השובב בן שנתיים

איך גדל לו הבלוג השובב הזה וכבר הוא בן שנתיים.מקווה שאתם נהנים.לכבוד המאורע שאר הסו שפים של מסה מכבדים את הבלוג בסרטון קצר עם מנה משלהם פלוס מתכון.הראשון בחבורה זה חביב,שהוא זה שהמציא את השם שובב קולינרי בכך שהיה מכנה אותי בשם זה בכל רגע שהפתעתי אותו מחדש בקטע יצירתי באוכל.חביב הכין מוסר עם קרם סלרי,חמאת זיתי קלמטה,סלטון אנדיב וטוויל פריך של עגבניה.אם הוא נראה בסרטון קצת מתרגש זה כנראה בגלל שהוא מתחתן השבוע.
רק תסלחו לי על הסאונד,זה צולם באייפון.



ל-4 מנות
4 נתחי מוסר נקיים מעור ועצמות במשקל 180 גרם כל אחד

לחמאת קלמטה-
100 גרם זיתי קלמטה מגולענים
60 גרם חמאה

לטוויל-
זרעי עגבניה מ3 עגבניות גדולות
4 גרם אגר אגר
2 כפות מיים

לקרם-
ראש סלרי גדול מקולף
200 מ"ל חלב
500 מ"ל מיים
100 מ"ל שמנת מתוקה
מלח
מיץ לימון

לסלטון-
10 עלי אנדיב מופרדים
10 עלי פטרוזיליה
1 בצל ירוק חתוך למקטעים של 1 ס"מ
מלח
מיץ לימון
שמן זית

ההכנה:

לטוויל-מערבבים מיים,זרעי עגבניה ואגר אגר בסיר קטן,מרתיחים ומורידים מהאש.מורחים על דף סיליקון את נוזל זרעי העגבניה ומייבשים בתנור בחום 80 מעלות לשעתיים,עד שנעשה קריספי לגמרי.
לקרם-חותכים את ראש הסלרי לקוביות,מניחים בסיר קטן עם החלב והמיים,מבשלים כחצי שעה עד ריכוך.מסננים וטוחנים עם השמנת שחוממה מעט ומתבלים במלח ומיץ לימון.
לחמאת קלמטה-טוחנים זיתים בבלנדר למחית חלקה.מניחים את המחית במחבת,מחממים מעט ומוסיפים את החמאה עד להיטמעות מלאה.מניחים בצד.
את נתחי המוסר מתבלים במלח ופלפל,מורחים מעט בשמן זית וצורבים על מחבת כ3 דקות מכל צד.
במרכז צלחת מניחים כף גדושה מהקרם סלרי,על הקרם מניחים את הדג ומזלפים על הדג מחמאת הקלמטה.מערבבים את מרכיבי הסלטון ומניחים לצד הדג.שוברים פיסות מטוויל העגבניה ומניחים מסביב למנה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש