תירס צעיר, ניוקי ונפלאות החמאה השרופה

 

לחמאה שרופה יש קסם מסוים, בניגוד לרוטב חמאתי מבוסס לרוב עם נוזל נוסף בשביל שהחמאה לא תתפרק ותהיה במרקם חלבי והומוגני, סטייל חמאת עגבניות אז עם עגבניות מגוררות, או יין לחמאת לימון ושום, אבל כבעצם חורכים את החמאה קלות, לא באמת שורפים אותה, אז קורה הקסם, החמאה מתפרקת, מוצקי החלב שבה נחרכים, נהיים שחומים ואז עולה ארומה אגוזית, ממש כמו אגוזי לוז, בגלל זה הטכניקה מקנה גם את השמות חמאה אגוזית או חמאה חומה.

החמאה השרופה הזו מקבלת בברכה צלייה של דג או בשר,
ועוד שלל ירקות יקבלו זיגוג וטעם אופייני.

אז עוד באותו נושא…
בטיול אחרון בצפון הקרוב קטפתי תירס צעיר, כזה שאפשר גם לאכול את הקלח שלו שעוד לא יתקשה ויתפתח, אז שידכתי אותו לניוקי, לגבינות מיושנות והכל הוקפץ בחמאה שרופה.

התירס קולף, נחתך לשניים וללא חליטה כלל הוקפץ בכמות נדיבה של חמאה עד שהחמאה נחרכה וריככה את התירס, ואז ניוקי חלוט נכנס פנימה וקיבל גם מהארומות הטעימות של החמאה השרופה.
לאחר מכן הכל עבר לצלחת וגבינת בושה וקממבר
עיטרו את הצלחת והוסיפו רובד טעמים נוסף, ואם זה לא מספיק אז גם פרמז׳ן מגורר מעל הכל.

מה עוד אפשר? אפשר לשלב חמאה שרופה בגלידה, כרוטב או קרם לקינוח, נסו זאת.

קחו גם מתכון לניוקי-

5 תפו״א גדולים

1 ביצה

300 קמח

10 גרם מלח

אופים תפו״א בחום גבוה של 250 מעלות כשעה - שעה וחצי עד שהתפו״א שחומים מאוד ורכים בפנים.

חוצים את התפו״א ומרוקנים את התוכן עם כף, שוקלים קילו תפו״א ומוסיפים את הקמח ביצה ומלח ומערבבים במהירות רק עד קבלת בצק אחיד, להקפיד לא לערבב יותר מידי שהגלוטן לא יתפתח מידי ושהתערובת תישאר חמה. מגלגלים לנקניקים ארוכים על משטח מעט מקומח וחותכים למקטעים של כ3-4 ס״מ, חולטים במים רותחים לכ3 דקות ומקפיצים בחמאה שרופה כמובן.

אם התערובת מרגישה דביקה מידי ניתן להוסיף מעט קמח, אך לא יותר מדיי, אנו רוצים ניוקי אווריריים.

לאינסטה שלי ולסרטון אופן הכנת המנה לחצו כאן








תגובות

רשומות פופולריות