מילפיי





פרץ של אהבה לבישול מראה את אותותיו בשקד בזמן האחרון והוא מבקש כמעט כל יום להכין משהו חדש ומפתיע,משהו שאף אחד לא מכין,אמירות שמזכירות לי את עצמי.לאחר שהכנו ביחד מעין מילפיי בעזרת קרקרים,עגבניות ומוצרלה לארוחת בוקר ושקד יודע כעת לבטא היטב את המילה מילפיי,התפננו להכין את הדבר האמיתי.

בצק עלים שרידדנו עם מעט סוכר,נכנס לתנור עם לחץ מלמעלה בשביל שהבצק לא יתרומם ושישאר דק,לאחר 20 דקות של אפייה,השחמה יפה של הבצק שהפך לדפים דקיקים ופריכים,חתכנו את הבצק למלבנים.
הכנו מבעוד מועד קרם פטיסייר שעורבב יחד עם קצפת שאותו מרחנו בין שכבות הבצק המתקתק-הכפיות מוכנות וקדימה...לאכול.עוד מתכון לרפרטואר של שקד.כיבדנו גם את הסבתות שיבינו שאינסטנט פודינג זה ממש לא הדבר האמיתי.



 
קרם פטיסייר

300 מ"ל חלב
300 מ"ל שמנת
150 גר' סוכר
1מקל וניל חצוי
40 גרם קורנפלור
150 גרם חלמון

מרתיחים את השמנת, החלב, הסוכר ומקל הווניל , טורפים את החלמונים והקורנפלור, עושים השוואת טמפרטורות עם תערובת השמנת והחלב ומחזירים לסיר.
מערבבים את התערובת עד למרקם סמיך מאוד.מקררים היטב,מערבבים היטב ומקפלים לקרם 500 מ"ל שמנת מוקצפת.

לבצק-מרדדים בצק עלים לגודל תבנית התנור יחד עם 3 כפות סוכר.מניחים על נייר אפייה ומניחים נייר נוסף מעל הבצק.שמים מגש על הבצק שייתן לחץ על הבצק בזמן האפייה.אופים כ-20 דקות על 180 מעלות עד להשחמה ופריכות מלאה.מצננים,חותכים למלבנים ויוצרים שכבות יחד עם הקרם.








תגובות

Hanita אמר/ה…
הבצק נראה נפלא! אפשר מתכון? :)
שובב קולינרי אמר/ה…
בוודאי,תסתכלי למעלה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש