מרק בצל







אף פעם לא משעמם עם ספירות.עם הטכניקה החדשנית הזו אני כבר מתעסק שנים והיא מרגישה לי כבר פאסה למרות החדשנות שבה,אך עדיין אפשר להמציא את הגלגל בעזרת הספירות,כמו למשל מרק בצל.



בשביל המרק בצל הייחודי שלי התחלתי בכך ששמתי בצל על גחלים בוערות,ממנו אני מכין מרק צלול של בצל מעושן,קונסומה בצל.אחרי שהבצל נחרך היטב,הנחתי אותו בכלי עם ציר ירקות לבישול של כחצי שעה עד שהנוזל קיבל את מירב טעמי הבצל,מסננים וזה מוכן.





מרק בצל קלסי מכיל בתוכו את נוזל הבישול ובו רצועות בצל,בצק אפוי שמונח על קערת המרק ועליו גבינה מותכת.
אני,לקבלת טעמי המרק הללו הכנתי-ספירות של בצל מקורמל שנטחנו עם מלח ונתנו את הטעם הנוסף והמתקתק יותר של הבצל וספירות של גבינת בושה.התלבטתי אם להכין גם ספירות של לחם אבל ירדתי מזה,למרות שאפשרי להכין גם אותם.

מה שנותר זה לחמם את המרק ואת הספירות יחדיו.לאחר טעימה אני יכול להגיד שהטעם מצוין והמפגש של הבצל עם ספירות הגבינה,פשוט מעורר את החושים.

ספירות בצל-

חותכים בצל אחד לרצועות ומאדים עם שתי כפות מיים בתוך סיר קטן,מוסיפים כף שמן ומקפיצים.מוסיפים מידי פעם עוד כף מיים,כך עד לקרמול מלא של הבצל.טוחנים למרקם חלק.מוסיפים על 500 גרם מחית בצל,5 גרם קלציום לקטט.

ספירות בושה-

ממיסים 100 גרם גבינת בושה עם 50 גרם שמנת מתוקה או חלב,מוסיפים מעט מלח.המרקם צריך להיות חלק ודי נוזלי,במידת הצורך ניתן להוסיף עוד חלב.
מוסיפים 2 גרם של קלציום לקטט לגבינה המותכת.

טוחנים ליטר מיים עם 5 גרם סודיום אלגינט.מזלפים ממחית הבצל והגבינה לתוך המיים..ממתינים כשלוש דקות ומוציאים מהמיים אל כלי קטן.









תגובות

‏אנונימי אמר/ה…
מתה על הבלוג שלך. מכורה לו. אבל למה את העיקר לא כתבת? אפשר מתכון לספירות? חודשים האבקות במקרר, לא התנסיתי איתם אולי הבצל והבושה יעוררו להתעסק עם האבקות. תודה
שובב קולינרי אמר/ה…
הי אנונימית.קודם תודה רבה לך על הפירגון.את צודקת,השורות של המתכון ברחו להן,הוספתי אותן למעלה בפוסט,תהני לך.אם יש שאלות אני כאן.
‏אנונימי אמר/ה…
בלוג מדהים , מכורה גם אני

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש