סופגנייה מסיפון



חג חנוכה הוא הטעים ביותר אחרי שבועות לדעתי.ככל שחולף הזמן חנוכה מתקרב,בחנויות ישנם כבר סופגניות ולי יש חשק אליהם יותר ויותר.
חשבתי על רעיון שלנסות  להכין בצק סופגניות מתוך סיפון,כי זו דרך קלה ומהירה כמעט בלי התעסקות של לישות ובכדי לבדוק את תוצאת האווריריות שתצא מהטכניקה הזו.

המתכון הוא מתכון זהה לזה של סופגנייה רגילה, רק יש להכניס יותר נוזלים לקבלת מסה קלה שתוכל לצאת בקלות מהסיפון.התהליך פשוט-לערבב את כל המרכיבים בכף כ-2 דקות בערבוב נמרץ,המתנה של חצי שעה לתפיחה קלה והכנסה למיכל הסיפון.







 בשביל יצירת הסופגניות יש להיעזר במצקת טבולה בשמן החם ואז זילוף עדין של הבצק אל המצקת,כמה שניות והופכים.




חום יחסית נמוך כמו שמטגנים סופגנייה רגילה לא טוב לסופגניות סיפון הללו מפני שהם כל כך אווריריות אז השמן חודר דרך כל הבועות שקיימות בבצק והופכות אותם לספוגות שמן.יש לטגן בחום של כ170 מעלות לקבלת קרסט מהיר וכך התוצאה מושלמת.








המרקם הפנימי ספוגי,החיצוני פריך,מה שנשאר זה לזלף ריבת דובדבנים ולפדר באבקת סוכר.
מסה שנשארה לי מחוץ לסיפון טיגנתי גם כן בעזרת יציקת התערובת עם כף והתוצאה טובה מאוד.



250 גרם קמח
220 גרם חלב
50 גרם סוכר
5 גרם שמרים יבשים או 10 טריים
כפית ברנדי
25 גרם חמאה רכה מאוד
1 ביצה

מערבבים את כל המרכיבים יחדיו כ-2 דקות בעזרת כף.מכסים את הכלי וממתינים חצי שעה.מעבירים למיכל סיפון,סוגרים ומכניסים בלון גז אחד,מנערים היטב.מחממים שמן לטיגון,מכניסים מצקת קטנה לתוך השמן החם בשביל שהבצק לא יידבק אליה ומזלפים מעט מהבצק לתוך המצקת.מוציאים את הבצק בעדינות מהמצקת והופכים לאחר שצד אחד זהוב,מוציאים לאחר ששני הצדדים שחומים ויפים,מעבירים לכלי עם נייר סופג,ממלאים בריבה ומפזרים אבקת סוכר שהסופגניות מתקררות מעט.
בהיעדר סיפון אפשרי להשתמש באותה תערובת ולצקת בעזרת כף אל השמן החם מהתערובת.





תגובות

‏מיכל אמר/ה…
מטורף לגמרי. אדיר אתה! נראה מעולה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש