מסטיקה


עשיתי כבר קציפת בזוקה,קרם בזוקה,וודקה בזוקה,אבל לא הכנתי אף פעם בזוקה.
כבר זה זמן שאני חוקר את עניין המסטיק,איזה חומרים נחוצים לשם כך ומהו התהליך.
בעבר היו מכינים מסטיק מ"מסטיקה",שרף שמפיקים מעץ אלת המסטיק,מעץ השיטה ועוד.כיום המסטיק הוא תוצר של נפט הנקרא,גומי בסיס.
להכנת מסטיק צריך את החומר העיקרי,הגומי,שיוצר מסטיק גמיש.גליצרין תורם להלחה ולצמיגות גם כן אך הוא לא הכרחי לפי כל המתכונים שבדקתי,והמתיקות שמגיעה מגלוקוזה או סירופ תירס.
מסתבר שהיה לי בבית את המסטיקה בכמות קטנה,אז החלטתי לנסות.
למסטיקה הוספתי סירופ תירס,וחיממתי בעדינות במיקרו.ע"י ערבוב נוצר מסה אלסטית ודביקה,ברגע שהתקררה התערובת טעמתי והטעם היה של שרף חזק מידי.רק לאחר שהוספתי אבקת סוכר בערך פי 4 מכמות המסטיקה,הורגשה מתיקות אך לאחר לעיסה קצרה מגיע שוב טעם השרף הלא נעים.אז ירדתי מרעיון המסטיק ממסטיקה,גם בגלל הטעם וגם בגלל הגמישות הלא מספיקה.אז החיפושים עכשיו אחר הגומי בסיס.
אני חושב לעצמי,איזה טעם של מסטיק הייתי יוצר,אם הייתי מגיש מסטיק במסעדה בתחילת ארוחה?עוף בקארי?עגבניה טרייה?

נ.ב. בגיל 21 תגיעו לירח

תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
אהלן מאיר.
מאיפה אפשר לקנות את המסטיקה במחיר שפוי?
שובב קולינרי אמר/ה…
אין לי ספק מדויק,אך בחנויות תבלינים,לרוב בשוק לוינסקי ניתן להשיג את המסטיקה.אין מחיר שפוי מידי אך אולי כדאי לרכוש כמות קטנה רק בשביל ההתנסות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש