חום ינואר פברואר


שבת האחרונה הייתה מאוד נעימה וחמה מבחינת מזג האוויר,כך שחצי מדינה יצאה לטייל בשביל לראות את הכלניות פורחות.מודיעין שהגיע אליי גילה שיהיו עומסים בכבישים,כך שהחלטנו במקום ליסוע לדרום לשלל סיורים ופארקים שהוצעו לקהל הרחב,נסענו הרבה יותר קרוב,לגבעת האירוסים בנס ציונה,שם ישנם  מרחבים פתוחים,פרדסים של עצי הדר וכלניות מבצבצות מכל עבר.בשדות של האיזור הזה ישנם מיני עשבים שטובים למאכל כמו חובזה,חמציצים שהעלים והפרחים שלהם מצוינים לסלט ,טימין ריחני שהסתתר לו בין סלעים וגם סרפד שמשפחה קטפה שם את עליהם בזהירות והסבירה שהם מכינים מהסרפד קציצות.
אז בין שיזוף של חום פברואר מול השמש לטיפוס בסולם גבוה על עץ שעליו בנו בית(התמונה הנ"ל)עשיתי קטיף של העשבים השונים ששימשו אותי לארוחת הצהריים.יחד עם קבב ותלולית קוסקוס,קצצתי טימין וחמציצים מהשדה לתוך ציזיקי ובנוסף הקפצתי חופן עלי חוביזה וחמציצים עם שמן זית ומלח.העלים הגודלים פרא בכל מקום גם בעדניות שכוחות הם לרוב עלים אכילים,מה שנותר זה לנצל אותם ולהוסיף מעט חום ואהבה.

תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
פרחי החמציץ גם הם למאכל?
‏אנונימי אמר/ה…
דרך אגב... מאיפה אתה משיג את עלי המיקרו?
שובב קולינרי אמר/ה…
אכן, פרחי החמציץ והעלים אכילים ואנו רגילים לרוב למצוץ את הגבעול שלו.עלי מיקרו למסעדה אנו רוכשים מספקי ירקות של מסעדות ובתי מלון. ישנם סופרים מסוימים שמחזיקים עלי מיקרו למינהם.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש