מרשמלו


לא הרבה יודעים,שמרשמלו הופק לראשונה משורש של צמח המרשמלו שהיה חומר מייצב ומכאן שמו של הממתק.כיום מייצרים מרשמלו בעזרת ג'לטין בתוספת אבקת חלבון.תמצית שורש המרשמלו כבר מזמן לא בשימוש בגלל מחירה.
לא מסובך להכין מרשמלו ביתי,אך יש להקפיד על העשייה,ושזה מצליח מקבלים מרשמלו אוורירי הרבה יותר מזה הקנוי,ואפשר להחליט איזה טעם מתחשק לנו.
אני הכנתי מרשמלו של פסיפלורה ותפוז,את חלק מהמסה המוכנה שמתי בקופסא להתייצבות וחתכתי לקוביות.חלק נוסף שמתי בתבנית סיליקון של חצאי עיגול.כשהחצאים התייצבו,רוקנתי מעט את התוכן שלהם ומילאתי במיץ פסיפלורה מצומצם לסירופ ואז יצרתי כדור ממולא.
עוד חומר למחשבה שקיבלתי מעשיית המרשמלו-כשערבבתי בעזרת כף את המרשמלו המוכן,המראה דמה לביצה מקושקשת,וכשזילפתי משק זילוף המרשמלו דמה לניוקי שמנמנים.
משהו לחשוב עליו תחת הנושא-לא כמו שזה נראה
המתכון:
300 מ"ל נוזל-כל נוזל:מיץ,מים עם תמציות טעם,מחיות
250 גרם סוכר
7 דפי ג'לטין או 21 גרם אבקת ג'לטין
קורנפלור

מרככים את הג'לטין בקערה עם מיים.מרתיחים נוזל וסוכר ומוסיפים את הג'לטין המרוכך,מערבבים היטב.מניחים לצינון.שמים קערת מיקסר במקרר או אפילו במקפיא.כאשר התערובת התקררה לגמרי אך עדיין לא נקרשה,מניחים את התערובת בקערת המיקסר הקרה ומתחילים להקציף במהירות גבוהה.התהליך לוקח כ4-5 דקות עד לקבלת קצף רך דמוי מרנג.יש לקחת בחשבון שהמרשמלו מתייצב לגמרי במקרר,אז אין צורך להיבהל אם המסה רכה,אך יש לשים לב שהיא אוורירית ותפוחה.מכינים מגש עם הרבה קורנפלור עליו,אפשר לערבב גם קורנפלור ואבקת סוכר.בעזרת כף או שק זילוף מניחים תלוליות של מרשמלו על הקורנפלור.מניחים במקרר לכמה דקות.מוכן.



תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
היי מאיר,
כתבת 7 דפי ג'לטין או 21 גרם אבקת ג'לטין, עד כמה שזכור לי דף שוקל 4 גרם, יש מצב שאני טועה? תודה רבה
‏אנונימי אמר/ה…
דף שוקל 3 גרם
‏אנונימי אמר/ה…
אם אני רוצה להחליף את הג'לטין ב-HPMC כמה גרם אבקה ממנו אני צריך?
שובב קולינרי אמר/ה…
בין 8 ל10 גרם לליטר נוזל

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש