טארט כבד אווז

כבד אווז תמיד נתפס אצלי כקינוח,הוא מתחבר היטב לדברים מתוקים והקלסיקה כבר הכתיבה זאת כששידכה ריבת פירות יער,ריבת בצל ועוד לחומר הגלם המפוטם הזה.
כמנה של כבד אווז יצרתי מה שנראה כמו טארט שוקולד שהוא למעשה טארט של כבד אווז עם מינון נמוך של שוקולד מריר על בצק פריך ,מעין פטה כבד אבל קצת שונה.הכבד אווז בושל עם שמנת מתוקה עם מעט מלח,אליו הוספתי שוקולד ויצקתי על הבצק האפוי.המסה השומנית מתמצקת אך נשארת רכה למגע ונעימה למאכל.בהגשה פיזרתי מעט סוכר על הטארט ושרפתי בעזרת ברנר לקבלת מעטה דקיק וקרמלי.
בריוש,מרנג מושחר,פטל טרי,קוויאר קסיס,ריבת פירות יער ואגוזי לוז מסוכרים היו תוספות למנה ביחד עם כבד אווז צרוב שנח על קרם סיגליות  ושטרוייזל קקאו.



לטארט-

200 גרם כבד אווז
100 גרם שמנת מתוקה 
חצי כפית מלח

מרתיחים את השמנת והמלח,מקפיצים קוביות כבד אווז במחבת כדקה ומעבירים לסיר עם השמנת.מרתיחים,מעבירים לבלנדר וטוחנים למחית חלקה.יוצקים לתבנית עם בצק פריך אפוי ומקררים ל4 שעות לפחות.


בריוש-

חצי קילו קמח לבן
70 גרם אבקת סוכר
100 מ״ל חלב
20 גרם שמרים
5 ביצים
175 גרם חמאה
15 גרם מלח

לשים במיקסר את הקמח עם החלב,סוכר,שמרים ו4 ביצים.לשים 15 דקות ואז מוסיפים את הביצה הנוספת,חמאה ומלח.ממשיכים ללוש עוד 15 דקות.מתפיחים לשעה,מניחים במקרר ל4 שעות לפחות.מניחים את הבצק בתבנית או יוצרים כיכר,מתפיחים,מורחים ביצה טרופה על הבצק ואופים בחום 180 מעלות,כ-35 דקות.


  



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש