ארוחה מולקולרית

במסעדת "מסה" קיימת אצלנו האופציה לארוחה מולקולרית,היחידה בארץ אפשר להגיד,בהזמנה מראש ובכמות מוגבלת של אנשים.
השבוע ערכתי ארוחה כזו ל-7 אנשים שכללה 14 מנות,דגש על טכניקות ושיטות שונות בין מנה למנה,יצירתיות,שילובי טעמים מפתיעים.בארוחה מסוג זה גורם ההפתעה הוא מרכיב עיקרי,דברים שהם בלתי צפויים,משהו שירגש,ומשהו שיסקרן,שהסועד יחשוב על המנה אחרי שסיים אותה ויחשוב לעצמו- איך עשו את זה.הנה חלקם מהמנות שהוגשו בארוחה.
לפתיח הוגש קוקטייל -שאט של אננס,חלב,מנטה.שאט של כדור קשיח עם נוזל אננס בפנים שמתפוצץ בפה,מנה שכבר דובר עליה כאןסשימי אינטיאס,שמן קוקוס,יוזו,אבקת שמן קוקוס,פומלה,קרם אבוקדו ובזיל,וטוויל קרמל רוזמרין.מנת ביס עם טעמים רעננים,ואקזוטיים.שקדי עגל עם קרם פופקורן,אטריות אורז תפוחות,רוטב קרמל מלוח.האטריות שיחקו את תפקיד הפופקורן עם טעם מתוק מלוח,והפופקורן שינה מרקם לקרם שמשתלב יפה עם השקדי עגל.כבד אווז,קציפת בזוקה,רוטב פטל שחור,ארטיק כבד אווז ואבקת קרמל.


הכריות האלו שבתמונה הם מיני פיתות,בצק שמרים רגיל שרודד לבצק דק,נחתך ונאפה.אכ" מולאו בפונדו של גבינה כחולה חמה.יאמי.המנה הבאה היא מנה ארומטית-סקאלופ עם מלח לבנדר,קרם שורשים ווסאבי,פירה של קליפות תפוז ועלי כובע הנזיר.בצד ישנו שרימפס צרוב משופד על מזרק מלא ביוגורט גרניום.אורנג'דה-על בלוק קרח מונחים עלי למון גראס עם פילה תפוז,ג'לי תפוז וחומר הגורם לתסיסה,מכניסים הכל בבת אחת לפה,מה שמדמה טעמי תפוז מוגזים.סינטה בבישול איטי,רוטב קפה,קרם בוטנים,חרדל פסיפלורה. צלע טלה המוגשת בכוס,עם סלט חם של אספרגוס,ערמונים ועגבניות לחות מלווה עם קציפת לימונים כבושים ושיפקה.
בתחילת הקינוחים הוגש "פופקורן" קפוא,מעין סורבה של אננס וכוסברה שנעשה עם חנקן נוזלי.

קינוח המוקדש לבנים שלי שקד וגפן-ברולה שקדים בלי אפייה,רוטב אפרסק ושרדונה,פירות בוואקום,וגליל פילו ממולא בתערובת גרנולה-חיטה תפוחה,אורז תפוח,פקאן סיני,שברי מרנג.את הגליל,שנשען על דפנות הכוס שוברים ואוכלים הכול ביחד.
הקינוח הבא היה שפורפרת במילוי קרם שוקולד עם תה שחור ואגסים שהגיע יחד עם סבלה זיתים.



הקינוח האחרון היה קולקציה של משמש,פרי קייצי שאני מאוד אוהב:קפסולת משמש במילוי מוס עם ליקר תפוז,ושטרוייזל קקאו,מרשמלו משמש,עוגיית אוראו עם משמש ונענע,ועוגת ספוג בטעם תפוח וג'לי משמש מעל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש