אתגר האפייה



אתגר האפייה שקיבלתי אני ושאר הבלוגרים בסדנא של ארז קומרובסקי,הוא ליצור מאפה כלשהו מחבילה ובה שלל מרכיבים.בערכת אפייה שלי היה חציל,צנוברים,דבש וקמח המתאים לפוקצ'ות ופיצות.
הגלגלים החלו לעבוד-חשבתי על מאפה שושנים עם בשר,צנוברים וחצילים,אפילו לקחתי את הרעיון לעוגת שמרים עם ריבת חצילים וצנוברים.אבל בסוף,חשבתי על פשוט וטעים-פוקצ'ה עם קרם חציל לימוני,שמעל פלפלים קלויים ועגבניות צלויות,גבינת פטה,עלי סלרי ובסלמי מצומצם יחד עם דבש.
הצצתי לבלוגים של האחרים כמו מטבחונט,מה יש לאכול,אוכל מכל הלב,פשוט מבשלת,טולטולים בשביל לבדוק מה עלה בגורל אצליהם ומה הכינו גם כן.מסתבר שאף אחד עדיין לא הזיז עניינים,אז חבר'ה קדימה לעבודה,תתפיחו את הבצק ולא לשכוח להביא לי טעימה...וירטואלית.

פוקצ'ה ים תיכונית

500 גרם קמח פוקצ'ה
20 גרם שמרים
300 מ"ל מיים
20 סוכר
15 גרם מלח

1 פלפל קלוי
5 עגבניות שרי חצויות
10 עלי סלרי
50 גרם גבינת פטה
כף צנוברים קלויים

1 חציל קלוי על האש
1 לימון
2 כפות שמן זית

5 כפות חומץ בלסמי
1 כף דבש

מערבבים את כל מרכיבי הבצק ולשים במשך 7 דקות.מתפיחים לשעתיים.מניחים את הבצק על מגש עם נייר פרגמנט ומותחים את הבצק בידיים ליצירת פוקצ'ה מוארכת.מניחים למנוחה של רבע שעה ואופים א"כ בחום 230 מעלות לכ-15 דקות עד להזהבה.

מבשלים בלסמי ודבש עד למרקם סירופ.
מערבבים את העגבניות שרי עם מעט מלח ושמן זית ואופים בתנורבתנור בחום 230 מעלות ל8 דקות.מצננים.
טוחנים את החציל עם שמן הזית,סוחטים את הלימון לקרם ומוסיפים מעט מלח.טוחנים עוד כחצי דקה.

מפזרים על הפוקצ'ה את הגבינת פטה,פלפל קלוי,עגבניות שרי,עלי סלרי.שמים נגיעות של קרם חציל על הפוקצ'ה.מפזרים צנוברים ומזלפים על הכל בלסמי מצומצם.

תגובות

עדן אמר/ה…
נראה פנטסטי,
עדן
‏אנונימי אמר/ה…
קלאסיקה במיטבה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש