עשור של עשייה

בימים האלה אני חוגג 10 שנים להיותי במקצוע הכי טוב בעולם.עשור גדוש בכל טוב של עשייה ויצירה,חלום שהגשמתי לעצמי ותודה גדולה אני חייב לשירי בזה שתמכה בי מההתחלה.



אז איך הכל התחיל?
האמת שתמיד אהבתי לבשל,אבל נקודת מפנה זכורה לי כשהייתי במילואים ואז שאל אותי אחד החבר'ה(לאחר שנשאלתי מה אני רוצה ללמוד ואמרתי-לא יודע)מה אני אוהב לעשות.אז,פתאום קיבלתי הארה,אני אוהב,אבל ממש אוהב לבשל,אולי הגיע הזמן לפנות לכיוון הזה.עוד זכור לי שמצאתי על ספסל מחוץ לעבודה,חוברת של גומיו,דירוג מסעדות שקיים בכל העולם ושפעל בארץ לכמה שנים בודדות עד שנת 2003.מצאתי את החוברת של 2001 והתחלתי לקרוא את תיאורי המנות ממסעדות כגון קרן,מול ים,כפות תמרים,רושפלד שזכה לדירוג הגבוה ביותר אי פעם בארץ ופשוט הוקסמתי ממה שאני קורא והלכתי לקנות את החוברת של שנת 2002-2003,שתי החוברות שמורות אצלי עד היום.
הדברים האלה דחפו אותי ללכת וללמוד בישול.











אז הנה אני,סוף קורס בתדמור,אני מקבל תעודת גמר,מאושר עד הגג.10 חודשים של כיף,עם שיטת לימוד עתיקת יומין,אבל מה איכפת לי אני  בעננים.


בתדמור למדתי את מיומנות החיתוך,שיטות בישול ואיך לבשל אוכל עם שמנת של ריצ'.
התמונה שלמטה היא אחת המנות האחרונות של הקורס,חזה אווז עם עגבניות שרי ותפו"א קריספיים, מבחינתי זו פרזנטציה עילאית.שימו לב מעכשיו את השינויים במנות בכל תקופה ותקופה ואיך אני תופח לאט לאט והכרס גדלה.
שיעור בפסטה

את הסטאז' אחרי תדמור התחלתי במסעדת "ברונו" הכשרה של אייל שני,אייל שני הקסים אותי בפילוסופיה שלו ולשם נמשכתי בלי קשר לכשרות.
בזמן הסטאז' הראתי את יכולותיי בהתעסקות עם בצקים ושאר הכנות,כך שהתחלתי מיד אחרי הסטאז' לעבוד במשרה מלאה בברונו,שם למדתי להכין את ה-פוקצ'ה של אייל שני,להתעסק בשלל ירקות שאיתם יצרו סלטים נהדרים למנות ראשונות ולמדתי לנהל אירועים דרך החברה שכוללת את "ברונו" וקייטרינג "מלח הארץ",גם עליו הופקד אייל שני.
התמונות הנ"ל לקוחות מתחרות שנערכה במסעדה ובה בוקששתר ואייל שני שפטו.
החבר'ה במטבח





ואז הגיע פרץ הבישול האין סופי,לבשל בבית,בטיולים,לנסות דברים חדשים,לאפות,ללוש,להקפיץ.


גם חומרי הגלם החלו להשתכלל בבית.אם לפני זה הייתי שותה מרק נמס בכוס ואוכל קבבים מוכנים,אז כעת השיפודים הם מאנטריקוט טרי,הקבב עשוי על ידי ובשביל לפנק את המשפחה ליהטתי עם צלעות של בקר ושוק טלה.




למילואים יש קשר ישיר עם אוכל,כך שסופחתי מיד למטבח,למרות היותי לוחם,כך שויתרו לי על שמירות וסיורים,רק בשביל שאני אבשל.
אז אחרי שהשתזפנו...(באמצע חברון)
נתחים של בשר הונחו על הגריל...
באתי מוכן עם תבניות סיליקון,הכנתי עוגות,פנקייקים,לחמים חמים לארוחת צהריים,חומוס טרי,פיצות,פוקצ'ות ואפילו...

קרם ברולה



יחד עם זאת,התחלתי להכיר מסעדות ולצאת לסעוד בהם בשביל להכיר דברים חדשים.כל סעודה בארקדיה,מול ים וכו' ריגשה אותי ולימדה אותי עוד ועוד דברים.

אחרי שנה ב"ברונו",החלטתי לצאת להפסקה של חודש למסעדת "רפאל",שם למדתי סטנדרטים ואיכות מהם.
שם פגשתי אוכל מבוצע היטב,עברתי בפס קר ובקונדיטוריה ואז חזרתי ל"ברונו",שם התחלתי לפקד על המטבח בתור סו שף.

המקצוע הזה נכנס לתוך החיים האישיים,עד לבית,איך לא,ובבית לא הפסקתי לנסות,לחדש לי ולשירי במנות חדשות.אם הייתי טועם משהו כלבבי במסעדה הייתי מפענח אותו,לרוב בהצלחה ואז מגיע הבייתה ומכין אותו.



זו העוגה ליומולדת שלי ששירי הכינה לי,אותי יחד עם סיר של ביסק סרטנים.
אחרי הרפתקה קצרה ביותר בניהול מטבח של גן אירועים,הגעתי ל...מסה.
מסה זה בית ספר,שם יש הכל,קצב,סומלייה,קונדיטוריה,שף דגול,כך שדחפתי את עצמי ללמוד הכל ולטעום מכל הבא ליד.
מסעדה שאף פעם לא משעמם בה ובתור אחד שמשתעמם מהר הרגשתי שהגעתי למקום הנכון.
ואז הגיעה תקופת התחרויות.

מי שעוקב אחר הבלוג מבין כבר שכמעט כל שנה יש במסה תחרות טבחים בה כל אחד בא לידי ביטוי ביצירה של עצמו,לא דבר מובן מאליו במסעדה.

אני,שעדיין בשלב הזה עדיין לא מגובש מבחינת סגנון  בישול,השתוללתי על הצלחת עם מה שקראתי לו-טעימות פירות ים.
סקאלופס עם חמאת יוזו,חמאת אשכולית אדומה ותפוז.טפיוקה גזר עם טונה צרובה ויין אדום ומולים ממולאים באורז והרבה עשבים וגרידת לימון,אותם יצא לי לאכול בטיול בטורקיה.המולים יושבים על ג'לי מיים שנטועים בתוכו מיקרו עלים.
סה"כ מנה יומרנית של טבח מתחיל שרוצה להראות כל מה שהוא יודע.זה נותן לי חשק כרגע לקחת את אותו הרעיון ולבצע אותו נכון וטוב.מיותר לציין שלא זכיתי בתחרות,למרות שאר דעות הטבחים שאוכלים בעיניים וראו מנה יפה,אבל אני סה"כ ידעתי שזה עדיין לא זה.


4 חודשים לאחר שהתחלתי במסה,ניגשתי לתחרות בחסות עיתון "לאשה" שרצו זוגות שמבשלים יחד.
לאחר שהגשתי מועמדות,נבחרנו ל10 המתמודדים בגמר שצריכים לבשל לכ-200 איש.
המנה שלנו-בייבי חצילים ובצלים ממולאים כבש ופירות יבשים,עם סלט שומר וקוסקוס סגול שהחלטתי לעשות בבוקר התחרות לאחר שקיבלתי הארה פתאום מיד כשהתעוררתי,קוסקוס סגול.




לא סתם שירי כל כך מאושרת...
זכינו במקום הראשון ובפרס של מטבח בשווי 30 אלף שקלים.
השופטים המכובדים-עמיר אילן,שלום קדוש ובני סיידא
שירי מפלרטטת עם ציפי שביט שטועמת את המנה שלנו




התחרות הבאה-תחרות לשפים צעירים אליו ניגשתי ממש ברגע האחרון.שלחתי צילום של מנה שהכנתי במסעדה בסוף משמרת לילה, שהייתה צריכה לייצג את המטבח הישראלי החדש,שילוב של ישן וחדש,בית של אמא עם אמירה אישית.לאחר שחשבתי על כמה אופציות כמו צלעות עטופות בקרסט פלאפל,החלטתי.חיכיתי שכל המטבח התרוקן,שאני אהיה לבדי ואז הכנתי,צילמתי ושלחתי במייל,זה היה היום האחרון שאפשר לשלוח.נבחרתי לעשירייה שתגיע לבשל בתחרות,יחד עם כמה מוכרים כגון אלו בתמונה,סבינה ולדמן ויניב גור אריה.
זו המנה-מוסר בקרסט של דואה שזה תערובת תבלינים מצרית,מרק מלוחייה,תבשיל גבעולי מנגולד,סלט שומר וקציפת שיפקה.


לאחר הכנת המנה והגשה לשופטים,פנה אליי ארז קומרובסקי ושאל אותי-תגיד לי,אתה על סמים?
השאלה הפתיעה מאוד והוא אמר לי שהקציפה נראית לו מאוד פסיכודלית והזכירה לו משהו מעברו הרחוק...
הגעתי לגמר של חמשת הפיינליסטים ומשם זה נגמר,לא נורא.
כל תחרות נתנה לי כיוון,הבנה ופרופורציות להבין איך לגבש מנה ואיך לקחת את התחרות בקלות.





לאחר 9 חודשים אינטנסיביים במסה,החלטתי שצריך להתרענן קצת,אז עברתי לחודשיים למסעדת "פנגיאה" שהייתה ממוקמת בהרצליה והייתה פורצת דרך וסופר יצירתית.לאחר ארוחה בפנגיאה הבנתי שזה הסגנון בישול שלי,שזה מה שאני אוהב,זה מה שאני רוצה,אוכל טעים,מפתיע,מרגש ולא בנאלי.
בפנגיאה למדתי דיוק,אסתטיקה,שילובי טעמים ותרגום של רעיון למציאות על הצלחת.
לאחר חודשיים פוריים,חזרתי למסה ומשם לעמדת סו שף ,זאת לאחר שהרגשתי שאני מוכן,אבל באמת מוכן לתפקיד.
לא הייתי חושב על דעתי לקחת תפקיד זה בלי מספיק ידע וניסיון.לשלב הזה של הגישה והחשיבה מגיעים לאחר זמן מסוים של התמקצעות,שלב שהרבה טבחים זונחים וחושבים שברגע שיצאו מלימודים הם מוכנים כבר לעמוד בראש מטבח,אז זהו שלא,אין קיצור דרך.





ואז שקד נולד.
בתור אחד שאוהב לנסות ולחוות טעמים,כך האכלתי והרגלתי את שקד להיפתח לשלל טעמים וחומרי גלם,אמרתי לעצמי-חסר שהילד שלי יגיד שהוא לא אוהב משהו מסוים לאכול.




 בשלב הזה,התחלתי לרקוח דברים שונים ומשונים,לטעום,לנסות ולפתח דברים חדשים.

בין המנות הראשונות שיצרתי הם אלו-

וולדורף של חלב קוקוס,תפוחים וסלרי,קרם תפוח עץ וחמשת התבלינים,צלופח צרוב וקרם רימון
 שרימפס על חציל במרינדת קרמל סויה חריפה ורוטב עגבניות שרופות
 טרטר טונה על גספצ'ו מלפפון וגרניטה מלפפון
 טונה צרובה,אטריות סובה ורוטב תפוז וחרדל
 סשימי מוסר,פרחי זוקיני ומה שנראה כמו חומוס זה קרם אגסים וארל גריי.


ואז הגיע הגל של הבישול המולקולרי לארץ.אני שכבר חווייתי ב"פנגיאה" את טופ המולקולריה הגסטרונומית עוד לפני שהכרתי את המושג,כל כך התחברתי לסגנון כי האופציות הם רבות ומאוד מפתיעות,התחלתי להתנסות בשלל האמצעים שעומדים ברשותי,בזכות זה שאביב(משה),הביא לארץ את כל האבקות והמייצבים למינהם מספרד,לאחר ביקור באל בולי.
קציפות,קציפות,קציפות,בלי סוף,הכנתי קציפות מכל חומר גלם קיים,קציפות מסיפון,קציפות בעזרת לציטין  שאותם מקציפים בעזרת בלנדר ידני-מכבד אווז,פלפל חריף,קקאו,לימון כבוש,ביסק סרטנים,אספרגוס ועוד ועוד ועוד.
בשלב הזה גם המנות החלו להיראות יותר טוב על הצלחת(חוץ מזה שהצילומים עצמם יצאו לי לרוב מטושטשים) והתחלתי למזער את הדברים על הצלחת ולדאוג שיהיה בינהם קשר והרמוניה.

כבד אווז,קציפת בזוקה,עגבנית שרי מסוכרת,פרלין כבד אווז ופילה תפוז קפוא
פירות ים בביסק סרטנים,קציפת לימונים ומקל לחם עטוף בקוקוס
אמרתי מטושטש,לא?-דג נא,בננה מוחמצת,מרווה בריח אננס,שבבי קוקוס טרי,קציפת אבוקדו וגבינת עיזים.
אספרגוס על קרם כרובית,קציפת אספרגוס,קרמל זיתים ו"רביולי סלק" במילוי תפוח עץ

במקביל החל אצלי השיגעון של הספירות,ספירות מכל דבר,בכל צבע וגודל אפשרי.

תפוח בדבש-ספירת תפוח עץ ואבקת דבש


טונה טרייה,ספירת צ'ילי ויוגורט עם מי ורדים

ספירת חציל,במיה ויוגורט
ספירת זית,מלח שחור,לאבנה,קרם רוזמרין,אבקת שמן זית וטוויל לחם

בארוחה ראשונה בשביל ליחצ"ן את רעיון הבישול המולקולרי במסה,הכנו ארוחת טעימות לדניאל רוגוב ז"ל שכתב בעיתון "הארץ".זו הייתה ארוחה מאוד ראשונית עם גיבוב של דברים,חלקם טיפשיים וחלקם מוצלחים.

קחו למשל את ה"סלט חסות".ג'לי של חסה,עורבב יחד עם חסות טריות והאמת שבלי קשר עם סוכריות קופצות מלמעלה.
לעומת זאת,"סוכריות" כבד אווז,פטה כבד שעטוף בג'לי בטעמים היה טעים וטוב,למרות שפה עוד לא ייצרו את הג'לי הגמיש והג'לי היה נקרע לי כל הזמן.
ואז הגיע קרב סכינים.
הצלחתי לשכנע את אביב לגשת לתכנית לאחר נסיונות רבים וברגע שנקבע התאריך לתכנית,התחלנו להתאמן במסעדה על מנות שונות,על זמנים וממש יצרנו לנו תכנית עבודה.

אל התכנית הגענו חדורי מוטיבציה ונלהבים ביותר ולבסוף ניצחנו את השף סטפן הנהדר שעמד מולנו בתחרות שהמרכיב המרכזי שלה זה ביצים.
התכנית הובילה אותנו לעונה הבאה נגד אלפרדו רוסו האיטלקי שבה הפסדנו במרכיב מרכזי שהוא פסטה,נגד איטלקי עם פסטה זו בעיה גדולה.
אחרי העונה הזו צילמנו עוד תכנית יחד עם סטפן מבשלים בבסיס חיילים בדרום


הנה כמה סרטונים מאחורי הקלעים-הראשון,אנחנו בהמתנה לתור שלנו,שלפנינו היה יוסי שטרית,אז במסעדת ויולט,פספס את הניצחון בשתי נקודות לאלפרדו.


וכאן לאחר שנגמר הזמן-הוצאנו את המנות לשופטים כשהמצלמה כבר לא מצלמת.








ואז הכרתי את 4 השותפים שלי לשנים הבאות 



יומי

חביב
איתי

עופר
4 סו שפים משכמם ומעלה,שכיף לעבוד איתם ולהיות במחיצתם,חבורה כזו לא מוצאים בכל מקום.




בהמשך,המנות החלו להשתכלל,יצרתי במסה ארוחה מולקולרית בלעדית בהזמנה מראש,עם מוטיבים מפתיעים ומעניינים,שאותה פודיז רציניים היו באים לאכול ולחוות את מה שלא חווים בהרבה מסעדות בארץ.


פילה בקר,רוטב אספרסו,קרם תמרים ותפוחים בוואקום

             מנת דגים נאים שלכל דג מותאם ספירה באותו צבע וקרם באותו צבע.

סלמון עם "רביולי" אפרסמון קרם אפרסמון ויוזו וספירת יין שזיפים
מוסר עם קרם תפוח עץ וווסאבי,"רביולי" תפוח,ספירת שרדונה וטוביקו ירוק
טונה עם קרם היביסקוס,ספירת קברנה ו"רביולי" סלק
באמצע-אצות היג'יקי

סלט-מלון הוא הכלי קיבול של הסלט,חסות,אנדיב ופונדו גבינה כחולה מבפנים,בנוסף גם טוויל של פאלפ תפוז(כל החתיכות פרי),קציפת מלון,טוויל פטל מסולסל
עגבניה-ספירות זרעי עגבניה בכוס וויסקי,ספגטי מוצרלה,עגבניית שרי במילוי גבינת עיזים ובזיל על קרמל זיתים
פילה בקר,רוטב ליקריץ ואשכולית אדומה עם פולי קקאו
טונה-קרפצ'ו תפוח עץ מושרה במירין ולימון,טפיוקה היביסקוס,רביולי תפוח,זרעי כוסברה מקורמלים ורביולי תפוח
עוגת גבינה עם פירות,גלידת עוגת גבינה עם גרניום ושפורפרת עם גנאש שוקולד וארל גריי
סשימי אינטיאס עוטף כדור אורז ומעל 3 סוגי שומשום וסורבה עגבניות מעושנות,טונה עם קוויאר לימון וקרם חמציץ וסלמון עם קרם גזר חמצמץ ובאמצע ספירת סוביניון בלאן.
כאילו פיצה-רוטב עגבניות,ספגטי מוצרלה ומקל פוקצ'ה
כאילו חומוס-עוגת גבינה שהפכה לממרח,"חריף" מקיווי,"שמן" מקרמל ו"פפריקה" מאקת פירות יער.מנגבים עם טורטיות פריכות מתוקות.
ארטיק כבד אווז,פרלין כבד אווז,נתח צרוב של כבד אווז,קציפת בזוקה וטוויל קרום חלב בטעם למון גראס
קונסומה של תפו"א מעושנים,שרימפס וטוויל תפו"א

הצטרפתי בתקופה הזו לערב מיוחד ב"כתית" בשביל לצפות בארוחה שיצר שם דניאל פקאר,ישראלי שעובד שנים בספרד במסעדות החדשניות הנחשבות.הייתי במטבח לראות ולחוות מנות יצירתיות,שם דניאל צבע נתחי דג נא בדיו של דיונון שנתן לדג גוון כחול כהה יפהפה,ביצת "זהב" בבישול איטי,מרשמלו בננה ופטרוזיליה ועוד.

הנה כמה סרטונים מאותו ערב





ואז גפן נולד.
גפן ושקד מאוד נמשכו למטבח ועדיין נמשכים למטבח,מסתכלים עליי ומתעניינים,למדו לחתוך,לערבב ולהקפיץ מחבת.
הטעם שלהם פלצני משהו,המנות האהובות עליהם-דג וניוקי,סושי,אבל לאו דווקא,הם יכולים להסתפק גם בנקניקיה בלחמניה

הנה יצירה של שקד,לחם ממולא לקינוח



ואז הבלוג נולד.אוסף גדול של ידע ותמונות,גרמו לי לפתוח את הבלוג שלאחר מחשבה קלה קראתי לו שובב קולינרי,מפני שחביב היה מכנה אותי כך ועד היום הוא דורש תמלוגים על השם.
התמונה הראשונה ששמתי בבלוג הייתה של כל המשפחה,הנה היא.






היום הילדים נראים כך-




שירי,בגלל היותה מעצבת גרפית ,לאחר שנה להיווסדו של הבלוג הכינה לי לוגו,הראשון היה כזה.

לאחר מחשבה נוספת הוא ישתנה לזה הקיים עד היום
מעבר לזה שירי הכינה לי לכל עונה,חג ומועד לוגו מיוחד,הנה מצעד כל הלוגואים-















































במסגרת הבלוג יצרתי גם קומיקסים בעזרת שירי ,קומיקסים של אוכל יפים ומצחיקים

קומיקס-ארוחה עם חברים

קומיקס-איך נוצרת מנה

קומיקס-סופר שף




הנה הצצה להכנות של הקומיקס מאחורי הקלעים,קומיקס שלקח כמעט שנה ליצור.






אפילו אביב המליץ ברשת על הבלוג.



אז מה עוד היה?
השתתפתי בשלל אירועים מעניינים שאין מקום להכניס לכאן את כולם,הנה מקבץ קטן מהאירועים הגדולים וההפקות שלקחתי בהם חלק.



לכבוד חמש שנים למסה גי מרטן,שף צרפתי בעל 3 כוכבי מישלן ,הגיע לבשל במסעדה,העמיד מנות לתפארת ומסה הייתה כמרקחה.
כל המטבח רעש וגעש במשך 24 שעות לאור הדרישות של גי,מתבניות מיוחדות שהוזמנו מראש,ללובסטרים כחולים,קינוחים מורכבים וערימת אפונה טרייה שדרש שתקולף מקליפתה...


הקינוח של ג'י מרטן,מגדל שוקולד מרוסס בחמאת  קקאו,בפנים ישנם קרם גבינה,קולי פלפלים,סורבה פטל וסבלה זיתים,מיוחד,מלהיב,מוזר ומעניין כאחד.


אירוע גדול לכבוד 35 שנות עשייה של שלום קדוש,אותו כיבדו כל השפים המכובדים של ארצנו ועוד כמה וכמה שפים מכוככבים מכל העולם.בתמונה הנמצאת למטה אפשר לראות את חיים טיבי וירון קסטנבאום ובינהם מרחוק יבול בן נריה,בזמנו אצל רושפלד,כיום במסעדת טיאזו.


 בישלנו  ב- האח הגדול
היינו אחראים לכל עניין האוכל ב חתונה של הבן למשפחת תשובה


עזרה בהפקת ספר הסנדוויצ'ים של אביב.
בעין חדה ובלתי מזוינת אפשר לשים לב בתמונה שלמטה,על העיתון בערבית ישנה תמונה מושתלת שלי עם שירי והילדים,הכיצד?בזכות שירי והיכולות הגרפיות כמובן.


שיתפתי פעולה לתקופה קצרה עם אתר xnet,שם פרסמו כתבות מפוסטים של הבלוג שלי והפקנו מידי פעם מתכונים וצילומים לחגים.


התארחתי בבית של דנה מלמד במסגרת הטור שלה ובישלתי לה לזניית בשר טעימה טעימה.

וגם עשינו יחד הפקה של מנות מחופשות במיוחד לפורים

חברתי לעוז תלם והדוגמנית צליל סלע בשביל הבלוג המצולם שלה.

שיתוף מתכונים מהבלוג לנענע אוכל.

לקחתי חלק מצוות טועמים של סופגניות לכתבה בכלכליסט.

העברתי סדנאות על הבישול המולקולרי

והעלתי את הפרטים שלי לאתר שפים.



בחו"ל כל טיול נהיה טיול קולינרי,שחובה לבקר במסעדות נחשבות ולטעום מכל טוב הארץ בו אני נמצא.

בברצלונה,חוגג במסעדות טאפאסים ומסעדות יוקרה




במסעדת פאט דאק








באיטליה,בולס פיצה וטורף כמהין


בריביירה הצרפתית משתכר
מתחכך בשפים נודעים

ומפספס את הטיסה חזרה הבייתה




בבית תמיד היה סיבה למסיבה,אם זה ארוחת טעימות לשירי לכבוד היומולדת או סתם כך במיטה לפני השינה עם סלט אווז ועוד דברים טובים.





 ניסויים במטבח הביתי היו על בסיס קבוע,כל פעם חושב ומפתח דברים חדשים.

במקרה כאן עוטף חציל,סוכריות ואבטיח בג'לי שקוף,במקרים אחרים מכין קרמל מאיזומלט,מכין פנקייק מחלב בלבד בלי קמח ועוד ועוד.





ההשראה שלי תמיד נלקחה מהסביבה שלי ,כך למשל הכנתי סשימי שנראה כמו צונאמי,יום אחרי הצונאמי שביפן.
הכנתי קונדום עם קרם סחלב,נראה טוב,לא?
עוד יציאות טובות  שאני אוהב-ניוקי גזר,בלי קמח וביצים,על קרם אפונה,שמן כמהין וספגטי מוצרלה
 "ספוג" קפוא של פלפל חריף


בין היתר עשיתי פה ושם סדנאות וארוחות פרטיות.

ג'ם סשן בסטודיו של יאיר פיינברג
 סדנת בישול שיזמתי בגן של שקד
 הפקת יומולדת לשקד עם חנקן נוזלי,מכונה להכנת צמר גפן מתוק וקציפות מסיפון.
עוד סדנא בגן של שקד





 ארוחה פרטית ל25 איש שבה הכנתי קינוח לאורך 4 מטר של מראות עם מוס קפוא מתוך חנקן נוזלי,מקרונים,פירות ועוד.
גם שירי הייתה לפעמים מצטרפת לסדנאות,היא סתם משחקת אותה שהיא לא אוהבת לבשל,פשוט יש לה אותי אז זה עושה לה את החיים קלים יותר.

זהו,זה סיכום העשור שלי.היה כיף עד כה ובעיקר טעים.ומה בהמשך?
כתבתי כאן בבלוג לפני כמה חודשים לגבי עזיבה שלי את מסה לטובת הובלת מטבח של מסעדת שף שתיפתח במתחם שרונה,דבר שירד מבחינתי על הפרק בגלל עיכוב בזמנים ומחלוקות כאלה ואחרות.

אז מה בהמשך?

ימים יגידו...

תגובות

Oz אמר/ה…
מרגש לקרוא ולעקוב אחרי היצירות שלך!
iris אמר/ה…
לונה פארק של 10 שנים!
כיף גדול!
ברכות על הכול
iris אמר/ה…
יופי של פוסט
כיף של חוויות ומנות
משפחה מקסימה
ברכות
‏שרית מיטלמן אמר/ה…
וואהו !!! פוסט מקסים ועל התמונות המרהיבות אין בכלל מה לדבר !!
רואים בתמונות את הכשרון והיצירה והרעיונות המדהימים.
מאחלת לך שתמיד תמשיך להתפתח, ליצור ובעיקר להנות.
ביסטייל אמר/ה…
WOW מרתק
איזה יופי של אבני דרך בחיים
יום אחד זה יהיה ספר
טל אמר/ה…
פוסט מרתק! מחכה לפוסט של עוד 10 שנים.
מה עם המסעדה שלך? מתי אתה פותח?
עדן אמר/ה…
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
שקמה אמר/ה…
מדהים!
Unknown אמר/ה…
וואו, חתיכת מסע ב"שביל הזכרונות" הבאת כאן :-)

נראה שזו לגמרי רק ההתחלה ועוד מצפה לך רבות... בהצלחה!!!
Unknown אמר/ה…
חתיכת מסע ב"שביל הזכרונות" נתת לנו כאן...
בכל מקרה נראה שזו רק ההתחלה ושלגמרי יש עוד למה לצפות... :-)
בהצלחה!
Unknown אמר/ה…
איש יקר אני מאחל לך המון שנים של עשייה פוריה ויצירתיות הרומן ביננו התחיל בלייק שעשית לי באינסטגרם ומשם מתמונה לתמונה ועד לבלוג נשאבתי לקסם של הפשטות הצניעות והכישרון המתפרץ שבך מבלי לפגוש אותך פעם אחת עזרת לי ללמוד להחכים ולקבל השראה את האוכל שלך לא טעמתי עדיין מטעמי כשרות אבל תיהיה בטוח שגרמת לי להרהורים לגבי הקשר שלי עם התנך חח זה לא מובן מאליו איך שאתה חולק ידע עם כל מבקש ואני אישית מעריך זאת מאוד ליאור לוי liorlevi25 באינסטגרם
עודד אמר/ה…
מרשים מאד! איזה כיף ליהנות מהעבודה. הצטערתי לקרוא שירד ענין המסעדה בשרונה...
אני עדיין מנסה להבין איך הצלחת לגרום לילדים להמשיך לאכול ולאהוב אוכל אמיתי. האינדיאניות שלי היו אוכלות הכל כי טעמו הכל בבית, אבל אז הגיעו לגן מועצה וכל החינוך הקולינרי שנתתי להן הלך פייפן. הן עדיין אוהבות דברים מיוחדים וטובים ואוהבות לבשל אתי, אבל הרבה יותר בררניות באוכל.
עדן אמר/ה…
בהחלט מרשים ומרגש !
מאוד כיף ולא מובן מאליו שברגע שיש לי שאלה אני יכול לפנות אליך, כל דבר אפילו קטן, אתה מסביר, נותן מתכונים, אין סודות. זה נפלא!
תודה לך, המשך כך עוד שנים רבות.
Unknown אמר/ה…
מאיר היקר!
פשוט תענוג כל פעם לקרוא את הפוסטים שלך, תמשיך לכתוב וליצור דברים מוזרים ומדהימים.
שיהיה המון בהצלחה בהמשך הדרך, ומקווה שעוד תיהיה לנו את ההזדמנות לעבוד ביחד.
שובב קולינרי אמר/ה…
ניצן היקר,
תודה רבה לך,שיהיה לך בהצלחה בהמשך דרכך.
דני אמר/ה…
פוסט מרתק. רואים היטב את ההתקדמות שעשית לאורך העשור ובייחוד המהפך שהביאה ההכשרה במטבח המולקולרי לבישול שלך. אני מקווה לבקר אצלכם במסה בקרוב לרגל אירוע מיוחד.
שובב קולינרי אמר/ה…
תודה רבה על כל הברכות והמחמאות,תמשיכו לצפות בבלוג לעוד חידושים והפתעות
‏מיכל דוברובינסקי אמר/ה…
מרתק ומרגש, אין כמוך. איזו דרך עברת, ממש מסע. כל הכבוד ובהצלחה בהמשך הדרך!!!
שובב קולינרי אמר/ה…
תודה מיכלי

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש