לחם על האש





לפני שמתחילים לעשות בשר על האש מומלץ גם להכין פיתות ולחם על האש, משהו פשוט ולא מסובך וכל כך טעים, כי מה טעים יותר מפיתות/לאפות חמות ופריכות ישר מהאש?

אז ברגע שהדלקנו את הפחמים ונתנו לאש להירגע, פותחים את הבצק המיועד דק ככל האפשר, כך הפיתות יהיו מוכנות מהר לפני שיישרפו ויישאר בהם בצק לא אפוי.


מתכון לבצק-

1 ק"ג קמח
600 מ"ל מיים
15 גרם שמרים יבשים
20 גרם מלח
20 גרם סוכר

לשים הכל יחד למשך 10 דקות, מתפיחים שעתיים, יוצים כדורים, מרדדים דק בעזרת ידיים מעט משומנות, מניחים על המנגל כדקה מכל צד.







ישנו לחם בדואי הנקרא ליבה, לחם על גחלים, ממש הסוף של המנגל, אחרי שחרכנו כבר את כל הבשר ואפילו את הכנפיים, הגחלים עדינות ולוחשות, קוברים בצק בגחלים מכל הכיוונים, 20 דקות ויש לחם שמזכיר חציל קלוי, שרוף שרוף מבחוץ ולבן לבן ורך מבפנים.
ואם כבר בגחלים גמורים עסקינן, למה לא לסיים גם עם קינוח איתם.
בננות עם הקליפה ישירות לגחלים, 5 דקות והם מתקרמלות בתוך עצמן, נהיות מתוקות, שולפים מהאש, מקלפים ואוכלים עם כפית, יש שוקולד למריחה באיזור? זה רק ישדרג את הקינוח.








תגובות

לידור עובדיה אמר/ה…
חמשה דברים משכחים את הלימוד האוכל ממה שאוכל עכבר וממה שאוכל חתול והאוכל לב של בהמה והרגיל בזיתים והשותה מים של שיורי רחיצה והרוחץ רגליו זו על גבי זו ויש אומרים אף המניח כליו תחת מראשותיו חמשה דברים משיבים את הלימוד ***פת פחמין (פיתה שנאפתה על גחלים) וכל שכן פחמין עצמן (גחלים עצמם שעל הפיתה)*** והאוכל ביצה מגולגלת בלא מלח והרגיל בשמן זית והרגיל ביין ובשמים והשותה מים של שיורי עיסה ויש אומרים אף הטובל אצבעו במלח ואוכל
‏אנונימי אמר/ה…
לא הבנתי

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?