לבשל עם בירה

 בחודש האחרון שיתפה היינקן פעולה עם כמה מסעדות ושפים,ליצירת מנות עם בירה,במסגרת פסטיבל עולמי המאגד בירה,אוכל וטיול סביב העולם,בו גם אני נטלתי חלק באתר שהקימו במיוחד,בו הבאתי המלצות לנקודות קולינריות בברצלונה שחייב לבקר בהם.
המחשבה על בישול בבירה העלה לי זכרונות על מנות של בירה שאני הכנתי כמו סורבה בירה או לחם בירה.יחד עם זאת התחשק לי ליצור תבשיל טוב עם בירה.אז גייסתי זנב שור שאני מאוד אוהב,בו יש המון טעם ועומק,השקתי אותו בהרבה בירה והשרתי למשך יום שלם לספיגת טעמים.מעט מלח בבישול וזה הכל,לא צריך עוד משהו מעבר לזה.אחרי 4 שעות בישול,סינון הנוזל שנשאר,צמצומו והכנסת פלפל צ'יפוטלה אחד יצר רוטב מצוין.הבשר יצא רך מאוד,עם טעם ברור של בירה לו שידכתי מג'דרה מבורגול שספג טעמים מהרוטב  והיה מצוין.

1 ק"ג זנב שור חתוך
ליטר בירה
1 פלפל ציפוטלה

מכניסים לסיר את הזנב שור ושופכים את הבירה לסיר.מכניסים למקרר ל8 שעות לפחות.מעלים את הסיר על האש ומוסיפים כף מלח(יש לשים לב עם הבשר מוכשר,שלא יהיה עודף מליחות).מרתיחים,מנמיכים ומבשלים 4 שעות.מוסיפים מיים בזמן הבישול עם יש צורך.
למג'דרה-מטגנים הרבה בצל,בורגול ועדשים מבושלות עם מעט,כמון,פטרוזיליה ומלח ומבשלים כמו אורז.

מאיר

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש