סוכריות אלכוהול

ישנה טכניקה מאוד מעניינת ליצירת סוכריות ממולאות באלכוהול,שאותם טעמתי לראשונה בקינוח מלפפון ,במסעדת can roca,בטיול שלי לברצלונה.

הטכניקה פשוטה ולא מצריכה שום עזרים מיוחדים,ומה שמתקבל זה סוכריות עם מעטה סוכר קשיח מבחוץ ונוזלי מבפנים עם איזה טעם שנבחר.אני שילבתי טעמים של וויסקי,ווודקה עם לימון וברגמוט.


250 גרם אבקת סוכר
80 גרם מיים
50 גרם אלכוהול-וודקה,וויסקי,יין,ורצוי להוסיף גם תמציות טעם
הרבה קורנפלור

את הסוכר עם המיים מבשלים עד להמסת הסוכר,יש להגיע לטמפ' של 110 מעלות.
מצננים מעט עד ל85 מעלות ומוסיפים את האלכוהול.בשלב הזה יש להעביר את תמיסת הסוכר לכלי אחר ושוב לצקת חזרה לכלי השני,כך כמה פעמים,מה שעוזר למנוע את התגבשות הסוכר,טיפת לימון גם יכולה לעזור כאן למנוע התגבשות.
מעבירים את התמיסה למזרק או בקבוק לחיץ.
לתבנית עמוקה שופכים קורנפלור,והרבה,לפחות 2 ס"מ גובה,זהו כלי הקיבול לסוכריות.מיישרים את פני השטח של הקורנפלור ובעזרת כף עגולה וקטנה,לדוגמא פריזיאן,יוצרים חורים בקורנפלור.מטפטפים את תמיסת הסוכר והאלכוהול לחורים, ומכסים בקורנפלור מעל.זהו,אין פשוט מזה.לפי מתכונים שבדקתי יש לחכות 24 שעות עד שהסוכריות מוכנות,אבל למי יש סבלנות.גיליתי שאחרי 5 שעות הם כבר מוכנות.בעזרת כף מרימים את הסוכריות בעדינות ומנקים אותם מהקורנפלור.




תגובות

Unknown אמר/ה…
ניסינו. הסוכריות יוצאות טעימות אבל רכות ונמסות מהר. מה צריך לעשות עמ להקשיח לזמן רב יותר?
שובב קולינרי אמר/ה…
אם הכמות נוזלים גדולה מהכמות שבמתכון מול הסוכר אז הסוכריה תצא רכה,הכמויות הנ״ל מדויקות,יש להקפיד על הזמן הארוך של שהיית הסוכריות בקורנפלור
Uri V אמר/ה…
ניסיתי והסוכריות יוצאות מעולות!
תודה על הפרסום
יופי של רעיון

תודה,

אורי

סדנת אלכוהול

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש