד טמפ'.להגיע לרתיחה וזה הכל.מעל 80 מעלות האבקה מתמוססת.
‏יערה אמר/ה…
תודה!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש