ניצוצות


בחודש האחרון השתתפתי בפרויקט של עמותת ניצוצות בה היא מביאה מנחים בתחומים שונים מול כיתות בתי ספר מכל הארץ שיסבירו על הניצוץ שלהם, הדבר שאותו הם כה אוהבים לאו דווקא העיסוק המקצועי שלהם זאת בשביל להלהיב ולתת דרך וחומר למחשבה לתלמידים מה הם אוהבים בעצמם ומה הם רוצים להיות  כשיהיו גדולים
אז כן הניצוץ שלי הוא בישול והגעתי לבית ספר עתידים בחולון מקום מגוריי מול תלמידים מכיתות ט׳ וי׳ בשביל להסביר להם בדרכי מהו הבישול מבחינתי במשך 4 מפגשים שאחד מהם מפגש חוויתי, במקרה הזה לקחתי אותם למסעדה.





מול כיתה פעלתנית ומקסימה סיפרתי על עצמי, על הדרך שעשיתי, על האהבה והתחביב שהפך למקצוע.
אחרי פרק זה הראתי מצגת שיבינו כולם מה זה מבחינתי השראה מהסביבה, הראתי תמונות מקינוחים כמו הגינה וטירמיסו מנות שיצרתי שלא נראות כמו שהם אמורות להיראות כגון צלחת חומוס שזה למעשה עוגת גבינה ביצה שהיא לא ביצה וקונדום אכיל אחד.




בהמשך, בשביל להסביר להם את הבסיס לטעמים שאנו מרגישים בפה ועד כמה האף משמעותי בשביל לחוש טעמים נוספים חוץ מחמוץ,מתוק,מר ומלוח יצרנו משחק ניחושים של טעמים בעיניים עצומות ואף סגור. אננס, בזיליקום, עגבניה ופטריה  היו במבחן הניחוש שלהם עם אף סגור הניחוש היה קשה וכשפותחים את האף לפתע ריח הפרי או הירק מציף את האף והניחוש הרבה יותר קל.

המפגש השני היה כבר מעשי, התלמידים הכינו פסטה טרייה, רוטב עגבניות מעגבניות טריות ולקינוח גלידת וניל בעזרת חנקן נוזלי עם תוספות מתוקות שהם הביאו מהבית.
בנוסף הראתי מצגת של פירות מיוחדים שיצא לי להיתקל בהם עד היום ואף הבאתי להם לטעום את הפרי המכושף,הפרי שהופך כל דבר מר וחמוץ למתוק.היה מפתיע,מעניין ומלהיב.



במפגש השלישי הגיעו התלמידים לקוואטרו לראות מטבח של מסעדה עובד, להכין מאכלים ולטעום אותם. הכנו פיצות ופסטות טריות. הבנות ביקשו יפה פסטה בשמנת ופטריות אז הכנו גם כזו יחדיו ובשביל לפתוח אותם לטעמים אחרים הכנתי להם פסטה עם ארטישוקים ואספרגוס,הבאתי להם לטעום כמהין ולבסוף טעמו כמה קינוחים של המסעדה.












חלקם מהתלמידים מבשל בבית, חלקם לא,אני מקווה שנפתחו להם האופקים ויקחו קצת חומר למחשבה,אמנם זה היה על קצה המזלג, אבל להתעסק בחנקן נוזלי,לחוות את אפקט הפרי המכושף ולהגיע לעבוד במסעדת יוקרה ולטעום מהמנות, לא קורה כל יום. אני בגילם, מקסימום היה לאכול או לעבוד כשוטף כלים בקפולסקי.



תגובות

Unknown אמר/ה…
מקסים

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש