ביקור בפרונטו



פרונטו היא מסעדה איטלקית ותיקה,אפשר להגיד ותיקה מאוד,שעד השבוע הזה לא יצא לי לאכול בה,אולי זה מההתרשמות שהאוכל שבה  מוגש היה עד כה די קלאסי ובנאלי.והנה המסעדה שינתה את מיקומה, הגיע אליה שף חדש,דיוויד שמו,
והנה אני עומד בפתח המסעדה בכדי לסעוד בה.
הדבר הבולט הראשון במסעדה אלו המלצרים.לא ידוע אם זה במכוון אך המלצרים פתוחים מאוד עם הלקוחות,אך עם זאת מקצועיים ושולטים בתפריט.זה מתבטא בכך שהמלצר הנחמד פותח לנו בקבוק יין עם מעט קושי ומצהיר שהיין כמו בתולה,היא לא נפתחת בקלות.מבדר,מה שגרם לאווירה מאוד נינוחה.
קיבלנו פינוק מהשף כפתיח,ארניצ'יני,כדורי ריזוטו בציפוי פריך טובים מאוד עם איולי ורסק עגבניות טרי.
א"כ קיבלנו גם כן ויטלו טונאטו,בשר לבן צרוב ופרוס דק בקרם של טונה.
את ההחלטה מה נאכל בראשונות,נתנו לדיוויד.
אז אכלנו מנה מהספיישלים של אינטיאס על הגריל עם פסטה בחמאת לימון.הטעמים היו ברורים וטעימים ולרגע הרגישה המנה כמו מנה מזרחית של פרגית ברוטב לימון בגלל הטעמים המעושנים שבה.
אכלנו גם טורטליני טוב במילוי אוסובוקו וציר בקר ומנת בשר חזיר צלוי עם דף פסטה,במיה ויוגורט,שגם כאן קיבלנו תחושה קלה של כיוון מזרחי,מעין ווריאציה לשווארמה.
בעיקריות היה שוק של אוסובוקו עם ריזוטו גריסים,דג מוסר עם עדשים וספריבס עם ירקות גינה,למעשה מנות שהם פחות איטלקיות,אולי חוץ מהאוסובוקו,אך מבוצעות טוב מאוד.שני סוגי הבשר היו מצויינים,התפרקו מהעצם והיו מלאי טעם,הריזוטו גריסים היה חידוש מעניין והירקות גינה של הספריבס היו תוספת עדינה ורעננה למנה הכבדה.
רגע לפני הקינוחים קיבלנו סורבה תפוח על יוגורט ודבש מרענן,כאילו להיזכר שתיכף נגמר הקיץ וכבר מגיע ראש השנה.
בקינוחים ברור שיש לקחת טירמיסו ופנקוטה,הקלסיקות האיטלקיות.שניהם הצטיינו בעדינות ורכות ולא הכבידו על הארוחה.
קיבלנו לקראת הסוף סיור במעדנייה של פרונטו הצמודה למסעדה,בה מייבאים נקניקים,גבינות ושאר חמוצים וסרדינים.
את כל המנות לא יצא לי לצלם חוץ מהקינוחים, אז הייתי חייב לצלם  את סוגי הפסטה מתוצרת עצמית של המסעדה שישבו במגשים לייבוש במטבח.סך הכל היה טוב,מבדר וטעים,קלסיקה במיטבה.



מאיר

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש