מה הם רוצים להיות שיהיו גדולים?

 כבר שנה רביעית שאני תורם את עצמי לגן ולבית הספר של ילדיי לסדנת בישול,התורמת לילד ביטחון,גיבוש וחברות ולי הנאה גדולה עם שיתוף של הרבה ילדים שא"כ שאני מגיע לגן כבר כולם מנפנפים לי לשלום ומכירים את אבא של גפן,במקרה הזה.

כמו בכל פעם אני מספר לילדים שאני מגיל קטן אהבתי לבשל ואמרו לי לך תלמד בתדמור ואז אני מתשאל אותם לגבי הרצונות שלהם לעתיד.אז מכמות גדולה של ילדים שרצו להיות שוטרים בשנים קודמות,עכשיו כשמונה לפחות רוצים להיות שפים,שני שוטרים,כנרית אחת,ציירת אחת,אחד רוצה לעבוד בבנק,אחד רוצה להיות ספיידרמן ואחד רוצה להיות כלב,כל השאר נמנעים,עדיין לא החליטו.

מה בתפריט?

לחם שכל אחד לוקח הבייתה,מרק אפונה וכדורי שוקולד בהגשה למרכז שולחן.

 קודם כל עשיתי לילדים תצוגת תכלית איך להתעסק עם הבצק,מינימום לישה והרטבה של הידיים,אחרת כל הבצק נשאר אצליהם בידיים.זיתים ,תבלינים יבשים וטריים היו לתיבול הלחמים.כל ילד קיבל בצק והכין בעצמו את הלחם,שם בתבנית אישית ובטוסטר של הגן הצלחנו להגיע לתוצאות טובות לאחר כמה סבבי אפייה בשביל לאפות 35 לחמים.

 


מישהי קצת התפזרה עם התוספות






 הכנו מרק אפונה,הילדים עזרו לקלף שום וגזרים.אני הראתי את הביצועים שלי בחיתוך,לתוך סיר רחב הוספנו את כל הירקות ועל פלטת חימום של הגן המרק התבשל לו לאיטו,א"כ נטחן למרקם חלק ופה הגיע השלב לראות איזה ילדים הם הילדים של היום ומה הרגלי האכילה שלהם,אוהבים מרק או לא? חצי אכלו וחצי לא.גפן אכל שתי קערות מרק.



 הגיע שלב הקינוח,עד היום השתוללתי בגן עם קינוחים,פעם אחת מרשמלו,פעם אחת גלידה בחנקן נוזלי וספוגניות בצבעים.הפעם הייתי צנוע,כדורי שוקולד.
הראתי לילדים דרך להכין כדורי שוקולד הכי קלים שיש,שילמדו את אמא בבית.קונים עוגת שוקולד מוכנה או משתמשים באחת קיימת בבית,מפוררים אותה ויוצקים רוטב שוקולד(גנאש),מערבבים ומגלגלים בסוכריות,זהו.זה מה שהילדים עשו,עזרו לי לגלגל ובדרך גם ללקק את הידיים.
 אבל אני שלא יכול להגיש משהו כך סתם בפשטות,הנחתי את כדורי השוקולד על השולחן עם שברי מרנג,יצקתי את הרוטב השוקולד שנשאר לי על כל השולחן ואז עשיתי מעשה בל יעשה בקרב המון גדול של ילדים,ספרתי להם עד שלוש ושירוצו לשולחן לטרוף את הקינוח.הילדים לא עזבו את השולחן עד שהמפה הייתה נקייה לחלוטין והידיים מגואלות בשוקולד.
אמא שלהם בטח תהיה "שמחה" למראה הבגדים "הנקיים" שלהם,אבל יש אושר יותר גדול מזה?

 וכך זה נראה
 כולם מיד לשטוף ידיים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש