שבועות במוד מלחמתי

 





סופסופ קצת טבע,
אנחנו במצב מלחמה ואין חשק לטוס לחו״ל, לחלק הצפוני יותר של ארצנו בעייתי משהו, אז בחג שבועות האחרון הצפנו לבית שאן, או יותר נכון לעמק המעיינות, הכי צפוני ששירי הסכימה לטייל וללון בו. אז הוילה ששכרנו הייתה בבית שאן, וכל הטיולים באיזור עמק המעיינות הצמודים כמה דקות נסיעה לבית שאן.











אז איפה היינו-
בתחילה הגענו למעיין עין הנציב, או בשמו החדש עין יהודה.
מעיין עין הנציב נמצא בסמוך לקיבוץ עין הנציב, והיה פנינה רטובה וירוקה, מעיין די עמוק עם עץ גבוה שממנו היו נוהגים לקפוץ ומסביב היו יושבים כל המזדמנים מביטים על המתרחצים שהיו רובצים גם על מזרנים גדולים שמצויין במקום.
המקום עבר שיפוץ רציני ועבר לידי רשות הטבע והגנים ומשהו מהקסם אבד, המקום יותר מסודר, אפילו יותר מידי מסודר, נוצרו שתי בריכות של מעיין, עמוקה ורדוד, ויצרו מסביב פינות ישיבה בחלקן מוצלות.
הקסם היה לפני כן דווקא החספוס שלו, עכשיו- יש שם אפילו מציל, מי צריך מציל שיגיד שאסור לקפוץ?! בכל מקרה- יש צורך להירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים לפני הגעה

https://www.parks.org.il/reserve-park/en-judah/





לאחר מכן הגענו למפלים הלבנים, מקום פסטורלי שהמיים בו חמים יחסית בגלל שהמים זורמים דרך תחנת כח. למקום יש כמה מפלסים של מפלים כיפיים שביניהם נוצרים בריכות קטנות ועם זרם המפלים זה מרגיש כמו ג׳קוזי מהטבע. איך מגיעים? בווייז- המפלים הלבנים





המקום הכיפי הנוסף זה נחל הקיבוצים, זהו נחל ארוך שתחילתו מאיזור גן השלושה( הסחנה)
משם ניתן לרדת ישירות למים, רצוי באבוב ואז לתת לצוף לכל אורך הנחל עם עצירות מנוחה בדרך או לעבור דרך ״מגלשה״ של צינור ניקוז גדול שניתן לעבור דרכו להמשך מסלול הנחל.
ניתן גם כן במקום לרדת ישירות למים, ללכת כמה דקות ולהגיע לעין שוקק, מעיין הנחשב הכי צלול
בארץ, מיים תכולים ודגיגונים שמכרסמים את הרגליים.















לאחר הרבה שכשוכי מיים, מתחילים להיות רעבים.
אנו סעדנו באחד הימים במסעדת ארמון סהרה, מסעדה של אוכל ערבי טוב ואותנטי, סלטים טריים טובים שאפשר לשבוע מהם, מנות כגון מסחן או מנסף נמצאים בתפריט כמו גם שיש בראק מצוין, התפריט מכיל גם מנות פירות ים לכל אלה שמחפשים זאת. בקינוחים הפתיע שיפוד כנאפה טעים וקינוח מבוסס פיסטוק כמעטפת שבתוכו גבינה מתקתקה ומעל זילוף דבש. כיף לטייל בארץ, יש לנו ארץ נהדרת.



לטיול מצולם שלנו לחצו כאן



































תגובות

רשומות פופולריות