בחזרה לגליל המערבי


הגיע חג הסוכות ואיתו הטיול השנתי בו אנו משפחות ברוכות ילדים אורזים את הפקלאות והפעם מצפינים,שוב,לגליל המערבי.אנו מתמידים בשינה בחאן,זאת אומרת שינה על מזרנים במקום תחום וסגור,פים זה באוהל מונגולי,פעם בבית בוץ,הפעם חזרנו למקום שהיינו כה מרוצים בו בשנה שעברה,חאן הרוח הגלילית בקיבוץ מצובה.הקיבוץ קטן וחינני,החאן שאנו לקחנו רחב ידיים ויכול להכיל 30 איש,עם מטבח מאובזר בתנור,מיקרו,כיריים,כלי בישול,מקרר גדול ואף ארון חימום.

חוץ מלעשות על האש במנגלים שמספקים במקום הכנו פיצות לילדים וגפ פיצת מבוגרים,קצת סינטה,קצת תפוחי אדמה ששרפנו במדורה,ביצה רכה ועשבי תבלין שגדלים במקום.










בתור מטיבי לסת מאשר מטיבי לכת שכמותנו חיפשנו מראש מקומות שבהם נאכל באיזור והוחלט בתחילה על מסעדת שראביכ שבכפר ראמה.


המסעדה שוכנת בתוך איזור בנוי שאפשר לפספס בקלות,בירידה תלולה היישר לחניה במתחם של  עם בטון חשוף. התפריט כתוב על לוח מחיק ובו מוצגים מנות שברובן סלטים שונים ומגוונים ומנות עיקריות מצומצמות.
ניתן להזמין טעימות של סלטים כך שיגיעו כמות גדולה לשולחן וכך עשינו.
מצעד סלטים הגיע-סלט ירקות עם סומק ונענע יבשה,טרי וטוב,סלט עולש חם מצוין,מג׳דרה של בורגול ועדשים בצבע חום עמוק טעים ביותר,עלי גפן קטנטנים מגולגלים בעבודת יד ועלי כרוב ממולאים גם כן קטנים טעימים מאוד בארומה עדינה של קינמון,קובה בורגול מטוגן מעולה בין הטעימים שטעמתי עם מעטפת דקיקה ומילוי בשר מתובל היטב,היו גם חציל קלוי עם טחינה ופטל(בטל בשפתם),חציל מטוגן עם טחינה וסירופ רימונים,כרובית בטחינה וחומוס עם גרגירים שדווקא הוא היה טעון שיפור.סקציית הראשונות/סלטים היו מצויינים שמבחינתי לא היה צריך עוד דבר מה.אך אוי לנו אם נעצור כאן,הזמנו קבב לילדים ומסחאן למבוגרים.המסחאן מכיל לאפה גדולה עליו בשר עוף מפורק מעצמות עם הרבה בצל מטוגן וסומק וחתוך כמו פיצה,מתוחכם בפשטות שלו ומשביע ביותר.
המחירים במקום מגוחכים וזולים,לא המחירים שאנו מורגלים אליהם במדינת תל אביב.






 באיזור הגליל המערבי ישנו את נחל כזיב שאורכו כמה קילומטרים ,זורם כל השנה וניתן להגיע אליו מהרבה  מקומות שלא מצריכים כלל הליכה מרובה.
את המפגש הראשון עם הנחל עשינו באיזור מעיליא שם בשמורה מיניבוסים הורידו לנחל את כל המטיילים בגלל המסלול התלול והמעט מסוכן עד לשם.
המקום טובל בצמחיה סבוכה,מפלים קטנים ונחל קפוא ומרענן שניתן ללכת לכל אורכו בלי בעיה,לשבת לצד הנחל ולעשות הפסקות ארוכות ולהינות מהטבע.
דרך נוספת שעברנו לכיוון הנחל היה דרך עין חרדלית,מקום שקצת נסתר לאנשים ולא המקום שאליו מכוון הווייז,למרות שגם שם המקום מצוין.ניתן להגיע לשם דרך כביש 70 פונים לכיוון מנות ועבדון ואז לאחר כ-1-2 ק״מ רשום בצד ימין של הכביש  בכתב יד נחל כזיב.פונים וממשיכים עד לחניון.ההליכה לנחל אורכת 3 דקות בלבד,המקום קסום ויפהפה,השתכשכנו במיים,ליקטנו פטל בר והכנו תה ממנטה שגודלת על הנחל.איזור מומלץ בחום.











 עוד מקום שחייב עצירה באיזור זה סמבוסק ארזים בחורפיש,סמבוסק שמוכן במקום חם וטרי,עם כבש או עם לאבנה בורגול וזעתר,בתור פיצה לילדים או עם ממרח של פלפלים טחונים,סמבוסק שעולה בין 10 ל14 שקלים,מחיר זנותי בימינו.


במרכז מסחרי של מעיליא ישנו סופר דבאח,שם ניתן לעשות קניות ומעבר לזה שווה להיכנס רק בשביל לאכול שם שווארמה הודו מצוין עם שלל סלטים.אם נושאים את העיניים החוצה ממול לסופר ניתן לראות קונדיטוריה מקומית עם כנאפה מצוינת,בקלאווה,בסבוסה ועוד מתוקים שמתחשק לזלול.
מרחק נגיעה משם במעלות תרשיחא ישנה את גלידת בוז׳ה,גלידריה מקומית שפשטה כבר לתל אביב בשנה האחרונה בה הכל מיוצר במקום עם טעמים מגוונים כמו קשיו מצוין עם מליחות עדינה,מסקרפונה עם תאנים,קמפרי אשכוליות ועוד.



 ככה זה בטיולים,הם נהיים סביב אוכל...הכי כיף.




תגובות

יאשקה אמר/ה…
תודה רבה פוסט נפלא המשך לכתוב לנו!
אוראל אמר/ה…
איזה חוויה. הגלידה מזכירה לי את הגלידות שראיתי בדוכני מזון אני חושב שהם עדיין מכינים אותם.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש