ונציה (+)- יומן מסע

רגע לפני סגירת שנת 2022, שירי ואני טסנו לונציה, לקפוא קצת ב2 מעלות של אירופה, אנחנו יצאנו בזול, מפני שהרבה מדינות אחרות באירופה ירדו מתחת לאפס, עם סופות, שטפונות ודווקא ונציה, העיר על המיים, נשארה יבשה יחסית.

את ונציה אפשר למצות בכמה ימים בודדים, אנחנו מיצינו ביום אחד, וזה היה התכנון, יום מלא בונציה ולאחר מכן השכרת רכב

נסיעה לורונה- מילאנו- מודנה- ובולוניה, שהו כל איזור אמיליה רומאנה, שם נחווה איך מייצרים בלסמי ונתפעם מהכנת פרמז'ן.

אז נחתנו בונציה

Hotel L'Orologio
יופי של מלון, חדרים בעיצוב מודרני, מחירים נוחים, צוות שירותי.
הגענו ב12 בלילה והעיר נרדמת כבר די מוקדם,
למעט ברים מסוימים, בשביל להפיג את הרעב אכלנו ב Pako's Pizza & Pasta
הפתוח 24 שעות, יש פיצות ופסטות לקחת טייק אווי.
לקחנו מגש פיצה ועל הדרך פגשנו דוכן של נקניקיות ומטוגנים שונים שם דגמנו נאגטס של גבינות, חם וטעים בקור הזה.

הגיע הבוקר, ולאחר ארוחת הבוקר במלון הצופה לתעלת מיים יצאנו להתפעל מהיופי של ונציה ביום שלא נראה בחשיכה. התחלנו לטייל בין תעלות וגשרים עד שהגענו לMercato di Rialto שוק קטן של תוצרת טרייה, שם רכשנו פירות יער לנשנוש בדרך.

מסעדות שהיינו בהן בונציה-

Birraria La Corte
מקום טוב לפיצות מעולות ומנות ראשונות טובות גם כן.
אכלנו קרוקט גבינות וסביצ,ה אינטיאס איכותי וטוב.
תפריט הפיצות מגוון ומעניין וברמה גבוהה, לקחנו פיצה עם פרושוטו ומוצרלה בוראטה, מצוין, כבד ומושחת.
קינחנו בטירמיסו עשוי היטב.

Osteria Bancogiro
מקום טוב לנשנושי צ׳יקטי בקומת הקרקע או ארוחה בקומה העליונה
ישבנו לנו על פסטה עם כמהין לבנות וחמאה, פשטות של קלסיקה מבוצעת טוב.
טעמנו גם טרין של פסיון עם רדיקיו(ירק מקומי) ואפרול שפריץ. הטרין אולי נראה פחות טוב במראהו אך היה מותקן היטב
וטעים ביותר.

פונדאקו דיי טדסקי

קניון מותגים נחמד ויפה שפעם היה ארמון. בקומה האחרונה שלו יש תצפית מטורפת על כל העיר.
יש צורך להירשם באתר ללא עלות לפני כן, אנו נרשמנו במקום ותוך דקה נכנסנו.
קישור לרישום

כמו שאמרתי בתחילה קל למצות את ונציה די מהר, עוברים בכל התעלות, בכל המבנים ההיסטוריים, מה עוד יש לעשות? לעצור לאספרסו מידי פעם במהלך היום עם מאפה טוב ליד, העיר נרדמת מוקדם, השוק נסגר ב3, כשמחשיך והאנשים נעלמים מהרחובות והסמטאות שוממים, העיר מרגישה רדומה, לשם כך יש להתכוונן למסעדה טובה או בר יין.

היידה, נוסעים מערבה. השכרנו רכב  מראש מיורופקאר אותו אספנו בסניף מכיכר רומא.
הסבר על כבישי אגרה להפגת חששות. כניסה לכביש אגרה מתחיל במחסומים לקבלת כרטיס, יש לשים לב לעבור במסלול לבן ולא כחול- צהוב(טלפאס)שאלה למנויים ואז גוררים קנסות, לאחר שיוצאים במקטע הרצוי מגיעים למחסום גם כן שלט לבן עם ציור מטבעות או אשראי ולא כחול- צהוב. הכבישים נוחים, התנועה זורמת, המהירות היא עד 130 קמ״ש, הווייז נח ומסביר היטב וגם רושם את העלות המשוערת לאותו כביש.

דרכנו למילאנו-עצירה קלה בדרך לורונה, לשוק כריסמס באיזור Piazza dei Signori,דוכני שטרודל, פרעצלים, תבשילים שונים, כמהין טריות ושאר גודיז.

הגענו לשוק קטנטן בו לגמנו מרק מלא בטורטליני זערוריים וטעימים ופסטה בולונז ,התחממנו עם המנות האלה היטב והחלקנו הכל עם בירה.

הגענו למילאנו.
את הרכב החנינו בחנייה של מטרו Parking ATM Famagosta, מפני שלמרכז העיר אי אפשר להיכנס עם רכב.
משם רכבת למרכז, לקחנו מלון נחמד וטוב ממש מול קתדרלת דומו
SCF COLLECTION - Duomo
מלון דירות שבו משאירים את המפתח במקום נסתר בלי קבלה ובלי גורם אנושי,
המלון צופה לקתדרלה הענקית וקרוב לכל המתרחש בעיר, שוק כריסמס, פרימרק ועוד.

דגמנו פיצה ב Spontini, פיצה עבה עם דאבל גבינה, אכלנו מרק ראמן והתנחלנו בסטארבקס, סניף ענק ומטורף, כנראה הכי גדול שיש בעולם, שם מכינים קוקטיילים, סוגי קפה שונים, קינוחים איכותיים ואף קלייה ואריזה של קפה ממש במקום, ניתן לראות את כל תהליך הקלייה ואריזה לקרטונים.
שם הזמנו לנו לבלוס בחדר פנטונה עוגת הכריסמס הקלסית מלאה בפירות מסוכרים עם בצק אוורירי.

למחרת קמנו מוקדם נסיעה למודנה למחלבה המייצרת פרמז׳ן, Caseificio Bio Reggiani
סיור הנקבע מראש העולה 20 יורו לאדם ומראה את כל תהליך ייצור הפרמז׳ן, מעלף להיכנס בסוף לחדר הענקי בהם נמצאים ליישון כל גלגלי הגבינות.

משם לראות ייצור בלסמי ב Azienda Agricola Leonardi Giovanni
הסבר על ייצור הבלסמי וטעימה של בלסמי מ30 שנה ועד 100 שנה.

כל המקומות הללו טובלים בירוק, מבנים עתיקים, האנשים במקומות הללו מקדשים את מלאכתם ועשייתם, כיף לראות.
משם לבולוניה, גם שם שוק חג מולד, רחובות המוסי אנשים, נכנסנו ל Mercato di Mezzo
שוק בעל סמטאות וחלק אחד מקורה שם ישבנו לקינוחים עם שתיית שוקולטה חמה וטובה וקניית פאניני של גבינות ונקניקים לדרך.
חזרנו לונציה למלון Gardena, מלון פשוט ועתיק שסיפק את הצרכים ללילה אחרון, באיזור ישנם שלל מסעדות וחנויות הפתוחות יחסית עד מאוחר, ממול למלון תחנת הרכבת, משם... הבייתה, להתחמם קצת ב-18 מעלות החורפיות של ארצנו.