יפן יומן מסע-קיוטו




הגיע הזמן לקיוטו. מסנדאי לקיוטו יש להחליף רכבת בטוקיו, סה״כ כ-4 שעות נסיעה, הזמנת מקומות לרכבת במשרדי jr רצויה ויעילה, כך במשרד נותנים את המידע לשעות המדויקות של הרכבות ולאיזה רציף יש להגיע. ברכבת השינקנסן יש קרונות למוזמנים וכאלה שלא, כך שאם מזמינים כרטיס מראש(זה יכול להיות גם 10 דקות מראש) נמנעים מהתרוצצות מקרון לקרון בחיפוש למושב פנוי.

תחנת הרכבת המרכזית בקיוטו ענקית, חנויות מזון ומסעדות שולטות שם, במהלך שלושת הימים בקיוטו הגענו לקונדיטוריה מצוינת בתחנה כל בוקר, שם גיליתי כמה מאפים טובים וסנדוויצ׳ים מיוחדים בלחמים אווריריים. אהבתי את הלוקרים לתיקים ומזוודות גדולות שנמצאים בכל תחנה ועולה בין 15-20 שקלים ליום, מה שעזר לנו כמה פעמים במהלך הטיול.







בקיוטו רכבות הjr לא מגיעות לכל מקום כך שנאלצנו לקנות מידי פעם כרטיסי רכבת של חברה אחרת.
אפליקציה של קווי קיוטו(יש גם של ערים נוספות)עזרה לכוון אותנו לקווים ותחנות שונות כמו גם גוגל מפות שלא דורש ויי פיי אם מורידים את המפה קודם לכן.מעבר לזה גם האתר TRAVEL JAPAN מאוד עוזר.



אפליקציית רכבות קיוטו

לאחר הגעה למלון almont, מרווח יותר מקודמיו ולא עולה יותר מהם, התחלנו לסייר בעיר, המקום הראשון, שוק נישיקי.
יש הליכה קצרה מהתחנה עד לשוק, שם התחלנו לראות ולהתנסות בטעימות של דברים חדשים שעוד לא פגשנו, כמו למשל קרקרים מלוחים של סויה, נשנוש טעים שליווה אותנו כל הטיול, היו גם ירקות מיובשים שונים למכירה כגון במיה, עגבניות, שורש לוטוס, קישואים ועוד,תמנון כבוש ממולא ביצת שליו וגם חגבים קריספיים חמודים וקטנטנים מככבים להם בקופסא.














הגענו לחנות טפיוקה נהדרת עם הרבה סוגי טעמים, עם בחירה של נוזל חם או קר, טפיוקה רגילה, לבנה או צבעונית, ממש מענג היה לשתות טפיוקה של חלב מושרה בגרעיני משמש שנתן ניחוח אמרטו מצוין.
השוק ארוך ורחב ואפשר לבלות שעות במתחם, אך תיירים שכמותנו לא מבזבזים זמן. 
בקיוטו יש את ארמון המלוכה ובשביל לבקר בו יש להירשם יום לפני כן, כך התכוונו לעשות אך התברר לנו שבימי ראשון המקום סגור ואי אפשר להירשם ומכיוון שהיה אותו יום יום ראשון ויתרנו על התענוג, גם ככה ראינו מספיק מקדשים ואתרי מלוכה כאלה ואחרים.
לקראת הערב הסתובבנו בעיר והיינו בקניונים מפוארים ובאחד מהם סעדנו בקומה גבוהה מאוד צופים דרך החלון על העיר הגדולה עם מרק ברווז ומנת עוף עם ביצה רכה,טעים,פשוט וזול.





לחמניה אוורירית במילוי קרם משמש









בוקר, תחנת רכבת, קצת מאפים וכריכים לדרך קצרה דרומה למקדש פושימי אינרי.
הכניסה למקדש היא חינם ומה שמיוחד זה עשרות השערים שמתפתלים במעגל סביב המקדש, מסמלים את שנות חייה של אמו של אדם שתרם את השערים במקום.
















בדרך חזרה במורד המדרגות מיני דוכני מזון, טעמנו שליו ברוטב סמיך על הגריל שמגיע בשלמותו שהיה טוב ודביק. בעוד אנו מנשנשים את חלקי השליו הקטנים אנו עוברים בדוכנים ורואים נחש מיובש למכירה, מוצ׳י על גחלים, פירות ים שונים על האש ומלפפון כבוש על מקל...





























אחרי מקדש פושימי אינארי,מקדש קיומיזודרה,מקדש על המים,גבוה בהרים ומתצפת על קיוטו.
על מים משום שהמקדש נמצא בסמוך למפלי מיים, הכניסה למקדש עצמו עולה כ15 שקלים, אנו ראינו וצילמנו את מה שרצינו מבחוץ וויתרנו על התענוג להיכנס פנימה.




מקדש קיומיזודרה




מיד לאחר מכן הצפנו לארשיאמה, אתר חובה בקיוטו קרוב להרים.
מהתחנה לאתר עצמו יש הליכה של כ-20 דקות, אך הדרך נעימה עם חנויות לממכר ממתקי המוצ׳י אך הפעם בצורה של רביולי משולשים בשלל צבעים, אכלנו גם בדרך את הטאיייקי, המאפה דמוי דג במילוי קרם תה ירוק ואז... הנה הגענו.
כניסה למקום עולה כ-25 שקלים לאדם למקום עם שלל ״אטרקציות״ של טבע.
בתחילה יש גינת זן מטופחת עם אגם ודגים. בהמשך יש יער במבוקים גדול שמתנשאים לגובה רב.
הולכים בתוך היער וממשיכים לאגם גדול שם ניתן לשוט בסירות או לשבת על קפה מקיוסק קטן ולצפות בעוברות והשבות המקומיות בלבוש מסורתי.














יער הבמבוקים





















התחנה הבאה-קיוטו טוואר.
לאחר שאני ושירי טיילנו בעולם והיינו במגדלים גבוהים כגון מגדלי התאומים, אמפייר סטייט וגם בעזריאלי, שירי כבר מיצתה את הטיפוס לביניינים גבוהים והעדיפה לבקר במקומות אחרים, אך לאחר התעקשות שלי עלינו על מגדל הקיוטו טוואר.עלייה לקומת התצפית הגבוהה עולה כ-30 שקלים לאדם.

המעלית של המגדל מטפסת מהר למעלה לגובה 131 מטרים, יוצאים מיד מהמעלית לנוף המשקיף מסביב. ניצלנו את הזמן לשחרר את הרגליים העייפות תוך כדי תצפית על הנוף הפנורמי המרהיב וחושבים על יום המחר, האם להמשיך להסתובב בקיוטו או לנצל את הזמן גם בגיחה לאוסקה שלא תיכננו, שם שירי נמשכה להגיע לחנות נעלי מיזונו של 7 קומות ואני יותר בכיוון של אוסקה אקווריום, אקווריום דגים גדול וגם על גלגל ענק, ענק מאוד.










לאחר שסיכמנו שנוסעים לאוסקה, הלכנו לארוחת ערב במסעדת יקיניקו טנקה עם קובי, מכר ישראלי נוסף שחי ביפן וחי עם מקומית ולהם שני בנים עם אופי ישראלי לגמרי.




במסעדה הלכנו על הקונספט האהוב, אכול כפי יכולתך למשך 90 דקות בכ-120 שקלים עם בשר יפני מעולה. הבשר מגיע מנתחים שונים לבחירה ומגיעים בפרוסות דקות, משוישות ויפות למראה עם תיבול של טריאקי.
במרכז שולחן יש את הגריל עליו צולים את הבשר. יש גם בר סלטים ואפשר לבקש אורז נקי או מנה של אורז עם ירקות או גם כן צ׳יפס. אני ושירי באנו רעבים ביותר והתחלנו לזלול והבשר...אוי הבשר, בשר מעולה עם טעם ועומק, שומני ונמס בפה.סוף יום מענג ביותר.

















 קיוטו שימשה לנו כבסיס אם ללינה ומשם ליציאה לאוסקה והירושימה ואז חזרה.
בלילה האחרון שלנו הגענו לחוות את מלון הקפסולות, מלון שמורכב מחדרים רבים בגודל של מזרן מיטה וזה הכל. הלינה בחדרון כזה הוא לאדם אחד בלבד, ישנם מלונות כאלה רק לגברים או רק לנשים, אנו הגענו למלון קפסולות מעורב, שירי עם קפסולה תחתונה ואני עליונה. כל קפסולה מאובזרת בטלוויזיה, שקעי חשמל, המקלחות ושירותים משותפים לכל המתחם ובלובי המלון יש אביזרי נוחות כגון מייבש שיער והכנה של שתייה חמה או קרה.הלינה במלון הייתה משעשעת ונעימה מאוד.



תכירו את אלכסה-היא בובה


בערב האחרון בקיוטו לאחר שחזרנו מהירושימה ועל כך אספר בפוסט הבא, הסתובבנו בקרבת מקום למלון הקפסולות ומצאנו בר נחמד עם אוכל קטן. ישבנו שם ולגמנו בירה מקומית טובה יחד עם יקיניקו טנקה, גריל קטן ועליו צרבנו בשר, מקום פשוט שכזה מגיש בשר מצוין שהייתי חולם עליו שיגישו בארץ ועוד במחירים מצחיקים כמו כאן,רק להסתכל בתמונות גורם לי לגעועים ורעב.
בפוסט הבא-אוסקה והירושימה.רמז-הירושימה כבר לא שרופה.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש