ברצלונה- שובבות קולינרית

ריגוש מאוכל יכול להיות גם מדברים פשוטים, אבל מה לעשות שזה המקצוע שלי וסף הריגוש אצלי קטן עם הזמן ואני צריך לחפש ריגושים חדשים,
בגלל זה סגרתי לי טיול לברצלונה שכל כולו קולינריה כי ברצלונה מלאה באוכל טוב וגם מבשרת
הבישול המודרני, החדשני והמתקדם.
בברצלונה כבר הייתי, למעשה בדיוק לפני 10 שנים, בגלל זה אתרי התיירות הפופולריים לא היו חלק מהביקור בהם,אלא אוכל, אוכל, אוכל.

המסע הקולינרי שלי בברצלונה התחיל 3 חודשים לפני כן באיסוף מידע
וסגירת מסעדות מראש, בראש ובראשונה סגרתי את מסעדת דיספרוטר 3 חודשים מראש, ומסעדת tickets, חודשיים מראש מפני שאי אפשר לפני כן. ההרשמה ניתנת רק דרך האתר וניתן להזמין מקום עד 60 יום קדימה, בכל יום נפתח חלון ההזמנות ב12 בלילה שעון ספרד, כך שמצאתי את עצמי עושה יום לפני כן חזרה גנרלית שלא צלחה והאתר סינן אותי אחרי שמשכתי כנראה את הזמן.למחרת ביום המיועד,
ב00:59 שעון ישראל אני מחכה במתח עם כרטיס האשראי ביד, מחכה לשעה 1:00, עושה מיד ״רענן״ לאתר ומתחיל את ההרשמה שלי במהירות שיא, יששש, הצלחתי, מפני שלאחר 5 דקות אחרי שהצלחתי להירשם בדקתי אם יש עוד מקומות ומסתבר שהכל אזל.

נחתנו בברצלונה.
הגענו בשעות הבוקר ולקחנו אוטובוס t1 ישירות למרכז ברצלונה.
מלון room mate clara- מלון מעוצב ומודרני
קטן וחמוד, לא צריך יותר מזה.

יצרתי רשימת מקומות עצירה מסודרת ממש לפי ימים, יש עצירות חובה ויש עצירות רשות, ביום הראשון מתוכנן להסתובב ברחבי שדרת הרמבלס, לא לפני שננשנש משהו לסיפתח של הבוקר.
הלכנו לסרווסריה קטלנה, עצירת חובה במיוחד בערב, מסעדת טפאסים מוצלחת מאוד פופולרית שעובדת בבוקר במתכונת של מאפים, סנדוויצ׳ים וקפה ולקראת הערב טפאסים כהילכתם, עם בירה, סנגרייה וכו׳.
בכל שעות היום המקום מפוצץ, בבוקר שהגענו פילסנו לנו את הדרך פנימה בלי עזרת מלצר/ מארחת ותפסנו שולחן. הזמנו קפה ובאגט דק עם חמון מצוין, עלי חסה קצוצים דק, פשוט כיף.
ההמשך היה לשוק לה בוקריה, בשוק כבר ביקרתי בעבר ואחרי טיולים בשווקים שונים בעולם כמו תאילנד, יפן ועוד, הוא עדיין כיפי, מיוחד ונעים להסתובב בו.
הופתעתי לגלות דוכן שיש בו כל פרי קיים, ממנגוסטין למשל, לדוריאן הפרי המסריח המוכר בתאילנד, מונסטרה שאותו פגשתי רק במשתלה בארץ עם קליפה מגניבה מורכבת משושים קטנים, מגוון תפוחי אדמה צבעוניים, שורשים ועוד.

מנגוסטין

פרי המונסטרה

הכל נראה טוב וטרי בשוק, היצע הדגים, בשר ופירות ים גדול ומגוון, בשביל לחוות אותם עצרנו בדוכן שבשוק הנקרא קיוסק, בלסנו פלפלי פדרון, צדפות רייזור ובירה צוננת.

בהמשך גלידריה על רחוב הרמבלס,רוקמבולסק, של האחים רוקה, להם מסעדת "קאן  רוקה" בעיר חירונה שנחשבת בין הטובות בעולם בה יצא לי לאכול בפעם הראשונה בביקורי בברצלונה.

בגלידריה המעוצבת  ישנם גלידות בייצור עצמי עם תוספות מעניינות מעל. אנו לקחנו למשל גלידת תפוחים מקורמלים עם שבבי קוקוס קלוי מעל, פטל בהקפאה יבשה ופולי קקאו. יש גם בריוש ממולא גלידה שצלוי בטוסטר.יש גם ארטיקים בצורות וטעמים שונים כגון דארת וויידר, שפורפרת של קרם, יד מוזהבת בטעם תפוז דם במעטפת אבקת מנגו וזהב, או האף של ג'ורדי שהוא אחד מהאחים והשף קונדיטור שאחראי על הקינוחים במסעדה.

rocambolesc

La Rambla, 51-59, 08002 Barcelona

בערב אחרי שנת צהריים קלילה להוריד את עייפות הטיסה הגענו למסעדת סגארדי.
זו מסעדה באסקית שהקונספט בה, לקיחת פינצ׳וס
( זהו למעשה הטאפאס הבאסקי) בשירות עצמי והמנות נספרות לפי מספר הקיסמים שנעוצים בהם.
אבל לא רק בפינצ׳וס עסקינן כי בסגארדי מספקים בשר מעולה של פרות שמנות המיושן בין 4-5 חודשים, המחיר 11 יורו ל100 גרם,לא יקר, אלא שהבשר מגיע בנתחים עצומים שמתחילים מהאיזור של 1.8 קילו ומעלה. זן זה נקראה רוביה גליסיה, זן של פרות ספרדיות ממרעה חופשי. הצליחו למצוא לנו נתח של 1.2 קג, חיכינו לבואו תוך כדי נשנוש טפאסים טובים.
הבשר הגיע לשולחן מדיום רייר, צבע אדום עמוק, מלא בטעם, כך שלא היה בעיה לחסל את הנתח המדהים הזה, מה שהוציא גם לשאר התיירים מסביב את העיניים ופיתה אותם גם כן להזמין.
בכל אותו הערב טעם השומן של הבשר עטף לנו את הפה בעושר טעמים, הלכנו לישון שמחים ומאושרים.

Sagardi BCN Gòtic
Carrer de l'Argenteria, 62

בוקר טוב, התעוררנו ליום חדש, בדרכנו לסיבוב ברובע הגותי של העיר למספר נקודות חן.
תחנה ראשונה, קונדיטוריה הופמן,
המוכרת בגלל הקוראסון מסקרפונה שלה אבל לא רק בשביל זה.
בקונדיטוריה  מייצרים שלל קינוחים מרהיבים ומאפים מצויינים, עבודת קונדיטוריה יפהפיה עם קינוחים בדמוי קקטוס, ביצה, יצירות שוקולד ועוד. אם תרצו לשבת לקפה ולבלוס קינוח ניתן לעשות זאת בבית קפה של המקום בצמוד לקונדיטוריה, הם גם ילכו ויביאו לכם קינוח מהקונדיטוריה הסמוכה אם נדלקתם על קינוח מסוים. אז יישמנו את השיטה וישבנו לקפה עם הקוראסון המדובר,הוא רך, אווירירי וחמאתי, עטוף בקראסט  עדין של סוכר מבחוץ ומלא בקרם מסקרפונה מצוין, שווה להגיע בשבילו ובשביל עוגת גבינה טעימה שיצרו לה מראה של גבינת קממבר, היא רכה, לא מתוקה מידי, מלאה בפטל.

Hofmann Pastisseria

Carrer dels Flassaders, 44

הקוראסון המדובר

בובו-
קונדיטוריה העוסקת בקינוחים ושוקולד וזכורה לי לטובה מביקור קודם.
פרלינים בטעמים שונים, יצירות שוקולד וירטואוזיות בצורת תפוח, גולגולת, צילנדרים בטעמים ועוד.
יש מקומות ישיבה לקפה וקינוח במקום תוך כדי צפייה לסמטאות הרובע העתיק,
אכלנו קינוח עם טונקה וציידנו את עצמנו באגוזי מקדמיה עטופים שוקולד.

Carrer de les Caputxes,10

oleoteca

חנות מבוססת שמן זית- קוויאר שמן זית, שמן זית בטעמים, שוקולד עם זיתים,
ממרחים של פטה כבד יונה וכמהין, ממרח גבינה כחולה וכמהין, קנייה טובה הבייתה למעדנים טובים.

Oleoteca Gourmet
Carrer dels Àngels, 18

שוק סנתה קתרינה-

חוץ מלה בוקריה יש את שוק סנתה קתרינה, שוק מקורה, נעים ומלא בכל טוב, טעמנו גבינות וגם העמסנו איתנו בכמה מהן, אכלנו חמון, דגמנו בשר קנגורו כבוש שלא היה טעים בכלל והתפעלנו על הסחורה הטרייה והמגוון הרב.

השוק קרוב לפארק סיוטאדלה, פארק גדול לשבת ולהירגע עם אגמים ומדשאות גדולות, לנוח מהאוכל עד כה ולחשוב על הבאות. הבאות זה ארוחת צהריים קלילה במסעדת סאטו איי טנקה, מסעדה שלא סגרתי מהארץ, הגעתי יום לפני כן למסעדה לסגור מקום ולהפתעתי היה מקום מפני שהמקום מכיל רק כ-20 מקומות ישיבה.

Sato i tanaka
 היא מסעדה יפנית של ניגירי/ סושי/ סשימי,
הכל נעשה מול העיניים ביד מיומנת, עם חומרי גלם מצויינים, הכל טרי וטוב, ניתן לבחור מעין ארוחת טעימות המכילה מספר של ניגירי וסושי, ירקות בטמפורה, מרק מיסו והמחירים במפתיע גם די זולים.
לקחנו ארוחה במחיר 38 יורו  שמכילה 12 סוגי ניגירי, 3 סלייסים של סושי, ירקות בטמפורה, 2 סוגי סשימי וקינוח, ארוחה זולה לתמורה שמקבלים

סשימי של טונה ואינטיאס, בצל ירוק וארטישוק בטמפורה, ניגירי טונה, ניגירי קלמארי, טורו טונה, של דג טורבו,
ביצי סלמון עטופים אצה, סושי של טרטר טונה ספייסי, אלה רק חלק מהמנות שקיבלנו, שטפנו הכל עם סאקה חם
הקינוחים היו פנקוטה ג'ינג'ר ומעין ביסקוויט פריך עטוף שוקולד עם תה ירוק. כיף גדול, הולכים לנוח לקראת הערב.

הרגע הגיע- מסעדת טיקטס, מסעדה של אלברט אדריאה, תמיד יוזכר כאח של פארן אדריאה, השף האגדי של מסעדת
אל בולי שהמציאה את הבישול המולקולרי, אלברט היה שותף פעיל באל בולי, יוצר ואחראי על הרבה מנות מאל בולי, כאן בטיקטס בעלת כוכב מישלן אחד ושמדורגת 32 בעולם, הוא יצר מסעדת טפאסים מודרנית עם נגיעות שמזכירות את אל בולי עם אוכל מצוין ואווירה מעולה.
כמו שכבר תיארתי הההזמנה למסעדה הייתה מאתגרת והנה אנו עומדים בפתחה של המסעדה, כניסה שנראית כמו קופה למופע בברודווי. אנו נכנסים, מארחת מקבלת אותנו, לוקחים מאיתנו את המעילים ואנו מתיישבים.

המטבח הוא מטבח פתוח ואנו מולו רואים את כל הנעשה.
מלצרית מיומנת, דוברת  אנגלית עם מבטא ספרדי, מגישה תפריט שבכריכתו איורים מצחיקים מאוד, מסבירה
על המנות שהן בסגנון טפאס מבחינת הגודל ורצוי לבחור כמה מנות מראש או שהיא תוכל להרכיב לנו ארוחה לפי העדפות שלנו.
הסתדרנו לבד.

כמובן שנתחיל עם ספירות זיתים, קלסיקה אל בולית, טכניקה שהמציאו בעצמם והופצה והועתקה בכל העולם,
אז חייב לבדוק את המקור. הספירות שחו בתוך כלי עם שמן זית עם קינמון ואניס, הוגשו לצלוחית ואז שולקים אותן בשאט,
פרץ של מחית זיתים מרוכז שוטף את הפה.

air baguette
מיני באגט חלול לגמרי בתוכו, סופר קריספי  ועטוף חמון ברמה גבוהה מאוד, המלצרית הורתה להסניף קודם כל הריח ואז לאכול, עשינו ונהננו.

טרין כבד אווז וצלופח מעושן- קרמי, מעושן , מניחים על טוסט ונוגסים.

יצירת מופת, רביולי של אבוקדו וג'לי פטרוזיליה מלא בבשר קינג קראב. רק מלהתסכל בתמונה אפשר להתרשם כמה עבודה
להכין את השתי וערב הזה של האבוקדו המשורטט.

מולים בקארי, מנה קרה עם טעמים אסייתים עדינים ומרעננים.

חורף נורדי-
ברוסקטה של לחם שיפון עם בשר כבוש, קרם גבינה כחולה, בצלים מוחמצים ואבקת חומץ על הצלחת, טעים ומיוחד.

נראה כמו מח עצם? אז זהו שלא, המח עצם נשלף החוצה ונכנס במקומו חציל מאודה עם מיסו, תפוחי אדמה ננסיים שהוגשו
איתו מולאו במח עצם וציר בקר. האכילה נעשית בעזרת פינצטה, שולפים רצועות חציל ואוכלים.

וואי וואי וואי, סיום לארוחה מושלמת, שליו טעים שבטעימים, בסגנון וולינגטון,
ממולא פטריות, תרד וביצת שליו. נצלה היטב ונשאר עסיסי, מלצר מגיע עם השליו על שולחן וחותך אותו
מולנו לפרוסות,
השליו ללא עצמות כך שהאכילה נעימה וקלה. לצד השליו הוגשו תוספות של חסה, תפוח אדמה קריספי ורצועות בצק עלים
אפויות ופריכות. טעים ביותר.

מסיימים את הארוחה, מלצרית אומרת לנו לקום וללכת אחריה, היא מובילה אותנו לחדר סגור בוילון, מסירה את הוילון,
ואנו בתוך חדר ססגוני עם פטל, תותים ודובדבני ענק משתלשלים מהתקרה, מסכי טלוויזיה שמשדרים את צ'רלי בממלכת השוקולד, המלצרית אומרת לנו- כאן אתם אוכלים את הקינוח שלכם.

תפריט הקינוחים

תפריט הקינוחים כולל כ9 קינוחים, לקחנו 5 מהם.

הראשון, קטן וזעיר.
על ורד טרי, ספירת ליצ'י וורדים בתוך אגרטל, שולקים אותו ישירות מהוורד. בלופ, נעלם.

הבא בתור, טארט אוכמניות, האוכמניות הגיעו כפנינים קפואות, הבצקהוא לא בצק אלא שוקולד לבן מקורמל, מילוי של
קרם יוגורט בינהם, מרענן מאוד.

אינטרפטציה לסטרופוואפל ההולנדי, בין שני וופלים דקים יש גלידה של עוגיות חמאה הולנדיות שבתוכה גם קרמל.

קינוח נוסף בצורת פרח שוקולד, נענע, קוקוס ופסיפלורה היה טעים ביותר ומרשים ביופיו.
מצרף כאן קישור לסרטון שמראה את טכניקת העשייה של הקינוח

גולת הכותרת עוגת גבינה בצורת גבינה ספרדית מיושנת שהכילה בתוכה גם את אותה גבינה, הראתה את יכולות הקונדיטוריה המרשימות והייתה טעימה בטירוף.

היה מעולה.

tickets
Av. del Paraŀlel, 164

מרוצים ושבעים, בשביל לסיים את הערב, הלכנו ל bobbysfree, בר קוקטיילים מגניב שמבחוץ וגם מבפנים הוא נראה בתחילה כמו מספרה משנות ה20-30, והמטרה היא להגיד סיסמא לבחור שממתין לכם ואז נפתחת דלת סתרים
שמובילה לבר עצמו, בר אפלולי עם להקה שמנגנת ברקע, אין אוכל, יש רק קוקטיילים מגניבים שנותנים שואו,
לקחנו קוקטייל על בסיס אננס שמוגש בכלי בצורת אננס ועוד אחד בטעמי ויסקי ודובדבן, מגיע עם מכסה שקוף ומלא מתחתיו בעשן, מרימים את המכסה, מסניפים את עשן הדובדבנים ושותים לרווייה. זהו, נשפכנו.

בפוסט הבא, המשך מעללינו, עם עוד יותר מסעדות, רשמים והתפעלות.