גלידת כבד אווז

 מה לא עשיתי עם כבד אווז-עשיתי טויל,ארטיק,ברולה,קציפה,פרלין,קרפצו.הפעם חשבתי על גלידת כבד אווז,כזו שתשמש למנה ראשונה.
כבד אווז אוהב דברים מתוקים,בגלל זה רוב המנות כבד אווז שאני מכין הם חצי קינוח.
הרעיון שעלה לי הוא מעין ווריאציה לפאי תפוחים עם גלידה.
התפוחים הגיעו בצורת "טארט",תפוחים פרוסים דק דק אותם הנחתי בתבנית קטנה ומרובעת מסיליקון בדיוק בקוטר התפוח.בין כל שכבה ושכבה פיזרתי מעט סוכר,20 שכבות סה"כ ומעל מעט חמאה שתימס על התפוחים.את הקונסטרוקציה הזו אופים כ20 דקות בכיסוי נייר כסף ועוד 5 דקות בלי הכיסוי.מגדל תפוחים לתפארת.

בשביל הגלידה רציתי לתת טעם מודגש של הכבד אך לא אגרסיבי.צליתי כבד אווז לקבלת טעם צרוב ואספתי גם את כל השומן העודף שברח ממנו בזמן הצלייה.הכבדים נטחנו עם שמנת,וניל וחלמונים ואז למכונת גלידה.
הגלידה שהתקבלה -טעם גן עדן,גן עדן לאווזים.

על צלחת משכתי קרמל סויה ומעל פיזרתי פירורי בצק פריך אפויים שישלימו את רעיון הפאי תפוחים.ה"טארט" החם ומעליו גלידת הכבד אווז שנמסה לאט ובצד גם יצרתי גנאש משוקולד לבן יוגורט,מושלם.


גלידת כבד אווז-

200 גרם כבד אווז
500 מ"ל שמנת מתוקה
3 חלמונים
חצי מקל וניל
100 גרם סוכר
2 דפי ג'לטין

חותכים את הכבד לקוביות וצורבים במחבת לדקה.מניחים בצד.מרתיחים שמנת ,מקל וניל וסוכר,יוצקים מעט שמנת על החלמונים ועושים השוואת טמפ'.משרים דפי ג'לטין במיים קרים.מעבירים את השמנת,ג'לטין והכבד אווז לבלנדר וטוחנים למחית חלקה.מקררים ומעבירים במכונת גלידה.אם אין מכונת גלידה,מקפיאים ומערבבים מידי שעה.

תגובות

דני אמר/ה…
מנה מדהימה - כמו שאר המנות שפרסמת לאחרונה. בעבר הקפאתי קוביות פאטה כבד אווז שהכנתי ושילבתי במנה אחרונה עם גלידת וניל. המנה שלך כמובן הרבה יותר מקצועית ומרשימה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש