יום ללא בשר




קמפיין של יום ללא בשר בראשות מיקי חיימוביץ' קיבץ אתמול 12 שפים במסעדת יונה,לבטא את היצירה של כל אחד לגבי אוכל צמחוני,טבעוני או בשביל שהאוכל לא ישמע מוזר,חולה וחסר טעם-מנות ללא בשר.
המודעות הגוברת בעולם לגבי גרימת נזק לסביבה של כל תעשיית הבשר למיים,לחקלאות,אפקט החממה ובכלל לכדור הארץ שלנו,הביא אנשים בארץ ובעולם לפרוייקט הזה של יום שני צמחוני,דבר שיחלחל למודעות של כלל הציבור ויגרום אפילו במעט לשינוי בתפיסה ולהכניס את כל עניין תעשיית הבשר לפרופורציות,פרופורציות כגון אלו שמספר העופות והבקר הנשחטים בשנה הוא פי 5 ויותר מכמות אוכלוסיית העולם.





אז אייל לביא הגיע וגם שאול בן אדרת שהרהיב עם חצי דלעת ענקית צלויה שבתוכה ארטישוקים ירושלמיים,אספרגוסים ושלל עשבים.גם רונן השף של מסעדת יונה תרם מהיצירות הקולינריות שלו,רושפלד שלח נציג מטעמו וכו' וכו'.


 מכירים את זה שמצד שמאל?
 אנחנו הכנו מנת דפי פסטה עם ארטישוקים,עגבניות צלויות ורוטב גבינה כחולה ועוד מנה של פולנטה,פטריות פורטבלו צלויות,שמן כמהין וביצי שליו עלומות.היה טעים.
אבל אין מה לעשות הרגיש שחסר משהו,אזיה קבב או נתח פילה לצד כל מנה,אנחנו חיות כשמדובר באכילת בשר,אבל אם נשקיע קצת יותר מחשבה באכילת ירקות ופירות,דגנים וקטניות אולי נצליח לשנות צעד אחר צעד משהו קטן בשביל האנושות.או כמו ששאול בן אדרת אמר-"גברת,התבשיל ירקות הזה הוא עם נגיעות קבנוס."

                                                                   כן,אפילו לערוץ 2 הגענו.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש