לכבוד הוולנטיין



 אני הצעתי נישואין לנסיכה שלי בוולנטיין לפני 9 שנים,בצימר רומנטי בו הכנתי לנו נתח אנטריקוט עסיסי ותותים מוקפצים לקינוח,זה לאחר שנעלם השיטפון של הבכי שהגיע לאחר ההצעה.קריירת המטבח שלי מקבילה לזמן בו אני נשוי,כל שזה מרגיש שהתחתנתי פעמיים-גם עם שירי וגם עם העבודה.
אתמול לכבוד הוולנטיין הכנתי לנו טבלת שוקולד שכל שורה בטעם אחר.
בחרתי בשוקולד עם 60 אחוז מוצקי קקאו שאליו שידכתי תוספות מעניינות,טעמים מתוקים ומיוחדים שמתאימים ליום המיוחד הזה.
-לימון ותפוז מסוכר עם פלפל שחור
-פירות יבשים קצוצים
-אגוזי לוז קלויים עם גרידת טונקה
-השוס היה פלפל צ'יפוטלה עם מלח ים אטלנטי

התהליך פשוט,בוחרים תוספות יבשות או עם תכולת נוזלים נמוכה ביותר,יוצקים את השוקולד לתבנית בצורת טבלת שוקולד וא"כ שותלים מלמעלה את התוספות לפי שורות,אני גם הוספתי כמה עלי כותרת אדומים.
בשלב הטעימה הכל הי נהדר אך הצ'יפוטלה ניצח עם טעם של מלוח ופתאום סטירה ללשון של חריף מעושן ואז המתוק,ממש שוקולד כמו שהכינו בני המאיה לפני מאות שנים שגילו אז את הקקאו.

אפשר לגוון עם תוספות שקדים,שמנים ארומטיים כמו שמן אגוזים,אני הייתי קרוב לערבב מעט שמן כמהין בשוקולד אך לא נשאר מקום בטבלת שוקולד.
מבחינתי השבוע הוא שבוע אהבה כי בקרוב מגיע גם יום המשפחה,כך שיש הרבה אהבה באוויר.





תגובות

carmoosh אמר/ה…
מדליק!
Nickey אמר/ה…
טונקה! אני רוצה קצת טונקה! איפה אני יכולה להשיג? (נטולת רכב וגרה בתל אביב)
שובב קולינרי אמר/ה…
מצוין,בבית פנורמה בתל כביר יש את המתחם של יאיר פיינברג ,פיין קוק,קומה אחרונה 180 שקל ל180 גרם
‏ליאורה אמר/ה…
נראה טעים! מחר בתכנון של כמה חברות לחגוג יום הולדת בעסקית אצלכם. הציפיות גבוהות :)
שובב קולינרי אמר/ה…
מצוין,תיהנו ומזל טוב
ליאורה אמר/ה…
תודה! היה מעולה!
היה אפשר להרגיש את הנוכחות של הבלוג בחלק מהמנות :)
ליאורה אמר/ה…
תודה! היה מעולה!
היה אפשר להרגיש את הנוכחות של הבלוג בחלק מהמנות :)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש