העם דורש שמן ריחני







את השמנים הטבעיים של הקפה והקקאו ניתן לנצל בשביל להפוך לשמן ארומטי במיוחד.
אז כמו שכתבתי כאן בעבר על העצמת טעמים,הכנת שמנים וניצול הסיפון להוציא טעמים לתוך נוזל בעזרת דסטילציה,פניתי למלאכה וחיממתי שמן קנולה עם פולי קפה רק עד לכ-70מעלות.אז הקפה מוציא את הארומה שלו לשמן ומבשם אותו.השמן ישב עד כה שבועיים בשביל לספוג ככל האפשר את ארומות הקפה ונסיון ראשון של סשימי אינטיאס עם השמן קפה,הדהים בטעם והפתיע מאוד.שילוב פולי הקפה עם שמן זית היה גם נהדר,אך השמן זית מורגש מידי ומאפיל במעט על הקפה,לכן יש להשתמש בשמן בעל טעם ניטרלי.
לשמן קקאו יש להשתמש בפולי קקאו ולא באבקה שבה אין את חמאת הקקאו ומשום מה לה אין טעם של קקאו.פולי קקאו גרוסים ניתן לרכוש בחנויות המתמחות או דרך אתרים שונים באינטרנט.אותו תהליך כמו בקפה עשיתי עם פולי קקאו גרוסים,ברגע שהשמן יתחמם הריח היה כה חזק ששקד אמר לי-"אני מריח שוקולד."
גם כן עם שמן קנולה וגם ישיבה לשבועיים ממצה את הריחות היטב וניתן אף להאריך את משך זמן ההשרייה של הפולים בשמן לזמן ארוך יותר.
אז מה שנשאר עכשיו זה להפעיל את הגלגלים במח ולחשוב במה לשלב את השמנים.אולי איולי,ויניגרט,תחליף לחמאה או שמן בעוגות

תגובות

Nickey אמר/ה…
מעניין.
האם ניתן לבצע אותו תהליך באלכוהול? או משהו דומה?
למשל, להכין תמצית הל? או תמצית לוונדר? אני לא רוצה לשים אותם בשמן, זה יהרוס לי את המרשמלו.
שובב קולינרי אמר/ה…
בוודאי,תמציות נשמרות טוב יותר באלכוהול,ניתן לראות פוסטים קודמים על עשיית תמציות ודסטילציה
Nickey אמר/ה…
קראתי.
תודה על המידע!
וכעת - היכן ניתן לרכוש סיפון במחיר טוב ולא שוחט כיס? וכמובן בלוני גז.
איזה אלכוהול מתאים לתמציות? וודקה או ספירט? כמובן שרצוי כזה בעל טעם נייטרלי.
ומעל להכל - כדי לקבל תמצית טעם/ריח מרוכזת, כמה צריך לשים בסיפון? למשל הל, צריך להכניס 5 תרמילי הל מבוקעים? או 2 כפות לוונדר?
תודה!
שובב קולינרי אמר/ה…
אין דבר כזה סיפון לא שוחט כיס.אפשר לקנות סיפון קטן של חצי ליטר שמספיק לשימוש ביתי.תמצית טוב להכין מוודקה או ג׳ין והכמות ל500 מ״ל נוזל הוא כ-20 גרם תבלין או עשב תיבול,תמצית מפירות ידרוש כמות גדולה יותר
Nickey אמר/ה…
הדרך למרשמלו בטעמים שונים ומשונים נראית קצרה מתמיד, המון תודה לך על התשובות! :)
רק שתי שאלות אחרונות:
היכן רוכשים סיפון? ארגל ודומיו?
מה הכוונה כמות גדולה יותר כדי להכין תמצית פירות?
שובב קולינרי אמר/ה…
סיפון קונים בארבל,לגעת באוכל ושאר החנויות המתמחות.בקשר לכמויות-תבלינים הם מרוכזים וחזקים,אם רוצים להכין תמצית מפרי 20 גרם לא יספיקו צריך כמות של כ200 גרם.
Nickey אמר/ה…
רשמתי לפניי. אקפוץ לארגל ביום חמישי.
המון תודה! :)
מכונות קפה אמר/ה…
אני חייבת להודות שבהתחלה הייתי די סקפטית לגבי התוצאה. אבל אמרתי שאני חייבת לנסות כי אני את התחום. אז ניסיתי ובאמת השתמשתי בשמן ליצירת אקסטרה ארומה בעוגות שאני מכינה.
שובב קולינרי אמר/ה…
טוב שניסית ובדקת,זה אחד השמנים הטובים והמפתיעים שנתקלתי בהם
‏נורית אמר/ה…
מאיר שבת שלום,
עוקבת בעניין.מרתק. כתוב ברור.
שמן לבנדר לאותה טמפ'?
‏אנונימי אמר/ה…
תודה רבה נורית,
לוונדר רצוי לחמם ל60 מעלות בכדי לא לפגוע בלוונדר ורצוי לא לסנן את הלוונדר ושישב א"כ כמה ימים בשמן לספיגת טעמים טובה.

מאיר
אפי אמר/ה…
יש לי רעיון עיסקי אדיר
לגבי השמנים
האם אפשר לישאוף את האדים בזמן שמחממים את השמן?
צור איתי קשר
chupa.es@gmail.com

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש