דסטילציה



מהי דסטילציה?

זוהי למעשה דרך לזקק טעמים,או יותר נכון ארומות.ע"י מכשיר הנקרא rotaval,או בעוד כינויים,ניתן לזקק ארומות של כל דבר שנרצה.מכשיר זה שעולה הון תועפות,פועל כך שחומר גלם הנבחר לזיקוק מעורבב עם מיים בתוך כלי זכוכית דמוי מנורה גדולה.בעזרת וואקום הפועל במנורה וחימום עדין, המיים שבפנים רותחים ב30-40 מעלות,נוצרים אדים שעוברים לכלי אחר במכשיר תוך כדי סלאלומים דרך צינור.מה שמתקבל-מיים עם ארומה,בלי טעם,רק ריח,למעשה תמצית ריח.כך מפיקים ריחות בתעשיית הבשמים.



לאחרונה פותחה טכניקה ליצירת הדסטילציה,הרבה יותר פשוטה ובטח שיותר זולה.
כל מה שצריך זה סיפון.נא לעקוב,כי זה קל  מידי.מכניסים מיים ואת חומר הגלם הנבחר לתוך סיפון,סוגרים עם המכסה ושמים בלון גז אחד.מנערים,ממתינים דקה ואז משחררים בבת אחת את כל הגז מהסיפון.זהו.
עכשיו הסבר נוסף עם תמונות,למי שזה היה מסובך מידי.
אני לקחתי חתיכת אבטיח,רוזמרין וקליפת לימון והנחתי בתוך הסיפון יחד עם מיים.מילאתי גז,המתנתי ושחררתי את הגז מיד בבת אחת.מה שהתקבל זה מיים ורדרדים בלי טעם,עם ריח לימוני מלווה באבטיח ורוזמרין.
למה זה טוב?
אפשר ליצור מיים בטעמים מגוונים להם ניתן להוסיף א"כ מתיקות,ליצירת  משקאות או אפילו סורבטים.
השיטה עובדת מצוין עם אלכוהול.ניתן לשים זרעים או עשבי תיבול במשקה  אלכוהולי,וכך אפשר ליצור משקאות חריפים ריחניים,ליקרים.תמציות טעם שקונים בחנויות בד"כ אלכוהוליות,בגלל שהם נשמרות בדרך זו הכי טוב.כך ניתן ליצור תמציות טעם תוצרת בית.
איך זה עובד?

הגז שבתוך הסיפון מתערבב עם הנוזל שבתוכו ליצירת קציפה.עם נניח נשים אבטיח בפנים,הגז יחדור לתוכו גם כן.כאשר נשחרר את הגז בבת אחת הלחץ יוצא כה מהר שכל הגז שהיה באבטיח בורח מהר ושובר את התאים שלו,וזה מתבטא ביציאת הארומה שלו החוצה לתוך המיים.נסו זאת בבית.

תגובות

‏יוסי אמר/ה…
מצטער - לא הבנתי.

"מה שהתקבל זה מיים ורדרדים בלי טעם,עם ריח לימוני מלווה באבטיח ורוזמרין."
"כך ניתן ליצור תמציות טעם תוצרת בית."

אז יש טעם או אין טעם?
שובב קולינרי אמר/ה…
אני אסביר-קח תמצית וניל,תמצית רום או כל תמצית המוכרת בשוק.יש לה טעם?כן,של אלכוהול מריר.הריח הוא זה שמשפיע על הטעם.שפוך מעט מהתמצית למיים ממותקים,ותקבל מיץ וניל או מיץ רום.זו הכוונה.לכאורה אלו תמציות ריח ומשווקים אותם בתור תמציות טעם,ובשילובם עם מזון הם יתנו לנו...טעם.נראה לי שאני אקדיש לכך פוסט.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש