גלידת יוגורט- מאצ'ה- קפיר ליים


 

מכונת גלידה ביתית עושה עבודה סבירה, לא תמיד תוצאה טובה מובטחת ועל מרקם חלק גם לא.
במטבחים מקצועיים יש כבר שנים מכשיר הנקרא פאקו ג׳ט, מכשיר שטוחן מסה קפואה כלשהי עם סכין עולה ויורדת ולבסוף נותנת תוצאה של גלידה איכותית. במכשיר זה עשיתי למשל סורבה בירה, שמתי בירה ומי סוכר, הקפאתי, טחנתי, יצא כל כך טוב שהמרקם אפילו היה של גלדיה ולא סורבה עם טעם מודגש של בירה.
הבעיה שהמכשיר הזה עולה אלפי שקלים, הוא די גדול ופלות מתאים לשימוש ביתי.
אז עכשיו עם כל קולקציית מכשירי נינג׳ה, הם יצאו במכשיר דומה של הפאקו ג׳ט, עם אותה סכין שעולה ויורדת ויוצרת גלידה, במחיר של 800-900 ש״ח, אז לא נקנה?


לאחר כמה נסיונות ניתן להגיד שהתוצאה לא פחות מנפלאה, גלידה באפס מאמץ.
אפשר להכין גלידה כמו שגלךידה צריכה להיות, על בסיס קרם אנגלז(שמנת, ביצים, סוכר), אך לא הכרחי. יש לשמור על כמויות מסוימות של סוכר, כ20% בגלידה ו15% בסורבה, כי זה המשפיע על המרקם, גם כמות השומן  משפיע על המרקם, לפעמים יצא שלאחר הטחינה המרקם היה של שלג, ממש אבקתי, מרקם האמת נחמד אך לא גלידתי, אז ספלאש קטן של שמנת או חלב וטחינה נוספת משפרת את המרקם.
הגלידות האחרונות שעשיתי היו  של יוגורט, רציתי גלידת יוגורט ביתית ולהעמיס עליה פירות בדומה לפרוזן יוגורט של הגלידריות. אני מחמם מעט חלב עם סוכר לפי הטעם, מערבב עם יוגורט כבשים ומקפיא.
האחרונה שהכנתי ואף בין המוצלחות שיצאו במחוזותינו היא גלידת יוגורט, עם אבקת מאצ׳ה ועלי קפיר ליים שנטחנו טריים פנימה. יצא מושלם! חמצמץ במידה, עם רמיזת קפיר ליים ומאצ׳ה ברקע, כל מה שאני אוהב בגלידה אחת...
רוצו לקנות, את המכשיר, לא את הגלידה.




תגובות

רשומות פופולריות