אוורירי בכיף-2




אחרי יצירת קרמל אוורירי בעזרת סודה לשתייה,ונסיון ליצור שוקולד אוורירי באותה שיטה שלא צלחה,ניסיתי ליצור קרמל עם סודה לשתייה ולתוך הקרמל להוסיף את השוקולד.נוצר מעין עוגייה קשיחה שמזכיר מאוד בראוניז.לאחר הנסיון הזה,שאם הייתה צולחת יותר היא הייתה פריצת דרך ליצור שוקולד אוורירי בתהליך פשוט יותר מהדרך "הישנה" בעזרת וואקום.
אז מהי הדרך "הישנה"?
בתנאים ביתיים יצרתי את השוקולד האוורירי,בעזרת שוקולד מומס ואבקת קוקוס בשביל תוספת טעם שהוכנס לסיפון,ואז הושפרץ לכלי שמתחתיו מי קרח,לקירור והתייצבות מהירה של השוקולד.מה שהתקבל הוא שוקולד אוורירי למחצה עם בועיות קטנות.טעים,אך לא מספק.
בתנאי "מעבדה" יוצרים את השוקולד האוורירי כך:ממיסים שוקולד,מכניסים לסיפון עם 2 בלוני גז,מזלפים את כל התכולה לתבנית שאותה מניחים במכונת וואקום.מתחילים ביצירת הוואקום ועוצרים ברגע שהשוקולד מתרומם ומכפיל את הנפח.מניחים בתוך מי קרח את התבנית ומחכים להתייצבות השוקולד.ניתן להוסיף לשוקולד חמאת קקאו להתקשות חזקה יותר.
זה נשמע אבסורד להכניס אוויר לשוקולד,וא"כ להוציא אותו.אך הרעיון פשוט,צריך להכניס לשוקולד כמה שיותר אוויר,בשביל שיהיה כמה שיותר אוויר לשאוב ממנו.בתהליך השאיבה השוקולד מתחיל "לבעבע" ולעלות כתוצאה משאיבת האוויר,ונוצרים המון כיסי אוויר בתוכו.השוקולד נקרש מהיותו שוקולד,כך אפשר ליצור עוד דברים אווריריים מחומרי גלם שנקרשים בטמפ' החדר כמו קרמל,כבד אווז וכו'.עלית חשבו על זה קודם.
נ.ב.
על הדרך שמתי במכונת וואקום גם מרנג שאותו אפשר לייבש בוואקום במקום ייבוש בחום.מתלולית קטנה המרנג תופח ל"נשיקה גדולה".מגניב.

הגירסה הביתית


בגירסת הוואקום.

המרנג.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחזרה ליפן

מיקרו-ספוג

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש